קשה לשרוד בארץ הזו. בנאדם זקוק לתרופה למחלה כרונית. יש לו את המרשם, אבל קופת החולים שבה הוא מבוטח, במקרה שלו זו מכבי, לא דואגת למלאי בבתי המרקחת שלה. וכך הוא מטייל בין בתי מרקחת בגוש דן על פי מידע שאסף מהרוקחים בבתי המרקחת של הקופה.
למשל ברחוב השל"ה בתל אביב, שולחים אותו בלחש ליפו. "סע לשם", אומר לו הרוקח, "תגיד לעאבד שחאמד שלח אותך. חכה, אני מטלפן אליו שידאג לך".

אז הבנאדם נוסע ליפו, עניין של 45 דקות לכל כיוון ומגיע לעאבד. "בוקר טוב, חאמד שלח אותי, אמר שיש לך את הסחורה בשבילי".
"נכון, הכנתי לך", הוא השיב.

הגשתי לו את המרשם וקיבלתי קופסה אחת שמספיקה לחודש. "יש לי מרשם תלת־חודשי", אמרתי לרוקח, "תן לי את כל הכמות, אין לי כוח לטייל בין הזולות של מכבי כל חודש".

אבל עאבד לא פראייר של אף אחד. הוא חייך וענה: "אתה יודע כמה יש כמוך עם מרשמים? אבל אין סחורה, ואני צריך לדאוג לכולם. אז קח לחודש אחד, תבוא בחודש הבא".

מיד חשבתי על אדיר מילר, שמפרסם כבר שנים את מכבי, ומספר לכל העולם ואשתו כמה היא טובה, יעילה וחברותית. אז כנראה שהם מאוד חברותיים כלפיו, ללקוחות הם חברותיים קצת הרבה פחות: אין לנו, אז תסתדרו לבד ותפסיקו להעיק עלינו. מה לעשות שהתרופה הזו משמשת גם להפחתת משקל לנשים וגברים שרוצים גם לאכול רבע קילו בורקס בבוקר, לשתות אלכוהול כל לילה ופעם בשבוע להזריק את הסחורה ולעמוד על המשקל הדיגיטלי בבית ולחייך אחרי שנמצא הפתרון להשמנה.

אחרי חצי שנה של שיטוטים ברחבי הארץ, צפון ודרום בכל חודש, מצאו לי את הפתרון שנראה כמושלם. במפגש מקרי עם מכר מימים הזויים, הוא סיפק לי מידע חסוי. "קוף, זוכר את מאור? בוא'נה הבנאדם נהיה לג'יט ועזב את כל השטויותים. הוא החליט שאין אמונה במשתמשים, כל אחד סוגר עסקה לעד מדינה ומוכר אותך. אז עכשיו הוא רק בתרופות, כל תרופה שאתה רוצה, מכל מקום בעולם, הוא מביא לך. תרשום טלפון שלו ותזכור שאני אוהב אותך".

רשמתי והתעלמתי מהאהבה. טלפנתי לבנאדם, שצהל מאוד על הטלפון. "מה קורה, קוףףףףףף? איך החיים שלך?"
אמרתי שחיים בצניעות, השבח לאל ותודה לשואל. "לא, די, נו באמת, קוף, הידרדרת לדת?", תמה הבנאדם, אבל הרגעתי אותו שזה סתם משפט, בכאילו.

"הבנתי שהתחפשת ללג'יט עכשיו, ומתעסק בתרופות ללא מרשם", אמרתי לבנאדם, "יש עליך אוזנפיק?"
הוא התפוצץ מצחוק. "חחח... חחח... וואללה, ראיתי אותך בטלוויזיה באיזה לילה, אמרתי לקורל, תראי את הקוף, גם הוא דפוק על הזריקה, זרק מעליו 15 קילו... חחח... אין עליכם, המשומשים, תמיד תמצאו משהו להידלק עליו. יש לי הכל, קוף, מה שתרצה, אבא'לה, שירות לבית הלקוח".
אמרתי לבנאדם שהזריקה היא לטיפול בסוכרת סוג 2, לא לצעצועים של משקל וכאלה. "אף שהאנדוקרינולוגית שנתנה לי את המרשם אמרה שאני אהיה דוגמנית בתוך חודשיים. אבל זרקתי ארבעה קילו בחצי שנה".
שנינו צחקנו.

מאור שאל: "כמה אתה צריך? יש לי הכל מרבע מיליגרם עד מיליגרם, לא יותר משלושה מזרקים, כי יש ביקוש לסחורה. אני לוקח 1,000 למזרק, אבל בשבילך 750, כי פעם היית לקוח מועדף. תן לי כתובת, תכין מזומן. יאללה, היום קצר ויש ימבה עבודה".

"מאור, המחיר בבית מרקחת הוא 64 שקלים, מה נסגר איתך שאתה גובה פי 15? בסך הכל זריקה".
הוא צחק וענה: "בשביל 64 שקל, אני לא עונה לטלפון. יאללה, קוף, תחליט. יש לי פה ימבה טלפונים".

הסכמתי ואמרתי לו שאעביר לו בביט. "מה ביט, מה? מה נסגר איתך? תכף תרצה חשבונית מס. אתה לא אמיתי, בחיאת, קוף".
"מאור, אני לא יכול להוציא 2,000 מהבנקו־חור בקיר. כיפוש תהרוג אותי, אין מצב".

הוא נרגע מהצחוקים. "וואללה, אתה עוד עם המרוקאית? שמע, עשתה ממך בנאדם, אבל אתה כבר לא גברי. שלח בביט לדינה דליקטס 2,290 שקל, עוד שעתיים הסחורה אצלך ביד".

שאלתי אותו מה זה 40 שקל תוספת ומי זו דינה דליקטס. הוא שוב צחק ושאל אם הפכתי לסמוי, כי אני שואל יותר מדי שאלות. "מה אכפת לך מי זה מי? ה־40 שקל זה לקרח בשקית, אח שלי. צריך לשמור בקירור, אז אני גובה על הקרח. הבנת? יופי שהבנת. שמור על קשר, נשתמע עוד שלושה חודשים".

ובאמת הסחורה הגיעה עם קרח, עם שליח אדיב, אבל זו עסקה יקרה לכל הדעות לאדם שמשלם המון כסף לביטוח רפואי במכבי וחברות ביטוח.
הפנמתי שחייבים למצוא פתרון אחר, גם יותר עדיף חוקי לתרופה. ושוב, פגישה מקרית עם חבר גרמה לי להיכרות עם השם טרוליסיטי. זה דגם מעט מפגר לעומת האוזנפיק, אבל כל הדוגמנים והדוגמניות בהתהוות טרם גילו אותו, אז הוא עדיין במלאי של בתי המרקחת. עוד מעט כל קהילת מפחיתי המשקל תגלה גם את זה וייווצר מחסור, אז נחשוב מה עושים.

קשה פה, ועם חזרת "הכיפות" הצפויה למשרד הבריאות, מטעם בונה עולם בס"ד, אולי נידרש להתחפש לחסיד כדי להיות "עדיפויי", אבל קטן עליי. להתחפש זה קל.

בין לבין אני נהנה מקרקס הרכבת הגועליציה וצוחק המון. בהנחה שקולקציית האפסים, כמו כל ממשלה שהייתה כאן באלף הנוכחי, תמנה 30 שרים לפחות, עלות הכהונה תהיה כמיליארד שקל ל־30 שרים ו־6 סגני שר, שחלק מהם - החניוקים למשל - רוצים להיות סגן שר בדרגת שר, כי הבאבא־בובות שלהם נ־ו־ר־א ציוניים, אז הם לא רוצים שרים בקולקציה ציונית.

עלות לשכת שר היא 6.5 מיליון שקל לשנה, ועלות לשכת סגן שר היא 2.2 מיליון שקל לשנה. אבל אם זה סגן במעמד שר, זה כמובן יקר הרבה יותר, פי שלושה למען האמת.

בכל הגשפט הזה אשמים בין השאר נפתלי הגבר ויהיר לפיד עם הגועליציה שהם הרכיבו. הם השתמשו בחוק הנורווגי כדי להכניס עוד 20 דיירים לאגם הדרעק בעלות של 34 מיליון שקל. לדעתי ביבי ראוי להכניס 40 דיירים חדשים בעלות כפולה, כי הוא באמת שולט.

ביבי גם יכול להרכיב כל מיני ועדות חדשות באגם הדרעק. גוש השינוי הקים את הוועדה לביטחון הפנים, שעשתה כלום ושום דבר וגם כלומה ומאומה? אז הליכוד יקים אולי ועדה למים מתוקים, שתטפל בטפיל בכנרת. כדי ללמוד את נושא הטפיל, ייצאו חברי הוועדה לכל האגמים של מים מתוקים באירופה. סביר להניח שהם לא יצטיינו בלימודים, אז בשנה השנייה יטוסו לחמש המדינות שמקיפות את אגם ויקטוריה באפריקה, כדי להעמיק בחומר. בשנה השלישית יהיה טיול ללייק ג'ורג' בצפון מדינת ניו יורק, יופי של אתר נופש במרחק של שש שעות נהיגה ממנהטן. יש בסביבה גם אוכל כשר למהדרין, בתי כנסת ומקוואות, זה בדוק.

הפרטייה הגדולה זה המינוי לשר אוצר. ביבי רוצה שאריה־גאנעב־סדרתי־זכאי־צדיק־תמיד, יהיה הוואזיר של הגעלט. כי ביבי אוהב סטנד־אפ־קומדי שהוא בכלל סיט־דאון־טראג'די. איך אריה־גאנעב־סדרתי יהיה ממונה על ראש רשות המסים, למשל, כמה חודשים אחרי שהורשע בעבירת מס – לפי הודאתו באשמה בעסקת טיעון? מה הוא יגיד לראש הרשות? "הלו, בהעלמת מסים אני שפיץ עם תעודות. תעמיק את הגבייה, אבל תחוס על הש"סניקים. אל תשכח: לפחות חצי מהקולות שלנו הגיעו מחילונים ומסורתיים, זה ציבור שעובד, לא מבלה בכוילל".

יהיו קצת עתירות על המינוי הזה. התנועה לאיכות השלטון תעתור, כי לתפיסת המשפטנים בתנועה, יש קלון בהרשעה של אריה־גאנעב־סדרתי, שמונעת ממנו תפקיד שר. אבל בשביל זה יש את פסקת ההתגברות, שעוד נגיע אליה.

אם אריה־גאנעב־סדרתי יקבל את האוצר, סמוצ'קנע ידרוש את תיק הביטחון. וכך מדינת ישראל תהיה מופקרת לעבריין מורשע בתמיכה בארגון טרור כמו בן גביר, ולמשתמט משירות שהלך ללמוד משפטים במקום תורה ושירת כעוזר פקיד בקריה רק 14 חודשים או משהו כזה, כי התגייס בגיל 28.

ואחרי זה ביבי יספר לנו שהבעיה העיקרית במדינ'ע היא האיום האיראני, אבל למערכת הביטחון הוא צפוי למנות שני חסרי מושג. נכון, גם איווט ליברמן היה שלב "ביתניק" בשירותו הצבאי, אבל הוא הגיע למערכת אחרי כהונה ארוכת טווח בממשלה, ולא הפריע יותר מדי. לסמוצ'קנע יש יומרות.

בן גביר דורש סמכויות יתר כשר לבט"פ, מאמש־מאמש־מאמש לפקד על שוטרים, לתת פקודות וכאלה. הוא לא חסר ניסיון כמו שאומרים עליו. מי שצבר 53 כתבי אישום, נחקר אין ספור פעמים, היה מעורב בנוער הגבעות, הורשע פעמיים בתמיכה בארגון טרור, עורך דין פלילי שעבד מול השב"כ והמשטרה – צבר ניסיון עצום – ואסור לשכוח שבמשך שנים היו בן גביר וסמוצ'קנע בדוקאים של מערכת הביטחון: המשטרה והשב"כ.

במקביל לרעב הבלתי נשלט של הכיפות והשטריימלים להשתלט על הגעלט הקדוש, להחזיר עטרה ליושנה אחרי שנה ורבע של התנתקות מפטמות הכייסף הציבורי, החל הקמפיין לשחרורו של יגאל עמיר, גואל הציונות של הכיפות בראשות סמוצ'קנע. בנאומו באגם הדרעק הטיל שר הביטחון המיועד וחבר הקיבינימט הביטחוני־מדיני בכל מקרה, את האחריות לרצח יצחק רבין הי"ד על השב"כ. הוא התעלם במפגיע מאחריות הבאבא־בובות על הסתה עם דין רודף וכל הפסיקות ההזויות שלהם, שגרמו במישרין לרצח. עכשיו הוא יישב איתם בישיבות הרות גורל.
בין השאר הציונות הדתית דורשת לבטל את המינהל האזרחי באיו"ש, כדי לנהל את השטח איך שבא להם בראש. אם יוחלט שצריך להבעיר יישוב פלסטיני, אז יאללה, ג'מעה, צאו לדרך.

לפחות 50% מאזרחי ישראל שהם בני 30 שנה ומטה, לא יודעים מי היה יצחק רבין, מה עשה בחייו ומדוע נרצח. בעוד עשר שנים הכמות תגדל ל־70%, כי אנחנו רצים מהר מדי להנצחת הבורות ולימודי הלכות שכתבו – או לא כתבו - כל מיני טיפוסים לפני אלפי שנים. איך אפשר לדעת? יש וידיאו, יש הקלטות?

השבוע אנחנו מציינים 84 שנה לליל הבדולח בגרמניה ובאוסטריה. בהתפרעויות של אזרחים הוחרבו 260 בתי כנסת, יותר מ־8,000 עסקים של יהודים נבזזו, ועשרות אלפי יהודים הושפלו ברחובות והוכו מכות רצח. הצעירים בישראל לא יודעים מה היה ליל הבדולח, 50% לפחות לא שמעו את המושג מעולם, ואם מזכירים להם את המונח באנגלית, אז חלקם יבקשו פס לתת באף, כדי לבדוק את החומר.

לפי מה שצפוי לנו במערכת החינוך, שמאז ומתמיד הייתה דפוקה לגמרי, אבל עכשיו עם ההדתה היא גם תפשוט רגל לגמרי, אין סיכוי שהדור הצעיר יכיר את ההסתה האנטישמית. למי שלא למד לימודי ליבה, גם המוסלמים וגם הערבים הם בני גזע שם.

עכשיו צפויה לקום בישראל ממשלה שמורכבת מחובשי כיפות ושטריימלים, שהמאפיין העיקרי שלה הוא שנאת ערבים באשר הם, שנאת להט"ב, שנאת חילונים (לא טובים למניין...), הכרה בנשים רק כעקרות בית (לטחון, לאפות, לבשל, לנקות, לא להתרחק יותר מהכיור ולא לדבר יותר מדי...) חסרות בינה ויכולת. ואת כל הערימה הזו רואה העולם. וגם שם - באירופה הגזענית שמתעבת יהודים, אבל איכשהו מצליחה להסתיר את זה - לא יראו בעין יפה את שלטון התוירה שבעל פה שרוצים מרכיבי קואליציית האפסים להנחיל כאן כשלטון דמוקרטי, שקיבל את אמון הרוב המוחלט של הציבור היהודי בישראל.

קצת תופינים לשאבעס הקדושה:

• חשב הכנסת רוצה לגבות מאיילת שקד וממרצ - שתי מפלגות שהתפיידו ללא סיכוי לשוב - כ־15 מיליון שקל כל אחת. החובות נוצרו מהלוואות מקופת אגם הדרעק. הסיכויים שהחוב יוחזר הם אפסיים. למה ככה? אם אזרח במדינ'ע חייב לאחת הרשויות, כולל קנסות חניה לעירייה, 2,000 שקל, מקפיאים לו את חשבון הבנק, פותחים תיק בהוצאה לפועל, מזמינים לחקירות ברשות המסים או כל רשות אחרת, פותחים בהליך פלילי, מעקלים את כל הכנסותיו. למה לוותר לזהבה ולאיילת? מה קרה? אין להן הכנסות, נכסים ועוד. שיגיעו להסדר וישלמו את החוב. נרקיסיזם צרוף זה יופי, כל עוד משלמים בשבילו.

• סמוצ'קנע דורש להכניס את ההתיישבות באיו"ש להסכמים הגועליציוניים. אמריקע ואירופה יתפוצצו מאושר על הרעיון. אם בוחנים את התמונה, היה לביבי יותר נוח לחתום עם מנסור עבאס, לבטח יותר זול.

• מוישה גפני אמר שלשום: "אני לא נכנס לקואליציה בלי התחייבות לפסקת ההתגברות, ברוב של 61, בקווי יסוד". אני סבור שגפני דואג לשווא. הרי ביבי ייתן לשותפיו כל שברצונם. פסקת התגברות, התחזקות, התמרקות, התחשבנות, התלקחות, התמקחות, התפכחות, התפתחות, התלכדות וכמובן התמקדות, רק כדי שיחתמו על ההסכם. ביבי חייב להחזיר עטרה ליושנה שמתבטאת בהחזרת המשפוח'ה לבלפור. גם הגברת וגם הילד"ז נורא מתגעגעים למשרתות ולסרוויס בכלל...

• שופטת בית המשפט בדרום אישרה עסקת טיעון עם פורץ בדואי שפרץ לבית ופגע מינית בילדה בת 10. בהסדר הטיעון הומר סעיף האשמה לניסיון למעשה סדום. השופטת אישרה עונש מאסר מגוחך של חמש שנים בפועל, כי התרשמה מכנות הנאשם. 60 חודשים שווים 40 חודשים אחרי ניכוי שליש על התנהגות טובה וכנה, כמובן.

לאן היינו מגיעים בלי כנות, כן? אחרי זה יש קיצור מינהלי, מצוקת תושבים במערכת הכליאה, אז בעוד שנתיים גג, העבריין הכן בחוץ, בדרך לניסיון אונס כן לחלוטין בילדה אחרת.

אולי פסקת התגברות זה טוף? כי כמה טמטום יכול האדם החצי־סביר לסבול מהרשות השופטת המענישה. שאלה אחת לי אל השופטת הרגישה והרגשנית מכנות: ואם הקורבן זו הבת שלך, או בת של קרובי משפחה, כמה משקל היה לכנות הנאשם?

• הכיפות בראשות סמוצ'קנע רוצים לעשות סיידר במשחקי הליגות בכדורגל, כדי שלא יתקיימו בשאבעס־קוידש רחמנא ליצלן. זה יופי זה. רק כמו בכל סוגיה שבה אגם הדרעק מתערב בספורט, דייריו חסרי מושג מינימלי, שלא לומר אפסי בתחום. אין תשתיות ספורט בישראל, הכמות היא אפסית. סמוצ'קנע והכיפעל'ך הרי אינם יודעים, כי מעולם לא למדו את התחום – פסילת השבת היא גורפת בדומה לחוק בוסמן האירופי – ביטול במקצוע אחד משליך על כל הספורט בארץ.

לכסילים באגם הדרעק: גם קליעה, חתירה, שחייה, שיט, רכיבת אופניים, התעמלות מכשירים והתעמלות אומנותית וכמובן עוד. מקצועות אלה או חלקם מתקיימים באולמות בתי ספר שמושבתים בשאבעס־קוידש. בישראל יש 256 מגרשי כדורגל (כולל אצטדיונים) מראש הנקרה עד אילת וגם באיו"ש קוידש. מהכמות הזו, רק 38 מגרשים מוארים ומאפשרים פעילות בחורף. בכדורגל פעילים כ־37 אלף מגיל 8 עד 88.

ילדים ונוער לומדים בבתי ספר, לכן הם פנויים לספורט רק מ־15:30 בערך. איך יתקיימו כל הליגות לנערים וילדים בלי שבת? האמת שיש פתרון מהיר, כפי שהוצג בבית משפט וגם בוועדה שאישרה פעילות בסופי שבוע, בראשות בנימין נתניהו. כן, הוא חתם ואדון סמוצ'קנע יכול לטעון בפניו. הפתרון הוא השקעה של 5־4 מיליארד שקל בהקמת מגרשים (לא אצטדיונים) נוספים וכמובן תשתית, תאורה ומתקנים נלווים בכולם. יש להוסיף על כך תחזוקה ובלאי של 4% בשנה. ייקחו הכסילים מאגם הדרעק את פרוטוקול הוועדה, יתכנסו בחברותא עם עו"ד גיא בוסי, הוא יסביר להם הכל. רק תביאו את הגעלט, ובעוד שנתיים תשחקו כדורגל בכל יום. עד אז לשתוק, כי אצלכם בתוירה כתוב: גם אוויל מחריש, לחכם ייחשב.

נ.ב.
א־גיט שאבעס. אגב, מתי ממשלת התוירה תקבע את אכילת הטשולנט, שהוא רעל במירעו, לדעתי, בכל סוף שבוע? אני חייב לדעת, כי אני שואף להיות יבואן של שעועית וקישקע מהגולה...

[email protected]