פיגוע רודף פיגוע, הלוויה רודפת הלוויה, והיום בשעות הצהריים עוד אירוע טראגי, שוטר נרצח וארבעה נפצעו בפיגוע ירי קטלני בכביש 4 במחלף יבנה לכיוון דרום. היורה נוטרל על ידי אזרח שקיבל את נשקו לפני שלושה חודשים , קיבל החלטה אמיצה עצר את המשאית בצד הדרך והצליח לנטרל את המחבל ולמנוע עוד פצועים והרוגים.
 
גופי התקשורת הגיעו לזירה לסקר, מי שמיהר להגיע למקום לנופף בהצלחת הרפורמה שלו לחלוקת נשקים לאזרחים, הוא לא אחר מהשר איתמר בן גביר והמפכ"ל החדש דני לוי. בכל זאת מדובר באירוע שיכול לשחק לידיו הפוליטיות של בן גביר, תלוי איך מסתכלים עליו. אם מתמקדים, כמו שבן גביר בוחר, רק בחלוקת הנשקים לאזרחים ומתעלמים לחלוטין מלדבר על הפיגוע עצמו והפיגועים הרבים תחת המשמרת שלו, הרי השר מצוין בלחלק נשקים אבל נכשל כישלון חרוץ למנוע פיגועים.
 
תזכורת קטנה, נחזור קצת אחורה בזמן,לזירות פיגועים מלפני שנתיים תחת פיקודו של השר לביטחון הפנים עומר בר לב, ונחשו מי היה הראשון להתייצב בזירה ולהתעמת עם בר לב: "לך הביתה אתה השר הכי כושל". גער לעברו בן גביר באינספור תיגרות מילוליות והאשים את בר לב ביד רפה כלפי הטרור אבל עכשיו כשזה תחת המשמרת שלו, בן גביר בורח מהתקשורת כשמגיעות השאלות הנוקבות. ולמזלו הגדול גם לא נמצא אף אחד שמשתווה לו בפרובוקציות בשקל, שישקיע זמן ומאמץ בלהגיע לזירות הפיגועים ולצעוק מול המצלמות בפניו של בן גביר את אותו טקסט זהה לזה שזעק בן גביר לשרים הקודמים.
 
אלא שברהנו טגניה עשה זאת בזמן הנכון, כתב חדשות 12 נשלח לזירה וחשף את הבלוף הגדול של בן גביר בשידור חי. טגניה המתין יחד עם גופי התקשורת האחרים לראיונות בין היתר עם האזרח המנטל ותהה בקול מדוע מעכבים את האזרח ולא משחררים אותו לראיונות לתקשורת . במקביל תיעד טגניה על המסך את השיחה הצפופה שערך השר בן גביר עם האזרח המנטרל.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

זירת הפיגוע בכביש 4 (צילום: דוברות מד''א)
זירת הפיגוע בכביש 4 (צילום: דוברות מד''א)

טגניה שידוע באותנטיות שלו, לא היסס ומיהר לטעון מול המצלמה, כי היורה עובר כרגע תדרוך עם בן גביר לקראת הראיונות "עד עכשיו לא נתנו לו לדבר, מוזר לי, אבל עד עכשיו לא נתנו לו לדבר, רואים את האזרח עם השר והמפכ"ל, הנה התדרוך, אני לא מבין למה הוא צריך לקבל תדרוך מהשר". אמר טגניה בזעם.

ערד ניר מיהר לתקן את דבריו של טגניה מחשש ככל הנראה לדיבה והתפרץ לדבריו מהאולפן "מי אמר שזה תדרוך, אולי השר מודה לו על מאמציו".

אלא שהאמת המכוערת התגלתה במהרה, ומסתמן כי טגניה והתחושות הבטן שלו לא הטעו אותו. האזרח המנטרל נשא את דבריו הקצרים וכך סיכם את האירוע "נסעתי על הכביש ראיתי את המחבל יורה , עצרתי בצד, הוא ירה עליי פספס קפצתי מהאוטו, יריתי בו" אמר ואז הוסיף את גולת הכותרת " וזה בזכות השר בן גביר והרפורמה הזאת והחיים של אחרים ניצלו בזכותו" אמר וביחד עם בן גביר והמפכל סובבו את גבם לתקשורת ועזבו את הראיונות.
 
זו הייתה ההצגה הכי גרועה בעיר, כי השחקנים היו שקופים,  לא צריך להיות מומחה בלקרוא תנועות גוף, כדי להבין שהאזרח המנטרל תודרך לכאורה היטב על ידי בן גביר לפני הראיונות .

עוד לפני, נשא השר נאום קצרצר שכולו הודייה לרפורמה שלו אבל כשטגניה דרש לקבל תשובות, השר ברח עם הזנב בין הרגליים רגעי אחרי שנאמרה  המילה האחרונה שמשרתת את הנרטיב שלו,רפורמת הנשק הנפלאה שקידם.  זה מזכיר לי את  הילד הקטן בגן שנתן את המכה האחרונה וברח? ובטוח שיצא כמנצח.

מי שניטרל את המחבל בפיגוע בכביש 4 (צילום: צילום מסך)
מי שניטרל את המחבל בפיגוע בכביש 4 (צילום: צילום מסך)

טגניה לא וויתר וקרא לעברו בקול בשידור חי "כבוד השר! למה אתה בורח? אנחנו רוצים לשאול אותך שאלות. למה אתה בורח?".  נראה כי קשת 12 לא סתם שלחו את ברהנו טגניה, זו הייתה בחירה מושלמת כמי שנמצא המתאים ביותר לחשוף את הבלוף הגדול של  השר ברגע האמת.

גם המפכל , , דני לוי שיחק באותם כללי המשחק של מי שמינה אותו, כשרק לפני שבוע בזירת הפיגוע בחדרה יצא באמירה אומללה שהובילה לקיתונות של לעג עליו  "כנראה שזה מה שנגזר עלינו בתקופה הזו". הפעם המפכל שגרם לציבור להבין שהם ימשיכו להירצח ברחובות תיקן את דבריו והיה יותר שקול" אנחנו פרוסים מקצה לקצה. שוטרי משטרת ישראל מטפלים בזירות הרס כל היום וכל הלילה. אנחנו הגוף שמגיע לכל אירוע כזה. ההיבט הפחע"י מאוד מטריד אותנו. לצערי איבדנו פה שוטר שחתר למגע כדי לטפל במחבל, כדי להציל אזרחים אחרים."

אבל השחקן המרכזי הוא לא המפכל שמשמש הבובה של בן גביר, ובטח לא אזרח המנטרל והאמיץ שלא מבין לאיזה תרחיש פוליטי הוא נקלע, אלא בן גביר עצמו, שחושב שהוא יכול להתל בכולנו הצופים, לקטוף לעצמו קרדיטים בעיצומם של כשלונות זועקים תחת הנהגתו. 
בן גביר, רואים לך!.