דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי נדרש היום (שבת) לעשות מעשה, כמה דקות לפני השעה שש בערב עוד בטרם כל המשפחות המורחבות של שמונת הנופלים באירוע הקשה ברפיח קיבלו את הבשורה.

פרישת גנץ הייתה אמורה להרעיד את אמות הספים של המשכן. זה לא קרה | דעה
הסקר הפלסטיני החדש - בסיס טוב להתחיל לפרק את השלטון האזרחי של חמאס

לצערי יש בישראל אנשים חולים שחושבים שאם הם יפיצו שמועות בקבוצות הטלגרם והרשתות החברתיות הם יהפכו לגיבורי תרבות, אבל לדעתי הם אויבי ישראל. הם מסכנים את הלוחמים שמחלצים חטופים, גורמים למפקדי צה״ל לשנות פעילות לחילוץ גופות ישראלים חטופים ועכשיו גם לא מתעניינים ברגשות המשפחות. לא רק של הנופלים, אלא גם של הורי הלוחמים.

אני מכיר את לוחמי גדוד 601 של ההנדסה הקרבית. הטובים ביותר של עם ישראל משרתים בגדוד, כמו גם ביתר יחידות ההנדסה הקרבית. בזכות הילדים הללו ואחרים אנחנו יכולים להמשיך ולחיות כאן לנהל שגרת חיים.

במשך 76 שנים היה קוד בין צה״ל לציבור. הודעות על נופלים נמסרות בתקשורת רק אחרי הודעה למשפחות. משתי סיבות: האחת שמשפחת הנופל תקבל את המידע בצורה מסודרת ומכבדת. מצד שני, למנוע דאגה גדולה מהורי חיילים. גם כך להיות הורה של של לוחם בצה"ל זאת דאגה שלא נגמרת.

מתגייסים בבקו''ם, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אלי דסה)
מתגייסים בבקו''ם, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אלי דסה)

אבל לאנשים החולניים יש רמות מוסר משובשות. כך למשל בשעה שתיים בצהריים החליט אבי בן זיקרי לפרסם בקבוצת הווצאפ הפופולרית "קבוצת הדיווחים של אסף ארמה" את הטקסט הבא, לא נגעתי:

״דיווח אירוע קשה בעזה. ראשוני - ממה שאומת עד כה. 6 חיילי הנדסה ישנו בתוך כלי ממוגן מסוג נמר, אליהם הצטרפו עוד 2 חיילים נוספים למנוחה ושינה (לא ידועים פרטיהם). לערך בשעה 05:00 בבוקר, שוגר טיל נ"ט לעבר כלי רכב מסוג נמר, שמיד התפוצץ והתלקח לחלוטין על כל הלוחמים שישנו בתוכו. 8 החיילים נהרגו במקום ונשרפו בתוך כלי הרכב שבער כליל. אלו פרטים ראשונים ממספר דיווחים. אין אימות. נשלח ע"י אבי בן זיקרי בקבוצות הדיווחים של אסף אָרַמַה״.

מה נתן הדיווח הלא מדויק הזה למפיץ ומה זה עשה לאגו שלו שרשתות דיווח ערביות רצו לפרסם את המידע שעלה ברשתות בארץ. ואני שואל את כל מפיצי השמועות ומפרסמי המידע הלא אחראיים, איך אתם ישנים בלילה בלוגרים קטנים?