כמה נחות צריך להיות אדם, כדי להטריד קשיש בן 87? אין לי תשובה, אולי יום אחד תהיה לי. אבל ברור שלפני הרפורמות שמקדם כאן שלטון תורני, נמחקו הערכים המינימליים. כבר אין "והדרת פני זקן", כי זו תויירה של פעם, כשהיה כאן חינוך מינימלי. אני באמת פרוע, פראח, אנרכיסט מלידה, בז לכל שלטון שהוא, גדלתי על תיעוב מפא"י, אבל לא העזתי לפגוע בקשישים, לא חשוב מה עשו ומה אמרו. אבל לשלטון הנוכחי הכל מותר.

יריב לוין, נביא רפורמת "חוק וסדר", שואף לריסוק כל מה שיש עכשיו, ולהעביר את השליטה בחוק לדיירי אגם הדרעק. כפי שאמר אתמול משה סעדה, עוד דייר מהדרעק בראיון לרדיו 103FM: "השופטים שימונו יהיו מחויבים לפוליטיקאים שמינו אותם". זו הרי בדיוק המהות של "צדק צדק תרדוף". חברי קולקציית האפסים טוענים שקיבלו מנדט "מהעם".

מי שקיבל את המנדט זה ראש הממשלה בנימין נתניהו. מצביעי ליכוד אדוקים לא יכולים לנקוב בשמם של מחצית מהטרמפיסטים מ־32 המושבים באגם. אני יודע, כי שאלתי כמה מהם. אגב, רובם לא ידעו את שמותיהם של שליש מחברי הרשימה. אבל הם נבחרי ציבור, לטענתם, ששלח אותם לעשות סדר. אני, באופן אישי לא הייתי מתיר להם לסייע לבני לחצות מעבר חצייה, אבל הם חוק וסדר.

השיטה שלפיה הגועליצייה תקבע מי יכהן כשופט/ת לא מתחשבת במציאות של העבריינות הגואה באגם הדרעק. אנחנו במושב ה־25, משמע כ־3,000 דיירים כיהנו שם ב־75 שנה, לא כולל נורווגים. אין שום מקצוע או עיסוק בישראל ששלח כל כך הרבה מהעוסקים בו לבתי משפט באשמת עבירות פליליות.

להלן הרשימה: משה קצב (הליכוד), אהוד אולמרט (הליכוד וקדימה), אהרון אבו חצירא (תמ"י), שלמה בניזרי (ש"ס), אריה דרעי (הורשע פעמיים, ש"ס), אברהם הירשזון (הליכוד וקדימה), צחי הנגבי (הליכוד), סאלח טריף (העבודה), יעקב ליצמן (יהדות התורה), סטאס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), יצחק מרדכי (הליכוד), רפאל פנחסי (ש"ס), פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), חיים רמון (העבודה וקדימה), גונן שגב (צומת, הורשע פעמיים), יוסף בא גד (מולדת), איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), חיים כץ (הליכוד), נעמי בלומנטל (הליכוד וקדימה), מיכאל גורולובסקי (הליכוד), שלמה דיין (ש"ס), מיכאל דקל (הליכוד), יוסף ונונו (העבודה), חנין זועבי (בל"ד).

עופר חוגי (ש"ס), אורן חזן (הליכוד), יחיאל חזן (הליכוד), מאיר כהנא (כך), יעקב כץ (האיחוד הלאומי), שלמה לביא (מפא"י, הדייר הראשון שהורשע בפלילים. הוא דרס למוות פועל שעבד בסלילת כביש, הורשע ברשלנות פושעת - ונידון לקנס של 100 לירות טבין ותקילין), יאיר לוי (ש"ס), אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), סעיד נפאע (בל"ד), מרדכי סורקיס (פועלי אגודת ישראל), שלמה עמר (העבודה), משה פייגלין (הליכוד), שמואל פלאטו־שרון (פיתוח ושלום), יאיר פרץ (ש"ס), דני קורן (העבודה), שמואל רכטמן (הליכוד), עומרי שרון (הליכוד וקדימה).

בסך הכל 15 שרים ו־25 ח"כים. יותר מ־1% מורשעים מסך דיירי אגם הדרעק שכיהנו במדינ'ע שלנו. בממשלה כיום מכהנים שני שרים מורשעים ושני נאשמים שעניינם נידון בבתי המשפט. והנציגות הזו של "העם" תמנה שופטים בכל הערכאות. משול הדבר לעבריינים, או שותפים "אידיאולוגיים" דה־פקטו של עבריינים, שימנו את שופטיהם בהווה ובעתיד. הרי סביר להניח שאם ביבי ודוד ביטן יורשעו בערכאה הראשונה, הם יגיעו בעוד כמה שנים לערעור בבית המשפט העליון.

שם ימתינו להם שופטים שחבריהם מינו, כפי שאומר משה סעדה שוב: "השופטים שימונו יהיו מחויבים לחברים שמינו אותם". הפשט אומר שאם אותם שופטים ממונים לא יספקו את הסחורה, הם יישלחו צ'ורטי־ווז־נאייע ו"ימונו" להם מחליפים קשובים ופסקניים. בטרילוגיה של "הסנדק" הכל היה הרבה יותר פשוט וברור. אם "הדון" החליט שאתה זכאי, אז אתה זכאי.

יש לי חבר, פיני מידן. בעברו שירת עשרות שנים במוסד, ופרש בדרגה בכירה מאוד. בהמשך היה יועץ מדיני של אהוד ברק בהיותו ראש ממשלה ושר ביטחון. היה גם חבר במועצה לביטחון לאומי. בשנים האחרונות הוא איש עסקים בינלאומי. ילדיו שירתו במערכת הביטחון, חלקם עדיין משרתים בתפקידים בכירים מאוד. הוא טס המון, אז יש לו את הפנאי לחשוב מה קורה כאן, ובעיקר מה יקרה כאן.

האמת שהוא חזה את המתרחש כבר לפני שנים. הסיבה שאיני מצביע לאגם הדרעק מתבססת לא מעט על הניתוחים המדויקים ששמעתי ממנו בעשורים האחרונים. באחת מהטיסות הוא העלה רעיונות על הכתב, שמטרתם שיקום החברה החילונית בישראל. אסור לטעות, פיני מכיר את התנ"ך ואת הקוראן על בוריים. החניוקים והעראברים לא יכולים להסתלבט עליו, כי הוא יודע לא פחות מהם. הוא דובר יידיש רהוטה. הוא קורא, כותב וכמובן דובר ערבית בכמה ניבים, בנוסף לשפות אירופיות שהוא שולט בהן.

אני מביא כאן את דבריו במלואם, כפי שנכתבו לפני שבועיים: "עלינו להקים ישיבות חילוניות. השם 'ישיבה' נבחר, משום שזה מוסד חינוכי מתוקצב. התלמיד ייקרא 'אברך' והתלמידה תיקרא 'מבורכת'. תנאי הסף לקבלה: מי אשר מדינתו היא מדינת ישראל, ונאמנותו אומנותו.
"בשלוש שנות לימוד בישיבה בגילאי 21־18, ילמדו בנינו ובנותינו: תנ"ך, מורשת ישראל, עקרונות המשפט העברי והאזרחי, דמוקרטיה, סייבר, התנהלות פיננסית והכנה לשירות צבאי.

"במהלך הלימוד בישיבה יתוקצבו האברך והמבורכת במימון, כמקובל בשאר הישיבות. בתום שלוש שנות לימוד הם יקבלו תואר אקדמי, הקלות ותעדוף בדיור, לפי מה שקבע המחוקק בסוגיית תלמידי ישיבות תורניות. "מי שירצה/תרצה להמשיך לימודים 'בישיבה חילונית גבוהה', במשפטים או כל תואר אחר - המדינה תתקצב את הלימוד.

"אברך ומבורכת שהקימו משפחה בתקופת לימודיהם בישיבה, ייהנו מתקצוב נוסף, כמקובל בקצבאות הישיבות התורניות. במהלך שהותם בישיבה החילונית, בנינו ובנותינו ישתתפו במשמר אזרחי, אשר יוקם ביישובים השונים, יסייעו במשימות ואכיפת חוק ומניעת פשעים, כפי שיוגדר בחוק. המדינה תהיה אחראית על ההכשרה המקצועית שלהם, שתימשך בין ארבעה לשישה חודשים. החרדים יגויסו למשמר האזרחי, יאומנו ויופעלו במהלך לימודיהם בישיבות. הם יתפרסו רק ביישובים חרדיים, או לחילופין יוכשרו לתפקידים בפיקוד העורף. הם יוכשרו, יתורגלו ויופעלו בפעילות המבצעית הנדרשת.

"בני המיעוטים בארץ, שאינם משרתים בצה"ל ו/או שירות לאומי, ולא יצטרפו לישיבות החילוניות, יאומנו ויפעלו ביישוביהם כמשמר אזרחי, או בפיקוד העורף. קיימת אפשרות של שירות של שנתיים וחצי במרכזים רפואיים, מד"א, או כל גורם הצלה אחר, שיגדיר המחוקק. הם ייהנו מאותן זכויות ששמורות לתלמידי הישיבות החילוניות".

"פנחס, זה לא יעבור. אין לחניוקים שום כוונה להתחלק איתנו בשלל", טענתי לאחר הקריאה, "וגם אם יאמצו את הרעיון שלך ויישמו אותו, יהיו שחיתות ומשפטים ומאסרים. בשביל מה אנחנו צריכים את זה?". הוא צחק וענה לי: "קוף, אנחנו משאירים כאן לילדים ולנכדים שממה לשמה. הם לא יוכלו לחיות כאן. אני לא רוצה לקחת או להחליף. הם מקימים ישיבות? גם אנחנו, מה הבעיה? למה אתה מוותר מראש?".

חלפו להם כמה ימים עד שד"ר זאב דגני, מנהל הגימנסיה העברית הרצליה, פרסם את השיטה שלו להקמת ישיבות חילוניות במוסד שהוא מנהל. זה הקציף את פיני. "ההצעה של הגימנסיה היא רעיון אקדמי", אמר, "הם לא נוגעים ביחסי חילונים/חרדים/מתגייסים/משתמטים ובעיקר שירות לאומי. אין להם שום היתכנות לבני מיעוטים שיבחרו להצטרף, ואין שם את תורתם החילונית, אומנותם. בקיצור הם התחמקו באלגנטיות מהמוקשים. זה לא מתאים, התוכנית צריכה להיות כלל־ארצית, לא תל אביבית".

הסכמתי איתו. שנינו לא נצא לרחובות להפגין. מכת"זית ומכות משוטרים זה לא הפורטה שלנו. פיני מציע פתרון הולם, אני איתו. נכון שהשלל הוא רק כ־1,500 שקל בחודש לאברך/מבורכת חילונים, ואת ההפרש יממנו ההורים. זה הרבה יותר זול משליחת הילדים למכללות, וגם נותנים סוף־סוף ביס בקופה הציבורית, שזה אמור להיות חידוש מרענן.

לכל המאכערים החניוקים שמסבירים לי שהם מממנים לי את היכל התרבות אני עונה שאני לא מכיר את המימון, אני מכיר 1,000 שקל לזוג כרטיסים למופע. אז אני רוצה ביס מהקופה של מוישה גפני, מגיע לי, מגיע לפיני.

ועכשיו כמה לוקשל'ך לשאבעס־קויידש:
• ביבי ולהקתו שוב נלחמים ביוקר המחיה. כמה עשרות שקלים על חשמל, כמה שקלים על מים, ומאמש - לא להאמין על הנדיבות - 10 אגורות ש־ל־מ־ו־ת על ליטר בנזין. זהו, נגמר הקמפיין, אפשר לרמות כרגיל. אגב המלך שלנו טען שקיבל "כלכלה הרוסה" מבנט־לפיד־ליברמן, קיבל עודף תקציבי של 9.8 מיליארד שקל, כסף לבזבוזים על הגעלט־הגועליציוני. כשהוא נזרק מלשכת רה"מ, הגירעון היה כ־18 מיליארד שקל. אבל אם אפשר לשקר, הוא לא יחמיץ הזדמנות.

• אושרה קריאה טרומית של יו"ר הגועליצייה לשלילת אזרחות ממחבלים. אני בעד כבר מ־1977, עת הצבעתי בפעם הראשונה. אני גם בעד עונש מוות למחבלים, אבל לא לפי דת, אלא לפי פיגוע טרור. יש גם מחבלים יהודים כלואים עם המון דם על הידיים. אבל הכיפות טוענים שיהודי לא יכול להיות מחבל, כי הוא לא אויב. זה מעניין לי שערה בעכוז. אם הרצח היה על בסיס לאומני, שכל הסייענים שלהם יגורשו מכאן לאלף עזאזל.

• "הארץ" מדווח שאריה־גאנעב־סדרתי והרב הראשי לישראל יצחק יוסף התערבו באפריל במכרז של צה"ל לטובת גוף כשרות המפוקח בידי ש"ס. אחרי התערבותם, המכרז שונה וניתן להכשר המפוקח בש"ס. שני קצינים בצה"ל, סגן רבצ"ר וראש מנהלת חרדים, פעלו בשביל ש"ס והבאבא־בובה שלנו. קצין נוסף שהתריע הועבר מתפקידו, כי סדר צריך להיות כאן. אני בספק אם הפרשייה תיחקר, כי הש"סניקים והבאבא־בובות יתחילו לצרוח שתופרים תיקים. אגב, צה"ל בתגובה מכובסת הודיע שהכל בסיידר, בלשכת הרב לא ידעו על מה מדובר ואריה־גאנעב־סדרתי שותק.

• התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד היועמ"ש, כדי שתנמק מדוע טרם נפתחה חקירה פלילית נגד עידית סילמן, כדי שהציבור יידע איך היא הגיעה לתפקיד שרה. במקביל בעלה של עידית, שמוליק הנבעך, מראיין את כל המועמדים למשרות בלשכתה. מתברר שאין איסור חוקי לבעל לנהל את המשרד, אף שלא מונה בידי שום גורם. אז שמוליק, שחרד לעתידה של רעייתו בעולם הבא, מנהל את איכות הסביבה שלנו. מגיע לנו.

• סגן השר במשרד רה"מ, אלמוג כהן, בראיון לחדשות 13: "אם לפיד וגנץ לא יפסיקו עם השיסוי, ההסתה והרצון לשפוך דם ברחובות ישראל – הם ייעצרו עם אזיקים". חבל שלא היה לנו את אלמוג החביב לפני 27 שנה, בהסתה של הבאבא־בובות והימין הפסיכי נגד יצחק רבין הי"ד. הוא בטח היה קורא לעצור אלפיים איש במעצר מינהלי.

• צביק'ה פוגל בראיון ל"כאן": "צריך להוציא צו מעצר ללפיד, גנץ, יעלון ויאיר גולן. הם האנשים הכי מסוכנים כאן. מה שהם עשו זו בגידה במולדת". לא להאמין שהטיפוס הזה הגיע לדרגת תא"ל בצה"ל. מצד שני, גם מירי רגב תא"ל, אז כל אחד/ת יכול/ה.

• שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף בתגובה לקנס שהוטל על ערוץ 14: "אני בוש ונכלם שבמדינת ישראל קונסים כלי תקשורת רק מפני שלא רצה לפגוע ברגשות הצופים ולשלב תכנים רפורמיים וקונסרבטיביים, שמעודדים התבוללות". הוא נורא דמוקרטי אדון גולדקנופף. הוא בטח לא זוכר, אבל הרישוי של ערוץ 14 היה ערוץ מורשת, לא תעמולה זולה לימין. אגב, מתי מתחילים לחקור את העייסק של גולדקנופף?

• לימור סון הר־מלך מעוצמה יהודית: "מי שרצח ערבי צריך לשבת בכלא. מי שרצח יהודי צריך למות". נכון שהיא איבדה את בעלה הראשון בפיגוע, אבל האישה הזו ודעותיה חייבים בפרסום בכל השפות, כדי שכל העולם יידע מה חושבים באגם הדרעק שלנו. עוד כוכב לכת חדש בתודעה - חנוך מיליביצקי מהליכוד. הוא אמר לאחמד טיבי באגם הדרעק: "אני מעדיף רוצחים יהודים, על פני רוצחים ערבים". ד"ר טיבי ביקש ממנו לנסח את זה גם באנגלית, חבל שחנוך לא נענה לבקשה.

• איתמר בן גביר, לפני שנה: "יש מפירי סדר ויש מפירי סדר. חסימת כביש זה לא נורא. בדמוקרטיה לפעמים חוסמים כבישים. אם מישהו יזרוק אבן על שוטר, זה משהו אחר". איתמר בן גביר ביום שני: "שמאלנים יקרים, לא תצליחו לסלף. חופש ביטוי כן, על מלא. הנפת דגלי טרור לא. הפרת הסדר וחסימות כבישים בניגוד לחוק, זה לא. חוק הוא חוק, והוא חל על כולם".

לא להאמין שהאיש הזה למד כל כך מהר לשקר לפי פוזיציה. זה בא עם המינויים, השקרים האלה? מה נסגר איתך, איתמר? ייצגת את גדולי הפורעים האידיאולוגיים בימין, כולל רוצחים! עכשיו חסימת כביש מערערת אותך? נוער הגבעות, שאתה אוהב, חסם ציר תנועה ראשי בתל אביב רק לפני שנה וקצת. מתי תתחיל לעבוד במקום לדבר כל כך הרבה שטויות?

• סמוצ'קנע בהצהרה שממש תעזור לנו בעויילם־גויילם: "ככל שהרשות הפלסטינית מעודדת טרור - איזה עניין יש שתתקיים?".תיאום ביטחוני, למשל, אדוני השר במשרד הביטחון. חשבת על זה שללא התיאום הביטחוני קיים חשש שכמות הקורבנות מטרור תהיה זהה לכמות הקורבנות מתאונות דרכים מדי שנה?

• מירי "המחוננת" רגב כועסת על "ערוצי התעמולה", לשיטתה, שמביאים את עמדת ה"סמול" לרפורמה במערכת המשפט. "זה ממחיש את הניתוק של ישראל הראשונה מהמציאות. תתחילו להתרגל, אנחנו הריבון". נו, דו"צ והצנזורית הצבאית לשעבר לא מבינה שהיא לא הריבון, אלא העם שמשתתף בבחירות הוא הריבון. וייתכן שרוב העם מתנגד למהפכה המשטרית שמוצגת כאן, אבל זה לא העניין. העניין הוא שרוב מוחלט של שרי הליכוד זה ישראל הראשונה, כולל המלך ביבי, שפנה לשופט בדימוס אהרן ברק כדי להתייעץ איתו על אפשרות של עסקת טיעון. באמת מירי, אני נשבע לך שאני משוכנע שאת אינך מטומטמת, בטח לא כמו הציוצים שבהם את מעוותת מציאות קיימת.

• בתוכניתה של אילה חסון בחדשות 13, הוגדרה היועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה כמשפטנית אנונימית עם קצת עבר בפרקליטות. אז לגבי "קצת עבר בפרקליטות", צוות "בודקים" בדק ומצא את העובדות הבאות: בהרב מיארה עבדה בפרקליטות מחוז תל אביב בין השנים 1985־2015. בשנת 2002 מונתה למנהלת המחלקה המנהלית בפרקליטות המחוז, ובין השנים 2007־2015 הייתה פרקליטת מחוז תל אביב לעניינים אזרחיים. אלה הנתונים, אבל אם יש התחייבויות של התוכנית למסרים שמוכתבים מלשכת רה"מ, אני מבין את ההגדרה של "משפטנית אנונימית".

• שינוי השם של המשרד לבט"פ למשרד לביטחון לאומי יעלה לקופה הציבורית כ־3 מיליון שקל. בימים שבהם מתפרסם דוח העוני, שלפיו כמעט רבע מהאוכלוסייה רעבה, לא היה חשוב יותר להקצות את הכסף לכמה מנות חמות לרעבים? מתברר שלא.

• בשנת 2022 נרשמו 7,386 אירועי טרור, שבהם נרצחו 31 איש וטופלו 734 פצועים. בשנת 2022 נהרגו בכבישים 348 בני אדם, וכמות הפצועים בכל הרמות היא עשרות אלפים. אין קיבינימט לתאונות דרכים, וזה לא מעניין את אף אחד, זולת משפחות הנהרגים. משרד התחבורה עוסק במציאת פתרון לחשמול המסילות בשבתות, עד אז ימשיכו להתפגר כאן בכבישים עוד אלפים. שליש מכמות ההרוגים הם הולכי רגל, יותר משליש נפגעו ממשאיות או רכב כבד אחר, 12 רוכבי אופניים חשמליים, 8 רוכבי אופניים רגילים ו־4 רוכבי קורקינטים חשמליים. אבל את מי זה מעניין? הכי חשוב לטפל בדגלים פלסטיניים ולסכל הפגנות נגד הממשלה. אז מי שמת, מת.

א גיט שאבעס, יידעלך. יהיה גשום בסופ"ש, אז אל תצאו מהבית, תידבקו לסיר של הטשולנט, זה מאוד בריא. תשאלו כל גסטרואנטרולוג וגם קרדיולוג. הם יגידו לכם שזה טוף. אנחנו, היידעלך, כמו הטשולנט - אם מבשלים אותנו יממה שלמה, אנחנו ממש כמו הבובעלך. נפיצים.