גבול הצפון: מעט לפני 20:00 בערב. השמיים שחורים ללא ירח. את השקט של הגליל הריק מפריע מדי פעם קול רעם של ירי תותחני צה"ל.  אז באחת, השמיים נצבעים בעשרות נקודות כתומות בוהקות הנעות אחת מול השנייה, וכשהן נפגשות הן יוצרות מפץ אור ששום מופע זיקוקי יום העצמאות לא יכול לו. 

לרגע פתאום בוואדי לא רחוק מגבול עם לבנון כשבסמוך חונים טורי טנקי, המרכבה של חיל השריון ומעל טסים מטוסי הקרב של חיל האוויר. הצפון חזר להיות כוכב השפיות. הדיווחים על הפיגוע הרצחני ביפו, הטלפון שלא מפסיק לצלצל לנוכח הפאניקה שאחזה בתושבי תל אביב, ראשון לציון, חולון, רמת כן ובעצם כל מדינת ישראל חוץ מהפריפריה מצפון ומעוטף, עזה שמבחינתם זאת השגרה כבר זמן רב.

181 טילים שוגרו לישראל מאיראן: הרמטכ"ל: "נבחר מתי לגבות את המחיר מהאויב"
כשכלב התקיפה שלה מייבב על הרצפה: הגיע הזמן לסגור את סיפור איראן | בן כספית

את הירי לגוש דן ביצעו האיראנים. את הירי לצפון ביצע והחיזבאללה. את הפיגוע הרצחני בתל אביב בו נרצחו שישה ביצעו שני מחבלים מחברון. במקביל, עשרות מחבלי חמאס ניסו להתקרב לציר נצרים לנסות ולעלות על מוצבי צה"ל במקום. צה"ל פתח בירי והרג כמה מהם. תמונת האירועים הזאת, וצמידות הזמנים של רצף התקיפות, מראים פעם נוספת כי אנחנו לקראת תקופה רגישה. מחר ראש השנה, בעוד ימים שנה לאסון 7 באוקטובר. 

התקיפה האיראנית בישראל (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

איראן נמצאת בקו פרשת דרכים. היא מנסה להציל את חיזבאללה, ואת טבעת החנק שלה על ישראל. מפעילה את מה שנשאר מחמאס עזה, ומגייסת מחבלים באיו"ש. כל מה שקרה כאן אמש, זו מלחמה רב זירתית על סטרואידים. עכשיו השאלה היא לאן הולכים מכאן.

ישראל חייבת את ארצות הברית לצידה. גם להגנה מפני הירי מהמזרח וגם לתקיפה של יעדים כבדים באיראן, עיראק, תימן וסוריה. אתמול התברר כי חיזבאללה תכנן והכין מגה 7 באוקטובר לצפון. מאות ״שמורות טבע״ מהם התכוון לצאת ולעלות על אביבים, מנרה, מרגליות, חניתה, זרעית ועוד. לרצוח ולחולל נזק והרס. ממשלת ישראל ניסתה לקנות במשך שנים שקט מעזה אבל גם מהצפון. היא בנתה חומות גם בדרום וגם בעזה. אבל כפי שנאמר כבר בעבר, החזק לא מקיף את עצמו בחומה. 

מוקד חיסול נסראללה בדאחייה (צילום: רויטרס)
מוקד חיסול נסראללה בדאחייה (צילום: רויטרס)

הכוחות שפשטו על לבנון מבינים את ההיקף שהשקיע חיזבאללה לכיבוש הגליל. ״איראן עשתה הלילה מעשה חמור והיא דוחפת את המזה״ת להסלמה. אנחנו נפעל במקום ובזמן שנחליט, בהתאם להנחיית הדרג המדיני. יהיו לאירוע אתמול השלכות. אנחנו עושים ונעשה את מה שצריך כדי להגן על תושבי ישראל״, אמרו בצה"ל. אם ישראל חפצת חיים, היא חייבת עוד השנה לפעול בעוצמה ולהכות בלב טהרן, בדיוק כמו שעשתה בלב עזה ובלב ביירות.