ממשל ביידן הצליח להכניע בנקודות את בנימין נתניהו. זה קרה בגזרת לבנון. אחרי חיסול יחיא סנוואר והתפוגגות ההשלכות הפסיכולוגיות שנבעו מהריגתו (תחושת ניצחון לאומית), זה הזמן לנוקאאוט שיכפה על חזית הסירוב הקואליציונית הסדר, שבמרכזו שליטה של הרשות הפלסטינית בעזה וכוחות נוספים, ובמקביל - הסדרה של יחסינו מול לבנון, חיזבאללה ואיראן.

חלומות באספמיה? האלטרנטיבה מאיימת על קיום המדינה. חיסול סנוואר לא יעלים שני מיליון פלסטינים בעזה, וחיסול נסראללה לא יעלים את הרוב השיעי בלבנון. הרעיון הוא שתחושת הרווחה וסיפוק הנקם הקולקטיבי בשניים האלה אמורים לעשות את הציבור נדיב יותר באשר לתנאים להפסקת לחימה.

אני לא יודע מה נתניהו והקואליציה יעשו. אני יודע מה הוא אמר: נמשיך להילחם. אני יודע מה אמרו לו במובלע איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ': או שממשיכים להילחם או שאין לך ממשלה. אני לא יודע מה מצב החימושים והשליטה של סנוואר האח באנשים ובשטח. אני יודע שאחרי חיסול נסראללה חיזבאללה לא הפסיק לירות. ובעיקר אני יודע שאני לא יודע מה יקרה בתקופה הקרובה חוץ ממה שהיה הוא שיהיה, ושהדרך לבלום באמת את המשך הלחימה היא להכניע שוב את נתניהו ושות'.

ואלה תולדות הכנעת נתניהו כלקח לקראת הנוקאאוט, אינשאללה. לג'ו ביידן ושות' נמאסו נכלולי האיש בעל אלף הפרצופים והשקרים. "18 מתוך 19 האנשים העובדים עם נתניהו הם שקרנים", ציטט בוב וודוורד את הנשיא האמריקאי. הבעיה שלנו, הישראלים, היא שלכל אחד מאותם 19 האנשים שעובדים עבור נתניהו יש 19 אנשים שעובדים עבורו וגם הם שקרנים. וכך הלאה והלאה עד אחרון הביביסטים שקרנים כולם. ואותו אחד שאיננו שקרן הוא עד מדינה מאוים.

אבל בשביל זה צריך משטרה ולא כנופיה אלימה בשירות הקואליציה שבראשה פרנואיד שמנהל מול ביידן משחקי אגו שכונתיים. ביידן אותת באמצעות חצי סיבוב של ברז החימוש, שפירושו התרת דמם של חיילים ואזרחים. החשש היה שנתניהו יפיל על צה"ל באמצעות הקבינט פקודת תקיפה חסרת אחריות, כולל איומים חלולים על הנפט והגרעין האיראני. ככה? ביידן סגר את ברז החימושים בחצי סיבוב ובלם רכבת אווירית של חימושים קריטיים. כצפוי, נתניהו נכנע. לא פגיעה בגרעין, ולא בנפט.

כור הגרעין האיראני  (צילום: רויטרס)
כור הגרעין האיראני (צילום: רויטרס)

מחנות צבא? עין תחת עין על הפגיעה בבא"ח גולני. סוללות נ"מ? אהלן וסהלן, כל העולם מצפה לראות התמודדות של ממש בין חיל האוויר האמריקאי (הטייסים שלנו) והנ"מ הרוסי (המפעילים איראנים). דחיית התגובה הישראלית למתקפה האיראנית עד אחרי הבחירות בארה"ב? בסך הכל, המבצע הקרקעי לחיסול חיזבאללה בדרום לבנון הוא גם אינטרס אמריקאי, תוך השארת שאר שבטי לבנון כשותפים להסדר העתידי.

תוכנית העלובים

וזו ההזדמנות לסטות מהניתוח הצבאי־מדיני לפן האישי והפוליטי, שהוא המרענן הרשמי של החדשות. כתבים: "נתניהו לא נטש את רעיון הדחת שר הביטחון". עבור יואב גלנט, שבודק כל בוקר אם לא תקועה בגבו סכין, כניעתו הראשונה של נתניהו הייתה ההזדמנות שלו להיפרע מהאיש החולה של הפוליטיקה הישראלית. והוא עשה זאת בשמחה (סמויה) לאיד ובנדיבות עאלק של מנצח: "הרמטכ"ל, שר הביטחון וראש הממשלה רואים עין בעין את בעיות הביטחון של ישראל", בישר גלנט לאומה על כניעת נתניהו.

ואכן, הוסרה עננת מלחמת גוג ומגוג שאותה הוביל נתניהו עם בן גביר וסמוטריץ', ונותרנו עם מלחמת התשה שאומנם לא תגבה מחירי עתק כמו מלחמה אזורית, הגם שגם נפילת חייל פה ואזרח שם על בסיס יומיומי היא עניין מטריד בחיי אנשים ואומה - ועדיין! לא נס ליחו של הביבי כמחולל האסונות הגדול שקם לעם ישראל.

את הסאה הגדישו שליחיו בן גביר וסמוטריץ', שחסמו את שיירות האספקה ההומניטרית. מדובר ברעיון אווילי, אכזרי וחסר היתכנות, שנובע מחוסר אונים וקרוי "תוכנית האלופים", שהגיחה היישר ממגירת הגרביים המסריחים של כמה גנרלים ימניים נידחים סוג ב' בהנהגת גיורא איילנד, שהפך להיות המפיסטו התורן. "הם יצטרכו או להיכנע או לגווע ברעב", הסביר איילנד.

סמוטריץ' ובן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
סמוטריץ' ובן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

מלשכת נתניהו נאמר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את תוכנית האלופים". על פי תוכנית העלובים, אמורים התושבים הפלסטינים להסתלק מצפון הרצועה, כולל עזה העיר, ואת האספקה ההומניטרית חייבים להפסיק, ו"מי שיישאר דינו להיירות כמחבל". את התשובה לשאלה למה מרעיבים סיפקה השרה אורית סטרוק: כדי להחדיר גרעיני התיישבות. ככה? התשובה האמריקאית הייתה DON'T, וביידן איים בסגירת הברז, כולל מיירטים, עד שלא יועבר הסיוע ההומניטרי.

הסערה העולמית החלה לצבור תאוצה, ובלשכת רה"מ בוצע הנוהל הרגיל של ברח והטל. ה"ברח": הודעה שאמרה "לאורך החודש האחרון לא התקבלה בדרג המדיני באף נקודת זמן החלטה להפסיק את הסיוע לצפון הרצועה, אבל שרשרת צעדים (מה זה?) הביאה לאי־הכנסתו". ה"הטל" (אחריות) היה: "נתניהו הורה בזמנו לצבא להיערך לחלוקת סיוע הומניטרי תוך שישה שבועות - חרף התנגדות הרמטכ"ל... פרק הזמן הזה עדיין לא חלף, וצה"ל עוד לא הציג תוכנית".

שוב כונס דיון בהול בלשכת רה"מ, ונתניהו עבר לשלב גימל של "ברח והטל" - הוא ברח והיתל בעולם כולו, כולל אזרחי ישראל: בהודעת המתפ"ש למחרת הכניעה נאמר כי "50 משאיות הועברו לרצועה בהוראת הדרג המדיני". זו הייתה כניעתו השנייה של נתניהו, במקביל לבאסה היומית: באותו יום תקף צה"ל בדיר אל־בלח.

באותה תקיפה נהרגו ארבעה, כולל אישה וילד, ונפצעו 43. "התמונות והסרטונים של מה שנראה כאזרחים עקורים שנשרפים חיים (לא ראיתם בערוצים שלנו) בעקבות תקיפה אווירית ישראלית מטרידים מאוד", גינה דובר הבית הלבן. בסוף השבוע האחרון דווח על עשרות הרוגים בבית לאהיא במסגרת סירוב נתניהו לעסקת החטופים ללא תנאים מכשילים.

תקיפה בבית לאהיא (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בבית לאהיא (צילום: רשתות ערביות)

המטרה האמיתית של הפוליטיקאים שתמכו בתוכנית העלובים היא ניקוי עזה צפון, כולל העיר עזה, והחדרת גרעיני מתנחלים. זה מטורף ומטופש, ולכן זה מקובל על מרכז הליכוד, על המתנחלים ועל ש"ס ונוער הגבעות. וגם לחרדים זה לא ממש אכפת. למזלנו, צה"ל והאמריקאים מתנגדים, וההתנחלות בעזה תטורפד.

עכשיו זמן כניעתו השלישית של נתניהו. מוחמד דחלאן, מרואן ברגותי ואבו מאזן ממתינים על המדף בגובה העיניים של כולם כדי להיכנס לעזה על כידוני צה"ל, הרשות וכוחות בינלאומיים, שיטרפדו סופית את חלומות הפרא המשיחיים ומלחמות ההתשה הנצחיות של נתניהו ושות', ומה אתם יודעים? זה פתח להסדר (מי אמר "שלום" ולא שילם במנדטים?). אלא אם כן החזית בעזה תיפתח מחדש ובגדול עם טרנספר והרוגים ככל אשר יעלה הרובה.