יום קשה עבר אתמול על אזרחי מדינת ישראל לנוכח הבשורות הטרגיות על החזרת גופות ששת החטופים שנרצחו בימים האחרונים במנהרות בעזה. עשרות אלפי אזרחים יצאו לרחובות לתמוך במשפחות החטופים, כמחאה נגד הממשלה וקריאה לעסקה עכשיו.

זיפזפתי בין ערוצי החדשות לראות איך יסקרו את היום הקשה שידעה מדינת ישראל, וגם העברתי לערוץ 14, הערוץ תומך הממשלה, ופשוט נדהמתי. מודה שנפלה לי הלסת.

בגיניסטים גאים: אחרי אתמול אפשר להכריז שקפלן מת, אבל בגין חי וקיים | בן כספית
תזמורת מתואמת? ארה"ב תיאמה "הסדר" עם איראן ונסראללה | דיווח

הסתקרנתי לראות איזה תירוצים יספק ערוץ השופר להגנתם של הממשלה או האם לשם שינוי ירכין ראש למען ששת הנרצחים שהממשלה זנחה ויבחר בסיקור נקי ואובייקטיבי, ואם לא אובייקטיבי אז לפחות שיכבד את משפחות החטופים וישתוק. קיבלתי אגרוף כואב בבטן, השאיפות שלי היו רחוקות מהמציאות.

מהדורת חדשות 12 המובילה, בחסות יונית לוי שהגישה מקפלן, סיקרה את הרחובות מתמלאים בעשרות אלפי אזרחים נפלאים, שהציגו את ישראל היפה, שיוצאים מאזור הנוחות שלהם, מהספות בסלון הממוזג, אחרי יום עבודה קשה, מגיעים בפקקים לקפלן, ומסכנים את חייהם עם משטרת בן גביר שלא מרחמת, רק כדי לגלות סולידריות ואחדות עם משפחות החטופים.

מודה שהאנשים הנפלאים שמילאו את הרחובות נראו כמו נחילים שהפיחו ניצוצות של תקווה שאבדה, הזכירו לי שיש בשביל מה ובשביל מי להילחם על המדינה הנפלאה שלנו, שיש בקרבנו רוב מוחלט של ציבור ערכי ואיכותי.

ההפגנה בתל אביב  (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

ואז העברתי לערוץ 14, ונדהמתי לראות שאלה שמאשימים את חדשות 12 בהנדסת תודעה, מציגים מציאות מזויפת ומעוותת שמשרתת את הנרטיב שלהם, והסיקור על המחאה היה מינורי, והתיעוד של המוני אנשים שממלאים את הרחובות הוצג כמחאה דלילה, שהתקפלה מוקדם בירושלים, או גרוע מכך, כינו את האנשים הנפלאים האלה טרללת אחת גדולה שפוגעת בהרתעה של ישראל ומחמשת את חמאס. הם גם כמובן התרכזו באויב של הממשלה, גלנט, על שהעז לבקש הצבעה חוזרת מהקבינט, מבלי לסקר את פליטת הפה המכוערת של דודי אמסלם, שהובאה בחדשות 12. "למה מה כבר קרה?", שאל. "נרצחו כאן שישה חטופים, זה מה שקרה", השיבה גילה גמליאל.

ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)
ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)

ברדוגו שהתריס ב-14 דווקא ברגעים קשים אלה כי ביבי לא יזוז מילימטר מההחלטה על ציר פילדלפי, למרות ועל אף ששת הנרצחים, כאילו לשים לאזרחי ישראל ומשפחות החטופים אצבע משולשת בעין, ואראל סג"ל שתיאר את השביתה במשק כחרפה, עם הכותרת "השביתה נכשלה" עוד בטרם יצאה לדרכה, והוסיף כי מה שעושה ארנון בר-דוד מסוכן וציבור גדול לא משתתף בשביתה ועוד בבל"ת של שקרים מביכים כדי להציג מצג שווא לכת הצרכנים של 14.

יו''ר ההסתדרות ארנון בר דוד מודיע על שביתה כוללת  (צילום: צילום מסך)
יו''ר ההסתדרות ארנון בר דוד מודיע על שביתה כוללת (צילום: צילום מסך)

ואז חזרו לדיון על ההפגנה וכינו את הציבור כמטורלל שיוצא לרחובות ובעצם אומר 'ישראל תיכנעי', וסג"ל הוסיף החוצפה הזאת לדרוש לצאת מציר פילדלפי. ואיך אפשר גם בלי ביקורת על צה"ל שהכריז כי הכרענו את חטיבת רפיח והשגנו שליטה מלאה במרחב, כשאין שום שליטה ולכן החטופים שלנו נרצחים במנהרות.

ואף מילה, אפילו לא אחת, אפילו לא פסיק קטנטן של נטילת אחריות או ביקורת על השליט הרודן וממלכת הפיונים שלו, שמתעקשים להכשיל את העסקה בניגוד מוחלט להמלצות גורמי הביטחון.

להבדיל אלפי הבדלות יונית לוי בחדשות 12 (וכמובן שאני לא משווה בין הערוצים כי זה כמו להשוות בין מותג איטלקי מוביל לבין המבצעים המגוחכים של עלי אקספרס) לא חששה להזכיר לכל הצופים, למרות שזה בניגוד לאג'נדה של הערוץ, שמי שרצח את החטופים הוא סינוואר ויש לנו עסק עם רוצח נתעב ופסיכופט, שמא יתבלבלו ויטענו כי נתניהו האשם.

ולשיא השיאים, ועכשיו קחו נשימה עמוקה ותנקו לפני היטב את האוזניים שלכם, כי בתוכנית של המטורלל הראשי ינון מגל, טענו כי כי הטרלול הזה ברחובות של המפגינים מעודד את חמאס להמשיך לרצוח חטופים.  

עבור ערוץ השופר, זה לגיטימי להפגין לגביי עליית מחירי הקוטג' ויוקר המחייה אבל לא לגיטימי להפגין נגד הממלכה שרשמה את הכשלון הקולוסאלי החרוץ בתולדות ישראל, עוד אחיזת עיניים של נתניהו והמכונה המשומנת שלו בחסות ערוץ 14 שמרמה את הצופה התמים.