ראוי ששר המשפטים יריב לוין ילך הביתה. בכל מדינה מתוקנת הוא מזמן לא היה בתפקיד, אבל אנחנו מזמן לא מדינה מתוקנת. לוין נתפס כעסקן קטן שלא מפסיק לבחוש, יותר מאשר כשר משפטים. כשאני שומע שחוסנה הצבאי של ישראל נפגע לכאורה מהתנהלותו של לוין, ומהמהלכים שהוא יזם בחודשים שלפני 7 באוקטובר, לדעתי אין לו מנוס מלהתפטר וללכת הביתה.

האם מישהו יכול להציל את משטרת ישראל מידי השר לביטחון לאומי? | משה נסטלבאום
ארגוני הפשע הערביים מזהים “חור שחור” בביטחון הפנים בגלל המלחמה ומנצלים זאת

לא צריך לקרוא עדויות של ראשי חמאס שתפס צה״ל, שבהן נאמר במפורש שגלי המחאה ששטפו את הרחובות בעקבות כוונתו של לוין לבצע רפורמה משפטית הם שייצרו את התחושה שאנחנו שבריריים, לא מלוכדים ולא מוכנים, וזה הזמן להכריע אותנו. המערכה שניהל לוין הוציאה רבבות לרחובות והביאה טייסי מילואים להזהיר שלא יתייצבו למילואים. המחאה הגדולה לא הביאה את לוין לחזור בו מכוונתו. במקום לשקול שיקול נוסף הוא העדיף להציג את הטייסים כשמאלנים שלא בוחלים בפגיעה בכוחם של צה”ל וחיל האוויר.

העובדה שהטייסים הודיעו שביום פקודה הם יתייצבו מיד בטייסות, לא מנעה מלהדביק אות קין על מצחם בשל החלטתם למחות על תוכניתו של לוין.

לוין מצטייר כאיש אטום נטול רגשות, שהציבור איננו מעניין אותו. שאיפתו לבוא חשבון עם שופטי העליון, תוך ניצול מעמדו כשר משפטים, דחקה כל התחשבות בדעתו של הציבור. לוין הוא אחד האחראים המרכזיים למחאות הממושכות. הוא שהביא לכך שבמוצאי שבתות הפכו הרחובות והכיכרות למוקדי מחאה בגלל רצונו להחליש את כוחו של בית המשפט העליון רק כדי שישרת אותו ואת ראש הממשלה.

לוין נוהג להתגאות בכך שראש הממשלה מנחם בגין היה הסנדק בברית המילה שלו. אלא שבגין, שטבע את המימרה ״יש שופטים בירושלים״, לא העלה בדעתו מעולם לפגוע במערכת המשפט, וודאי שלא בבית המשפט העליון.

לוין, שזכה לגיבויו של נתניהו במהלך שקיווה להעביר, התבשם מהקרבה אליו. נתניהו, שבטח בו, קירב אותו אליו, ומינה אותו בתמורה לפעילותו כממלא מקומו בעת שיצא לחו״ל או אושפז לטיפולים רפואיים. לוין, שראה בכך הוקרה וכבוד, לא נח לרגע וגם בעיצומה של המלחמה ניסה לחזור לרעיונות מהעבר, שיש בהם לפגוע בעצמאות בית המשפט העליון.

מלחמת 7 באוקטובר לא פרצה בגלל יריב לוין, אבל התנהלותו הביאה לכך שחמאס וגם חיזבאללה הגיעו למסקנה שאנחנו מפולגים וחלשים יותר וזה הזמן להעמיד את כוחנו למבחן. הדברים האלה נאמרו פעמים רבות על ידי האחראים למסע הטרור המתועב של 7 באוקטובר.

זכיתי בעבר להכיר אישית את חבר הכנסת יעקב שמאי ז״ל, שהיה ראש סיעת הליכוד בהסתדרות. היינו בידידות טובה עד סמוך למותו. השר לוין היה עוזרו הפרלמנטרי והתחתן עם בתו. להבדיל מעוזרו, שמאי היה אוהב אדם, בעל רגישות חברתית, שפעל למען חלשים וזכה לאהדתם. חתנו מצטייר כאדם אטום, שדעת הציבור היא לא במרכז מעייניו. בעזרת הכוח השררה וקרבתו לראש הממשלה הוא האיש שייזכר כמי שהתנהלותו הכוחנית הביאה את הגרועים שבאויבינו להסיק שאנחנו חלשים ומפולגים והגיעה הזמן להיפרע מאיתנו.

הגיע הזמן שלוין יניח לנו וילך הביתה.