"מנסים להכתים ולהכפיש את השם קהילה ישראלית גדולה שתרומתה לישראל לאורך השנים ידועה ומוכחת", אומר ח"כ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בעקבות פרשת רשת הריגול לטובת איראן, "זה ציד מכשפות ויש לו גם מניעים פוליטיים. זה מיותר. ריגול למען איראן בישראל קרה פעמים רבות בעבר, צריך להדגיש שבכל המקרים זה היה תמורת בצע כסף. אין כאן אירוע אידיאולוגי. זה אנשים שכשלו מול פיתוי של כסף".

ליברמן מפרט: "המקרה הראשון שאני זוכר היה של נחום מנבר, צבר יליד ישראל, שנדון ל-16 שנות מאסר, הוא היה אדם מוכר ומשפיע, ספונסר של קבוצת כדורסל, ואחריו היה עוד ישראלי צבר שורשי שכיהן כשר בכיר בממשלה, גונן שגב, שהורשע לפני כמה שנים בריגול לאיראן ונגזרו עליו 11 שנות מאסר. והיו עוד כמה מקרים של ריגול חמור לטובת איראן שלא פורסמו, וטוב שכך".

מטח רקטות לעבר אזור השרון וגוש דן: מיירט נחת בבני ברק; נפילה באזור קיסריה
לאחר שהסיר ממנו את פאצ' "משיח": זה מה שאמר הרמטכ"ל לחייל | דיווח

"בגל הנוכחי", מוסיף ליברמן, "נעצר בספטמבר השנה ישראלי מאשקלון, יליד הארץ, מוטי ממן, ואני לא זוכר שהוא היה עולה מרוסיה. אני רוצה להזכיר לכולם, לפני שהם מכתימים את קהילת יוצאי ברית המועצות, שיו"ר הכנסת לשעבר ויו"ר ועדת החוץ והבטחון הנוכחי יולי אדלשטיין עלה מבריה"מ לשעבר לאחר שהיה אסיר ציון, וגם אני באתי משם, והייתי בישראל שר בטחון ושר חוץ ושר תשתיות, והספורטאי הכי מעוטר בתולדות המדינה, ארטיום דולגופיאט מוצאו מבריה"מ לשעבר, והמזכיר הצבאי הנוכחי של ראש הממשלה שהוא גם קצין שריון מצטיין, אלוף רומן גופמן, הוא עולה מרוסיה לשעבר.

אין סיבה להמשיך בציד המכשפות הזה. בכל קהילה יש כאלה שחורגים מהשורה וחוטאים, יוצאי ברית המועצות לא שונים מקהילות, עדות או קבוצות אחרות באוכלוסייה. תפסיקו את זה, וזהו. אם מישהו חושב שיצליח להפיק רווח פוליטי מהסיפור הזה, הוא טועה".