עשרות מפגינים פרו פלסטינאיים נעצרו בהפגנת המונים אלימה בניו יורק בשבוע שעבר, כשהם מדקלמים את סיסמאות ההסתה הברוטליות המוכרות מזה עשרות שנים.

עלייה של 200%: אלפי מקרי אנטישמיות בארה"ב בשנה החולפת

כשישראל מתייחדת עם נרצחי וחטופי אוקטובר השחור, בו נטבחו ונחטפו יהודים רק בגלל יהדותם ועיתונים מרכזיים מקדישים את עמודי השער לציון השבעה באוקטובר, מנהיגים של מדינות ידידותיות עדיין מצרים את ידינו ומטילים הגבלות על ייצוא נשק ורכיבים צבאיים הדרושים לנו להביס את אויבינו.

נשיא צרפת עמנואל מקרון קרא השבוע בראיון לתחנת הרדיו הצרפתית "פראנס אינטר" להפסיק את משלוחי הנשק לישראל, שמיועדים למלחמה בעזה. הוא הבהיר, למעשה, כי מצד צרפת אמברגו נשק שכזה כבר בעיצומו. "צרפת לא מספקת נשק שכזה", הדגיש.

אולי מישהו יזכיר לנשיא צרפת עמנואל מקרון את שואת היהודים הצרפתים של שלטון וישי וממשלת הבובות של צרפת שתמכה בנאצים במלחמת העולם השנייה ואולי את האמברגו הצרפתי על יצוא נשק לישראל במלחמת ששת הימים. היום, כאשר איראן מאיימת בהשמדת עם וכשילדים ישראלים רצים מבועתים למקלט, ילדים בצרפת חיים כרגיל.

בחודש שעבר, דווח כי ממשלת גרמניה דוחה בקשות ישראליות לרכישת כלי נשק שונים ומפעילה למעשה אמברגו על ישראל. בשנה שעברה, ביקשה ישראל לרכוש אלפי פגזים עבור טנקים, לצד בקשות לחימושים נוספים - אבל ברלין עוד לא קיבלה החלטה לגבי המכירה.

אלפיים שמונה מאות אמריקאים נהרגו במתקפה הרצחנית של אל קאעידה בפיגועי ה-11 בספטמבר בארה"ב. בתגובה, הרגה ארה"ב ארבע מאות אלף בני אדם באפגניסטאן ובעיראק, ואף אחד לא האשים אותם ברצח עם. בפרל הרבור נהרגו אלפיים מאתיים חיילים אמריקאים. בתגובה, ארה"ב הרגה מעל שלושה מיליון יפנים, כאשר ביום אחד נהרגו מעל מאה אלף אנשים.

אם מחבלים ממקסיקו היו פולשים לטקסס ורוצחים עשרות אלפי אזרחים וחוטפים מאות צעירים ומחביאים אותם במנהרות, ארה"ב הייתה הופכת את מדינת סנורה הסמוכה לגבול (במקסיקו) למגרש חניה רדיואקטיבי, אבל ליהודים אסור להגן על ארצם מולדתם, המנהלת מלחמה הרבה יותר אנושית מארה"ב.

היחס בין אזרחים למחבלים הרבה יותר נמוך מהמלחמות שניהלה ארה"ב במלחמה בעיראק ונמוך הרבה יותר מאשר במלחמת העולם השנייה בגרמניה. את הדברים האלה אמר פרופ. סקוט גלואווי מאוניברסיטת ניו יורק בראיון ברשת SNBC.

בו בזמן, מראיינים חד צדדיים ברשתות תקשורת מערביות מביעים את דאגתם לפלסטינים שתמכו ברוצחי הנוח'בה ובמחבלי החיזבאללה. מוסר אחד כשמדובר ביהודים ובישראל, מוסר אחר לשאר.

מדובר בחרפה ובמוסר כפול של כתבים ומראיינים של רשתות BBC ו-SKY. איזו אמפטיה ואהדה מביעה כריסטין אמנפור מ-CNN כשהיא מדברת על סבל הפלסטינים. המראיינים המכובדים הללו מוצאים את הישראלים שמדברים בשפתם.

מה אמורים לחשוב בני משפחות החטופים והנרצחים כשהם שומעים את מי שהיה לא פחות מראש השב"כ, עמי איילון, שמסביר בעזות מצח בראיון שישראל היא מדינת אפרטהייד ואם הוא היה פלסטיני - היה מצטרף למאבקם. בשעה שדם הנרצחים זועק מהאדמה, יש עדיין ישראלים בכירים בעבר המתראיינים בערוצי תקשורת זרים ומשמיצים את מולדתם, איזו בושה.

מחקר שניתח מאה מיליון ציוצים ברשתות החברתיות וכותרתו "מטוטלת הקיטוב של האנטישמיות והאנטי ציונות" הוזמן על ידי קרן משפחת רודרמן והוצג בכנסת על ידי השדולה ליחסי ישראל ויהדות ארה"ב. המחקר בוצע בידי מכון המחקר Network Contagion Research Institute. הוא חשף מוסר כפול בין השאר ככל כשמדובר בנושאים של זכויות אדם.

ברשתות החברתיות האנטישמיות חוגגת וכמעט בכל משבר עולמי מואשמת ישראל, כמו במגפת הקורונה, למשל. האנטישמיות מלובה ומתודלקת על ידי גורמים אסלאמיסטים קיצונים וגם על ידי מדינות כמו איראן, דרום אפריקה ומדינות ערביות נוספות, גם כאלה שלהם ברית שלום עם ישראל. המחקר מצא קשר ישיר בין התבטאויות אנטישמיות והתבטאויות אנטי-ציוניות ומעיד על הקשר בין שתי התופעות.

כדאי להאזין לדבריו של ד"ר פליקס קליין, נציב הממשלה הפדרלית הגרמנית לחיים יהודיים ולמאבק באנטישמיות, שהתריע בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית: "אנחנו חוזים בגרמניה בצונאמי של אנטישמיות מאז השבעה באוקטובר. קיימת שנאה פתוחה ואגרסיבית כלפי יהודים בכל צורה אפשרית".

קליין טען כי טבח השבעה באוקטובר שבר עוד יותר את המחסומים והסכרים הסדוקים ממילא בחברה הגרמנית בכל הנוגע לאנטישמיות וגיבה את דבריו ב-5,000 פשעים בעלי רקע אנטישמי שהתרחשו בגרמניה ב-2023, יותר ממחציתם לאחר השבעה באוקטובר. "חמאס רצח יותר יהודים מבכל אירוע מאז השואה", אמר קליין, "ובכל זאת, הציבור הגרמני לא גילה סולידריות עם היהודים כפי שהייתי מצפה ממנו. אנחנו עדים עכשיו לאנטישמיות בגרמניה בצורה החריפה ביותר שלה מאז 1945".

הכותב הוא מנכ"ל רדיוס 100fm, קונסול כללי כבוד של נאורו, סגן דיקאן הסגל הקונסולרי, נשיא אגודת תקשורת הרדיו הישראלית, יו"ר התאחדות תחנות הרדיו האזורי וסגן נשיא מועדון השגרירים