ההכנות להחזרת תושבי הצפון לבתיהם: צה״ל ערך בימים האחרונים בדרום לבנון סיור לראשי הרשויות והיישובים בקו העימות בצפון. המטרה הייתה להציג להם ללא תיווך את מהלכי התמרון הקרקעי. ראשי הרשויות ראו את התשתיות של חיזבאללה שצה״ל חשף, ובכלל זה את המנהרות, כלי הנשק והאמצעים שחיזבאללה ריכז לאורך כפרי העימות בלבנון מול גבול ישראל.

את הסיור הוביל רמ״ט פיקוד צפון, תא״ל אלון פרידמן, יחד עם ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, המכהן כיו״ר פורום יישובי קו העימות. בסיור, שנערך בגזרה המרכזית של הלחימה, השתתפו כל ראשי הרשויות.

״לצה״ל היה חשוב להציג איך נראה השטח מעבר לגדר, ושראשי הרשויות יראו את היישובים ואת האזור מהצד הלבנוני של הגבול״, אמר גורם בפורום קו העימות.

בקרב ראשי הרשויות והתושבים הדעות חלוקות: ״כאשר רואים את הדברים מעוררים חשדות. אולי יש עוד מנהרות שלא גילו, אולי יש עוד אמצעים שלא נחשפו. בכלל, הלחימה של השבועות האחרונים מעלה חששות אצל חלק מהתושבים.

האתגר שלנו הוא כפול: האחד - לדאוג להחזיר בתום הקרבות את מי שהתפנה, והשני - לחזק ולמנוע ממי שנשאר לעזוב, וזה אתגר גדול עוד יותר״, אומר גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון. ראשי הרשויות אומרים כי בפיקוד הצפון מנסים כעת לבנות מולם ומול התושבים את האמון באשר למצב הביטחוני ההולך ומתייצב בגבול הצפון.