ביום חמישי 3 באוקטובר 2024, בחג ראש השנה, פרסמתי ב"מעריב" מאמר שכותרתו: ״כמו ב־7 באוקטובר: האופוריה אחרי חיסול נסראללה עוד תמיט עלינו אסון". ביום שישי, יום אחרי, התפרסם באותו עיתון מאמר, וזו כותרתו: ״תרחיש האימים? תגובה ישראלית לאיראן תוביל לאש משבע חזיתות במקביל״. כותבי המאמר הם אדמירל בצי הים האמריקאי ומפקד עליון לשעבר בנאט"ו בדבר תרחיש מלחמה אפשרי בין ישראל לאיראן.

מי שיקרא את מאמרי ואת מאמר האדמירל בצי הים האמריקאי והמפקד העליון לשעבר בנאט"ו, ימצא זהות מוחלטת על האסוּנה (קטסטרופה) שתתרחש למדינת ישראל אם תתקוף באיראן מטרות בצורה לא מחושבת ואם לא תביא בחשבון את תוצאות התקיפה.

צה"ל החל לפעול בציר המסדרון - וכעת נחשפת התוכנית הקטלנית של חמאס
ישראל בדרך לחסל את סינוואר? המסר שהועבר לו בתוך רצועת עזה
 
ישראל צריכה לבחור מטרות לתגובתה שלא יגרמו להסלמה. תקיפת בארות הנפט של איראן או המתקן הגרעיני עלולה להביא לידי הסלמה קשה ולהתפרצות אזורית כוללת שאחריתה מי ישורנה. כדאי שנבין שפגיעתנו במתקן הגרעיני האיראני לא תעצור את יכולת האיראנים לייצר פצצות גרעיניות. במקרה הטוב יש בכוח הפגיעה לעכב את הייצור לכמה חודשים בלבד. יש להניח שבידי איראן כבר כמה פצצות גרעיניות שרכשה מידידתה, צפון קוריאה, בכסף רב. התקפת המתקן הגרעיני האיראני תהא הרת אסון לישראל ולא תועיל למגר את הגרעין האיראני.
 
ישראל לבדה אין בכוחה להשמיד את המתקן הגרעיני האיראני הפרוס באתרים אחדים בעומקים של עשרות מטרים ויותר מתחת לאדמה. גם לו באו האמריקאים לעזרתנו, הייתה לפנינו משימה שקשה מאוד להשגה.

כור הגרעין האיראני  (צילום: רויטרס)
כור הגרעין האיראני (צילום: רויטרס)

 
האמריקאים, שרואים בגרעין האיראני סיכון להם ולכל העולם כולו, ראו לנכון לעמוד מנגד ולא להשמידו מתוך הבנה שתקיפה אמריקאית עלולה להביא לידי מלחמת עולם מול ציר הרשע החדש: רוסיה, סין ואיראן. בימים האחרונים הציע לנו טראמפ שישראל תתקוף את המתקן הגרעיני האיראני המסוכן לישראל ולעולם כולו, ורק אחר כך להתחיל לחשוש. אני שואל את טראמפ: "מדוע אתה, כאשר היית נשיא ארה״ב, לא תקפת והשמדת את המתקן הגרעיני האיראני, שהרי יכולותיה של ארה״ב עולות במאות מונים על יכולותיה של ישראל? ואתה משיא לנו עצה לעשות מעשה שלא העזת לעשות בעצמך?!" עצת טראמפ אפוא היא עצת אחיתופל שתגרום נזק נורא לישראל ועלולה להביאה לנקודת אל־חזור.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

 
זו לא הפעם הראשונה שאני אומר שהשלושה: ביבי, גלנט והרצי הלוי, מהמרים על עצם קיומה של מדינת ישראל. בהחלטה אווילית אחת הם עלולים להדליק תבערה גדולה בכל המזרח התיכון; הם אינם חושבים רגע אחד על היום שאחרי ונמצאים בשיכרון חושים (אקסטזה) ללא שום שיקול דעת. הם מקבלים רוח גבית מרבים מאוד שאינם מבינים את המציאות המתהווה סביבם. צרוּת ראייתם ממוקדת להווה ולרגע הזה בלבד, ללא שום הבנת המשמעויות לעתיד הקרוב והרחוק.
 
כאשר יגיע האסון, כבר יהיה מאוחר מדי. כשם שברחה השלישייה הזאת מקבלת אחריות על היום השחור ביותר בתולדות ישראל, ב־7 באוקטובר 2023, כך הם יברחו מאחריות לכשתקרוס המדינה ממלחמת ההתשה שלא רואים את סופה. שלושת המגלומנים מדמיינים בעיני רוחם שהם מסוגלים למוטט את חמאס ואת חיזבאללה ולמגר את שלטון האייתוללות באיראן. הם אינם מוכנים לקבל עליהם שום הסדר מדיני לשחרור החטופים, (גם כאשר גלנט והרצי הלוי דיברו על הצורך לשחרר את החטופים כקדימות ראשונה הם דברו מהשפה ולחוץ ללא שום התעקשות על העניין ) להחזיר את העקורים לביתם, להציל את כלכלת ישראל הקורסת, לשקם את הקשר שאבד לנו עם מדינות העולם ולהציל את החברה בישראל שקורסת לתוך עצמה. לדידם, הסדר מדיני יהיה רק לאחר ״מיטוט חמאס באופן מוחלט״, ״מיטוט חיזבאללה״ ו״מיגור השלטון באיראן״ מטרות שאינן בנות השגה.
 
ביבי, גלנט והרצי הלוי השתלטו על המדינה ו"מחזיקים את כולה בביצים", והם עושים כל העולה על רוחם במלחמה ללא פיקוח ובקרה. הממשלה הכושלת עוסקת רק בעצמה ואומרת לראש הממשלה ולשר הביטחון: "עשו מה שאתם מבינים, רק בתנאי אחד – שלא תפסיקו את המלחמה 'עד הניצחון המוחלט'״, ואין פוצה פה ומצפצף. הכל מחכים לגורלם המר בהכנעה, והולכים ככבשים עיוורים אחרי הפעמון של המשכוכית, ורק מתי מעט צועקים בקול רם: "המלך הוא עירום", כפי שצעק זאב ז׳בוטינסקי ליהודי אירופה כדי שיעזבו אותה לפני מלחמת העולם השנייה מפני השואה הממשמשת ועתידה לבוא עליהם, אך הם טמנו ראשם בחול.

ואצלנו הציבור מאפשר לשלושה אלו למשול ולהובילנו לעברי פי פחת למרות המחדל הנורא ב־7 באוקטובר 2023 שהיה באשמת הפקרתם את ביטחון המדינה. רצונם להשיג את הכל בלחץ צבאי – לא יתממש ולא ישיג את מטרות המלחמה.
 
הם מעמידים את ישראל בשני מצבים בלתי אפשריים:

א. החלופה הראשונה היא התפרצות כוללת במזרח התיכון שבה כל העולם הערבי העוין אותנו ישוש אלי קרב להילחם בנו בשיא העוצמה העומדת לרשותו, והפעם חייליו גם ישגרו מאות טילים ורקטות למרכזי האוכלוסייה שלנו. יש גם סבירות שבו־זמנית תהא התפרצות קשה מאוד ביהודה ושומרון ובתוככי מדינת ישראל על ידי קיצוניים ערבים שכבר כיום מגבירים את פעילות הטרור נגדנו.

ה"גרדיאן": "מומחים שניתחו את התיעודים ואת צילומי הלוויין מליל הטילים האיראני ציינו לפחות 32 פגיעות ישירות בבסיסי חיל האוויר הישראלי. אומנם לא נגרם נזק מובהק, אבל חלקם נחתו קרוב להנגרים המאכלסים את מטוסי ה־אֵף־35, מנכסי הצבא היקרים בישראל. מערכת ההגנה האווירית של ישראל לא הצליחה ליירט את כל הטילים. טילים אלה השפעתם קטלנית יותר אם ישוגרו לעבר עיר צפופת אוכלוסין, כמו תל אביב, או אם יופנו לעבר יעדים כגון בתי הזיקוק או תשתיות לאומיות אחרות. הם עלולים להביא עלינו אסון אקולוגי נורא. עובדת הליבה היא שאיראן הוכיחה שיש לאל ידה לפגוע קשה בישראל אם תבחר בכך ותפנה למטרות אחרות".

תיעוד מהמתקפה האיראנית (צילום: רשתות ערביות)

ב. החלופה השנייה היא המשכה של מלחמת ההתשה שלנו בעזה ובלבנון. בשתי החלופות לא תעמוד מדינת ישראל לאורך זמן ולא תחזיק מעמד.
 
סוף דבר, הפתרון הנכון בעת הזאת הוא להגיע להסדר מדיני בתיווכה של ארצות הברית ומדינות אחרות. מה שנוכל להשיג בהסדר המדיני עכשיו, לא נוכל להשיג אם נצא למלחמה ישירה על איראן, ואם לא עכשיו – אימתי?