1
במוצאי שבת בשבוע שעבר, כמעט שנה אחרי התאריך הארור, 7 באוקטובר 2023, עדיין היו במנהרות חמאס אי־שם ברחבי עזה 101 חטופים ישראלים, חלק גדול מהם מתים, וחייהם של החיים אינם חיים. הם צמאים, מורעבים, לא רואים אור שמש. חלקם פצועים פיזית, כולם פגועים נפשית. מנותקים מבני משפחותיהם, אינם יודעים אם קרובי משפחתם חיים או מתים. מנותקים מהעולם. 

במוצאי שבת בשבוע שעבר בוטלה הפגנה גדולה למען החטופים בתל אביב לפי הוראת פיקוד העורף, מחשש שבמקרה של ירי טילים על תל אביב התכנסות גדולה עלולה לגרום להרבה נפגעים. עינב צנגאוקר, הנלחמת כלביאה למען החזרת בנה מתן ויתר החטופים, התראיינה בטלוויזיה. הכאב הניבט מעיניה אומר הכל.

מכיוון לא צפוי: מפגן התמיכה בנתניהו באויבת הגדולה ביותר של ישראל | צפו בתיעוד
סינוואר הרים ידיים? הפשרה חסרת התקדים של חמאס במתווה לעסקת חטופים

היא מגיעה עם כמה מאות מבני משפחות החטופים והתומכים במאבקם אל מול משרד הביטחון למשמרת מחאה. הם זועקים שבחודשים האחרונים אין משא ומתן, אין דיבורים על עסקה. הגורמים האחראים עסוקים בפוליטיקה, מפנים קשב לגבול הצפון והחטופים הועברו אחורה בחשיבות הטיפול בעניינם.

אחרי חיסול נסראללה ישנם כאלו שאימצו את המנהג של אויבי ישראל ומחלקים בקלאוות לעוברים ושבים. באולפן של ערוץ 12 הציבו בקבוק ערק ושתו לחיי מותו של נסראללה. החיסול של מזכ"ל חיזבאללה לא עוצר את שיגורי הטילים לאצבע הגליל ולגליל המערבי. התושבים באזורי היעד של הטילים מנסים למצוא מחסה במקלטים, בממ"דים או בשכיבה על הכביש עם ידיים על הראש. 

שבת מלאה בהפתעות הייתה בשבוע שעבר. תושבי תל אביב, רמת גן, ראשון לציון ועוד עשרות ערים ויישובים הופתעו בצהריים מאזעקה, אחרי שזוהה טיל שנורה על ידי החות'ים, שביקשו להזכיר לנו שהם עדיין בתמונה. הטיל יורט על ידי חץ 3. צפירת הרגעה.

מי שלא נרגעו היו אלפי ישראלים שהיו אמורים לחזור לארץ מחו"ל. חברות תעופה זרות שוב הודיעו בזו אחר זו שהן מפסיקות את הטיסות לישראל. חלק מהטיסות כבר היו באוויר בדרכן לארץ הקוידש, והטייסים נדרשו על ידי מנהלי החברות שלהם לעשות אחורה פנה ולחזור לשדות התעופה שמהם יצאו לדרך. 

גם המערכת הכלכלית סערה בסוף השבוע שעבר, אחרי שחברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה בשתי דרגות את הדירוג של ישראל, מה שאומר שחיסול צמרת חמאס וחיזבאללה לא הרשים אותם מי יודע מה. גם הנאום של ביבי באו"ם בפני אולם ריק ממנהיגי העולם לא סנוור אותם. אנשי מודי'ס חושבים שהעתיד הכלכלי של ישראל, לפחות העתיד הקרוב, על הפנים.

האמריקאים ניהלו משא ומתן עם כל מי שאפשר כדי להגיע להפסקת אש ולהסדר כלשהו בצפון, ואז הגיע חיסול נסראללה, מה שעורר את האיראנים וגרם להם לאיים שייכנסו לתמונה. האמריקאים, שיש להם באזורנו כוחות צבא גדולים, חוששים מהתלהמות הצדדים, בעיקר כשאוטוטו יש באמריקה בחירות. מצד אחד האמריקאים שמחים על חיסולו של נסראללה, אבל כועסים שלא היו בסוד העניין. ליידיז אנד ג'נטלמן, המזרח התיכון בסמטוחה, ורק ההוא שמנהל את העניינים מלמעלה בצורה די כושלת יודע איך זה יסתיים. 

ביום ראשון בבוקר גורם בעל אינטרס הדליף לתקשורת האמריקאית שישראל כנראה מתחילה מהלך קרקעי בלבנון. צה"ל מגייס עוד מילואים ומתגבר כוחות בשטחים הכבושים בגדה המערבית. מטחי טילים נורים על הבוקר לכיוון טבריה. כל אלו שמאמינים ב"בשורות טובות" מקבלים בשלב זה רק בשורות רעות.  

קשה לעמוד בקצב האירועים המטורף במזרח התיכון ובארץ הקוידש. הצטרפותם של גדעון סער והלהקה הצמודה אליו לממשלה היא שיא השפל של הפוליטיקה הישראלית. לא במקרה מדביקים לסער את שירו הבוטה ביותר של הצדיק אריק איינשטיין, "פרנצ'סקה פוליטיקה, את זונה לא קטנה, פותחת רגליים ללא אבחנה".

תמונת מצב זמנית, שבטוח תשתנה עוד כמה דקות: נתניהו עם תוספת סער חושש פחות מבן גביר ולהקתו, הבחירות מתרחקות, ועדת חקירה ממלכתית לא נראה שתוקם בקרוב, בני משפחות החטופים ממשיכים להפגין נוכחות מצומצמת ונוהגים בעדינות ובאיפוק, ואזהרות חברת דירוג האשראי מודי'ס נזרקו לפח האשפה במשרדו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

אוטוטו אבנר נתניהו מתחתן בחוות רונית. שישו ושמחו, עם ישראל חי, בשורות טובות. כל אלה הממתינים לחזור הביתה מחו"ל ותקועים בגלל הטיסות שהוקפאו, אל תיפול רוחכם. החטופים התקועים במנהרות בעזה ממתינים כבר שנה לחזור הביתה ומצבם קצת יותר גרוע משלכם.

2
עברה כמעט שנה מאז היום הנורא עם התאריך שלא יישכח בישראל, כל עוד היא קיימת. בתאריך הזה התנפץ חטא היוהרה בפרצופה של המדינה, של מנהיגיה ושל ראשי צבאה, שהיו בטוחים שאנחנו הכי חכמים, הכי טובים, הכי מקצוענים, הכי־הכי־הכי בכל דבר.

חבורת רוצחי חמאס על אופנועים וטנדרים בגיבוי של רחפנים וסירות זודיאק פשטו על יישובים ובסיסים בדרום הארץ, באזור המכונה “חוטף עזה". הם רצחו, אנסו, שחטו וחטפו אזרחים וחיילים ישראלים. נשים, גברים, קשישים, ילדים, תינוקות וסבתות.

מאות פלשו גלים-גלים ליישובי החוטף, ניתצו, הרסו, שרפו, לקחו מכל הבא ליד. המערך המודיעיני הגדול של צה"ל, שכולם חשבו שהוא יודע הכל והוא כל יכול, קיבל אגרוף בפרצוף שהעיף אותו ואת כל המדינה על הקרשים כשהיא מוכה וחבולה, כואבת ובוכייה.

שנה אחרי 7 באוקטובר, ראש הממשלה ושרי ממשלתו ממשיכים לכהן בתפקידיהם. כך גם הרמטכ"ל ורוב אלופי צה"ל. שנה אחרי היום המקולל, למרות הבטחות המנהיג הדגול, צה"ל טרם חיסל, מוטט והשמיד את חמאס ואת העומד בראשו, יחיא סנוואר. 

שנה אחרי 7 באוקטובר, עשרות אלפי תושבי הצפון גולים מבתיהם. עשרות טילים ורקטות נורו בשבת על יישובי הצפון. אזעקות נשמעו במאה יישובים. חיסולו של נסראללה וכל צמרת הפיקוד שלו לא עצרו את מתקפות הטילים.

בכל פעם שאני שומע על התרעות "צבע אדום" במטולה, כפר גלעדי, מנרה, בית הלל וקריית שמונה, נעצרת לי הנשימה. יש לי הרבה חברים שם. בעצם הם כבר לא שם, הם בגלות. מפוזרים בכל הארץ בדירות שכורות ובבתי מלון. שוב אני עושה סיבוב טלפונים לשאול לשלומם. אני שומע אנשים שבורים, חלקם מיואשים, הם הפטריוטים הכי גדולים של המדינה וחלקם איבד לגמרי את האמון במדינה ובמנהיגיה.

האדונים והגברות נתניהו, אדלשטיין, רגב, לוין, סמוטריץ' וחבריהם מעופפים בכל העולם וישנים במלונות פאר. לעשות לילה באחד המלונות או הצימרים באצבע הגליל, לראות את האימה, ההרס והחורבן - זה בכלל לא בלו"ז שלהם.

חלק מהפוליטיקאים שטינפו, לכלכו, לעגו וזלזלו בטייסי חיל האוויר במילואים מטייסת 69, שהפגינו ואיימו בהפסקת ההתנדבות לשירות מילואים בימי ניסיונות ההפיכה המשפטית/משטרית, חייבים לרדת על ארבע ולהתנצל. יהיה להם קל לבדוק כמה אנרכיסטים, שמאלנים, קפלניסטים היו בין הטייסים ואנשי צוותי הקרקע שהיו מעורבים בחיסולים של ראשי חיזבאללה.

עוד יתברר להם שכל אנשי חיל האוויר הגיעו לקריאה להתייצב למילואים. אחרי החיסול, אותם אנשי ציבור שטינפו ושלחו לעזאזל את הטייסים, מהללים ומשבחים אותם. לבקש סליחה הם לא יודעים. איזה אפסים.
  
3
ידידי רב־הכישורים, המחזאי הלל מיטלפונקט, כתב הרבה יצירות כואבות ומכאיבות, חלקן נבואיות. אחד השירים שכתב שמו “המלחמה". תבינו לבד איך הוא מתקשר לימים אלו, שנה אחרי 7 באוקטובר הארור. 

שואלים אותי האם לצאת למלחמה ומה זה אומר...
וזה אומר מה?
ועל כמה הרוגים אפשר להמר...
וכלכלית מה זה אומר?
ומורלית האם נתגבר
על טראומה לאומית אפשרית או על איזה משבר?
ואני -
אני לעזאזל אומרת,
יהודי! מה כבר יש פה לחשוב?
מה הפחד?
מה הפאניקה?!
מלחמה זה טוב כן
מלחמה זה טוב

מלחמה היא מורסה שצריך לפתוח.
זה כואב, נכון
אבל צריך לפתוח
מדינה נמדדת בקילומטרים שלה ולא במצבות נכון
והשנים שאחרי המלחמה - תהיינה שנים טובות
שנים טובות

המוות אינו מפחיד אותי.
המוות אינו מפחיד אותי
המוות אינו אלא פרוזדור,
אל מהות יהודית, נכספת, שמימית, רוחנית,
אל האור
אלוהים את ידו יושיט
הוא ייקח אותנו אליו, מתים או נכים - לא חשוב
הוא יניח אותנו בשמיו.
קח אותנו אליך, את כולנו צאן קדושים!
כי עייפנו מלהיות אנשים...
תן לנו לגעת במוות, כי החיים איבדו מטעמם.
הרוג אותנו! אסוף אותנו אליך לעולם