בינתיים המהלכים בצפון מתנהלים על פי התוכניות שבנה צה"ל במשך שני עשורים, המתבססת על שלבים כדי להכריע את חיזבאללה, או לשנות את המציאות במזרח התיכון ולבנות סדר חדש בג׳ונגל האזורי.

כעת, איראן היא המפתח למצב הביטחוני כאן. על השאיפות האימפריאליסטיות שלה נכתבו עבודות אקדמיות למכביר. איראן השקיעה הרבה מאוד מאמץ לבנות את חיזבאללה ככל צבאי העשוי לאיים על קיומה של ישראל, ובתפיסת הביטחון שלה היא ביקשה ליצור באזור מאזן אימה מול ישראל, מדינות ערב הסוניות ומעל הכל - מול ארצות הברית. היא האמינה שמאזן שכזה יהיה פוליסת הביטוח שלה, ויאפשר לה להתרחב ולייצא את המהפכה, ולהפוך למדינה גרעינית.

לאחר שצה"ל הכריז שיפרק את הברחות הנשק ללבנון - כך זה נראה בשטח | דיווח

הטעות של איראן היתה שאימצה את החמאס והפלסטינים לצידה. עד היום כל מי שצעד עם הפלסטינים יד ביד רק ניזוק בסוף: ירדן, לבנון, טוניסיה והרשימה עוד ארוכה, ארוכה.

איך איראן נפגעה מהחמאס? ככל שהדברים מתבררים, החמאס בין אם פעל על דעת עצמו במתקפת שבעה באוקטובר או בין הוליך את איראן והפרוקסי שלה להרפתקה מול ישראל באותה מתקפה רצחנית, עכשיו מתברר לכל העולם כי במהלך הזה הם הביאו לקריסת תוכנית "הדגל" של איראן, לפחות לעשורים הקרובים. חמאס הוא כבר לא כוח צבאי. עם טיפול נכון, בתוך זמן סוגיית עזה עשויה להסתיים.

איראן נפגעה מהם. סינוואר ובכירי חמאס ברצועה (צילום: עטיה מוחמד פלאש 90)
איראן נפגעה מהם. סינוואר ובכירי חמאס ברצועה (צילום: עטיה מוחמד פלאש 90)

באשר לצפון, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי, זכו בשנה החולפת לחיצי הארס של מכונת הרעל. אבל. בשקט ובמקצועיות צה"ל בנה את תוכנית השלבים למלחמה  בצפון. היא נבנתה תוך איסוף מודיעין לאורך שנים, יצירת מהלכי הונאה, תחבולה, עוצמה וקטלניות. זה החל ב-30 ביולי בחיסולו של רמטכ״ל החיזבאללה פואד שוכר, המשיך באפון שיטתי בפגיעה במחסני החמושים, בפגיעה המשגרים, בחיסול כל דרכי הפיקוד, מרכזי הידע האנושי, וכל מערכי הלוגיסטיקה של הארגון ושל הגורמים העובדים עם חיזבאללה.

אחר כך בא סיכול מתקפת חיזבאללה כפעולת נקם לחיסול פואד שוכר. אז שללה ישראל יכולות אש לחיזבאללה. האפקט המצטבר של פעילות חיל האוויר, פיקוד צפון וזרועות צה"ל החלו לתת את האותות הראשונים. חיזבאללה החל להתכנס למוד של מתגונן בזירה, מנסה לבלום את המהלומות של ישראל. אבל - הוא התנהל בסרבול, וספג יום אחרי יום מהלומות כל פעם מכיוון אחר ולא צפוי.

השיא הגיע במתקפת פיצוצי הביפרים המיוחסת לישראל לפני כשבועיים, המשיך בסדרת החיסולים ממה שנשאר מהפיקוד של חיזבאללה, וביום רביעי האחרון - צה"ל השמיד את מטה המודיעין של הארגון, חיסל מאה אנשי מודעין שבהם בכירים ובעלי ידע ייחודי. בעצם במכה אחת הוא עיוור את חיזבאללה.

ואז הגיע יום שישי, בשעה 18:28 בערב, כאשר מטוסי F 15I יחד עם מטוסי קרב נוספים הטילו מספר רב של פצצות כבדות על מטה החיזבאללה בביירות, והשמידו אותו מעל הקרקע ומתחת לקרקע. מנהיג חיזבאללה, האיש שעיצב את הארגון בדמותו, נשלח לפגוש בתולות בגיהנום. 

בצה"ל לא מתרגשים מקולות הרקע באזור, צהל פועל באופן רגוע, מסודר, מחושב, על פי תוכנית השלבים. כל אחד בצה"ל יודע מה הוא הולך לעשות היום במלחמה, מה הוא הולך לעשות מחר במלחמה ומה הוא יעשה בעוד שלושה וארבעה ימים. נכון המלחמה היא ממלכת האיי ודאות ובצה״ל לוקחים בחשבון שעוד יקרו אי אלו תקלות, תוצאות שלא לפי הציפיות וחלילה אירועים מאתגרים. אבל בפעם  הראשונה, ישראל מנהלת מערכה על פי תוכנית סדורה ומסודרת עם הרבה צניעות של המפקדים והלוחמים.