נקרופיליה הינה הפרעה נפשית קשה ומורכבת, שעליה כמעט לא שומעים. גם כשהיא קיימת, לא תמיד יש מי שיתלונן או ידווח עליה. השבוע פורסמה ידיעה על בחור בן 20 שניסה לרצוח את אחותו בת ה־18 ולאחר מותה לקיים יחסי מין עם הגופה. בחקירתו במשטרה הודה הבחור כי הוא חובב סרטי נקרופיליה.

מקור השם “נקרופיליה" הוא שילוב של המילה “נקרו", שפירושה גופה, והמילה “פיליה", שפירושה חיבה. מסתבר כי ישנם אנשים המתפקדים כרגיל בחיי היומיום, אבל יש להם נטיות נקרופיליות הבאות לידי ביטוי בהנאה מינית מפנטזיה על גופות, או בבקשה מהפרטנר ליחסי מין לשכב ללא תזוזה, כמת, במהלך האקט המיני. ברגע שהנטייה גורמת לסובל ממנה לגרום לסבל לצד השני, להזיק לו או אף לרצוח אותו כאמצעי להשגת המטרה - זה כבר הופך אותה לסטייה מינית קשה ומסוכנת. 

הפרעה נפשית זו יכולה להופיע כהפרעה נפרדת או ביחד עם הפרעות וסטיות אחרות כמו סדיזם, קניבליזם, ומפיריזם (ערפדנות) ועוד. הפרעות קשות ומוזרות, שלשמחתנו הן נדירות. אותו בחור צעיר נעצר על ידי המשטרה וכרגע הוא מואשם בניסיון לרצח ובמעשה מגונה בבת משפחה.

לא צריך להיות פסיכיאטר כדי להבין שמדובר בצעיר עם בעיות נפשיות קשות שאיתן הוא מתמודד במשך שנים. מקומו בבית חולים פסיכיאטרי ולא בבית הסוהר. עצוב לאחות שנפצעה פצעים מרובים במהלך ניסיון הרצח, עצוב למשפחה וטרגדיה קשה. שלא נדע.