לגרדיאן זה לא הציק. גם לא ל-בי.בי.סי. גם הניו יורק טיימס לא הגיב. נעשתה שערורייה בזירה העולמית, אבל ישראל איננה מעורבת. אין לישראל שום חלק בביזיון הזה. אם אי אפשר להכפיש את שמה של ישראל, אם זאת לא סיבה ולא מניע להשתלח בישראל על חוצפתה ותעוזתה להגן על עצמה - אז השערורייה לא חשובה, לא מעניינת ולא "מזיזה" לאף אחד. גם ראשי ארצות מערביות, שאחדים מהם, כמו נשיא צרפת מקרון, שוקלים סנקציות נגד ישראל, שתקו ושותקים.

אף אחד לא פגע, לא ביזה, לא השפיל את המעמד המעורער בלאו-הכי של האו"ם, כמו שעשה זאת המזכיר הכללי של האו"ם אנטוניו גוטרש. המזכ"ל השתתף ונכח בכנס של ארגון בריקס (BRICS) - פורום כלכלי שהשנה ארגן ואירח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בכנס משתתפים ראשי ומנהיגי של כ-30 ארצות. ולדימיר פוטין, הוקע באופן רשמי על ידי בית הדין הבינלאומי לפלילים בהאג כפושע מלחמה. זאת בתגובה לגילוי שבמהלך הפלישה לאוקראינה ובמלחמה שהצבא הרוסי מקיים נחטפו עשרות, יש דיווחים מאות, ילדים שנעקרו ממשפחותיהם והוברחו לרוסיה.

מזכ'ל האו"ם גוטרש ידוע ומפורסם בתקופות של היעדרות מהמטה הראשי של האו"ם בניו יורק כשהוא נוסע לבירות עולמיות כדי להשתתף בכינוסים ובאירועים. אבל אירוע כמו הנוכחי שהתקיים בעיר קאזאן, בראשותו של נשיא רוסיה פוטין, לא היה בדיוק מקום והזדמנות לנוכחות של מי שממונה על האו"ם – ארגון, שעל פי מעמדו הרשמי ומגילת היסוד שלו, מופקד על שמירת השלום היציבות והביטחון בעולם. ארגון שמחובתו ועצם קיומו חייב להביע, לבטא, לגנות מדינה, ראש מדינה, מנהיג עולמי שמפרים באופן גלוי לא רק את החוק הבינלאומי – אלא יזמו, פעלו, פועלים ועושים בשטח מלחמת השמדה נגד מדינה ריבונית, חברת האו"ם. מי שצולם לצדו של פוטין, פושע המלחמה, מנהיג המדינה שצבאה מבצע השמדת עם כמעשה יומיומי הוא המזכ"ל של האו"ם, אנטוניו גוטרש, מי שמופקד על ניהולו השוטף של הארגון העולמי שתפקידו לשמור על השלום בעולם.

זהו אותו גוטרש שאיננו מחמיץ שום הזדמנות לתקוף את ישראל, לגנות את תגובתה למתקפה הרצחנית של החמאס, להוקיע את מלחמתה נגד הטרור. אבל אין לו שום בעיה, שום היסוס, שום הרהור, להתחכך קבל עולם ומלואו, בחשיפת התקשורת העולמית לצדו של ולדימיר פוטין, פושע המלחמה, מנהיג מדינה שצבאה משגר כמעט מדי יום טילים נושאי נפץ על מטרות אזרחיות בערים וכפרים באוקראינה.

בין הארצות המרכזיות שהשתתפו בפורום הכלכלי בולטות סין, דרום אפריקה ואיראן. בעצם נוכחותו באירוע שאירח ולדימיר פוטין, מזכ"ל האו"ם גם נתן הכרה והעניק מעמד מאושר לציר הרשע: איראן, רוסיה וסין – ציר שמחבל בקיומו של האו"ם, שפועל בגלוי ובחשאי נגד ארה"ב ומעצמות המערב, ששואף להשתלט בנוכחות, בהשפעה ובסיוע על אזורים וארצות בעולם.

כבר כתבתי שהביקורות והגינויים נגד ישראל מצד אמצעי תקשורת בארצות מערביות וראשי מדינות אינם סימן לאנטישמיות. לא במובן המקובל של המונח המורעל הזה. מה שדוחף, מזין ומקיים את הביקורות והגינויים נגד ישראל זאת קנאה, רשעות, טמטום. העולם פשוט איננו מסוגל ואיננו יכול להשלים עם מצב, עם מציאות שדווקא ורק מדינת ישראל, מדינת היהודים, לוחמת נגד טרור ומלמדת ארצות וממשלות איך להגן על עצמאותן, איך להילחם נגד אויבים, איך וכיצד לוחמים בעד שלום וביטחון.

מזכ"ל האו'ם גוטרש צריך וחייב היה להיות נוכח בישיבת מועצת הביטחון שבה עמית סוסנה סיפרה על האימים והייסורים שחוותה כחטופה בידי החמאס. אבל גוטרש העדיף להשתתף באירוע בראשותו ובהשראתו של ולדימיר פוטין, רשמית פושע מלחמה.