"המשא ומתן תקוע, בישראל נערכים למערכה עצימה בכל החזיתות", וזה הזמן לסדר את הראש. המשא ומתן התקוע הוא לא המאבק לשחרור החטופים. העסקה היא רק התירוץ הן של הקואליציה והן של מערכת הביטחון. הקואליציה מחפשת כל דרך לשרוד ומלחמת ההתשה ואיומי "מערכה עצימה בכל החזיתות" משרתים את המטרה הזו. נהרגים אזרחים וחיילים? זה "הם" שהתחילו, אנחנו רק מתגוננים ומכינים את העם למלחמה הגדולה על קיומנו שתהיה או לא תהיה (לא תהיה).

הרצון לשחרר את החטופים עכשיו הוא האינסטינקט הטבעי של כל בן אנוש סביר, למעט אילו שהם לא ממש בני אדם סבירים, ומערכת הביטחון עושה בו שימוש נבון ונכון. אלא שתוך כדי היא צופה מעבר לחטופים, לאפקט של השחרור על הפוליטיקה הפנימית (פירוק הממשלה) ועל מצבנו הביטחוני. המטרה היא הימנעות ממלחמה מיותרת וחסרת היתכנות וללא "יום שאחרי" למעט התנחלויות בדרום לבנון ורצועת עזה. לכבוש את דרום לבנון, לכתוש את הדאחיה, לפגוע בשרידי אתרי התשתית בלבנון ולהתקוטט עם איראן זהו מתכון בטוח לייסוד מדינת טרור כל־לבנונית ולחפירת קברים מיותרים.

במלחמה על העתיד: נקודות האל- חזור שכבר עברנו, ואלה שאנחנו בדרך אליהן | רן אדליסט
רצח ששת החטופים הראה לעולם שחמאס האויב - ואז הגיע נאום פילדלפי | פרשנות

צה"ל וכל מערכת הביטחון מתנגדים למהלך הזה, כך שהמאבק על מימוש העסקה ברמה הלאומית־ביטחונית הוא לא רק חמלה על החטופים או איום קיומי על ישראל. מאחוריו ניצבים אינטרסים ביטחוניים אידיאולוגיים־מדיניים־דתיים והוא חלק מהמאבק הגדול על הזהות הלאומית של מדינת ישראל. החשש של המתנגדים לעסקה הוא שלא ניתן יהיה לחזור ללחימה. הם צודקים בהערכת המצב והעסקה אכן תפגע בהמשך הלחימה ותסכן את שלטונם. התמיכה בעסקה היא של אלה שסבורים שמלחמה רב־זירתית גדולה כרגע על היכולות של הצבא שחייב רענון אם
וכאשר הממשלה תקלע אותנו להמשך לחימה.

בנוסף, הבעיה היא המשך תהליך ההתבהמות והחייתיות כחלק מניהול לחימה. התבהמות היא התנהלות מחנה הימין בתוך החברה הישראלית והחייתיות היא התנהלותו בתוך צה"ל תוך כדי לחימה. מדובר בהלך רוח אכזרי ופשטני שמדורבן מלמעלה וטעון בתחושת דחיפות של עכשיו! את כולם! להרוג להשמיד לאבד להרוס לטרנספר עכשיו! את כולם! הדחיפות היא עקב החשש שבבחירות הבאות הקואליציה הנוכחית תגולגל ברחובות הערים משוחה בזפת ובנוצות היישר לפח האשפה של ההיסטוריה. עכשיו ולדורי דורות.

מתנחלים בכפר בורקה בשומרון (צילום: ארגון יש דין)
מתנחלים בכפר בורקה בשומרון (צילום: ארגון יש דין)

הדרך להבין את המנגנון הפנימי של הימין המתנחלי היא לדמיין את תגובתם כאשר ידווח בחדשות על מטאוריט בגודל של אירופה שעתיד להתרסק על כדור הארץ בעוד עשרה ימים, חמש שעות, 40 דקות ו־30 שניות. המטאוריט אמור להרוס את מרבית הכדור אם לא לפצפץ את כולו. הסיכוי על פי המדענים הוא 51%. אנשים, ארגונים ומדינות יעשו כל מיני דברים מוזרים ומטורפים אבל אין איש או ארגון שיגיעו למדרגת נציגי המתנחלים. אלה ייכנסו מיד לאמוק של מימוש מטרותיהם כמו גירוש והריסה.

הם לא מאמינים במדענים והמטאוריט מבחינתם הוא אות משמיים שמוכיח אותם על העיכוב בבניית בית המקדש וטוען אותם באנרגיה קדחתנית שתאפשר להם להשלים את מצוות ארץ ישראל מטרנספר עד אל־אקצא. רק אל תאמרו שהם לא עושים מאומה כדי לבלום את המטאוריט. עובדה: הם שחטו פרה אדומה.