אין ספק שרוח הציבור הימני בשבועות האחרונים היה ירוד, הקפאת הרפורמה המשפטית, העדר המשילות  והטרור ברחובות, יוקר המחייה, העיבו על ממשלת ימין על מלא מלא. צריך לזכור שהסיעות הגיעו לשולחן הממשלה עם הרבה דם רע ביניהן, ובמדינה בה ממשלות לא מאריכות ימים - מכנה משותף אידיאולוגי פשוט לא מספיק, כי כל פוליטיקאי עסוק רק בהון הפוליטי שלו ולא בהתוויית מדיניות. ולמרות הציפיות הגדולות האכזבות לא אחרו לבוא, רק שהפעם התירוצים הקבועים כגון האלטרנטיבה של ממשלת שמאל או האשמה המיידית היוע"משית, פשוט לא סיפקו את בוחרי הימין. יש כאן, מנהיג גדול שלא דופק על השולחן ואומר אני ראש הממשלה ואני קובע את המדיניות, ועל אף שינויי קלים זה עדיין ניכר בהתנהלות הממשלה. 

נקודת תורפה בולטת היא יוקר המחייה. אומנם עליות מחירים והאינפלציה הן כלל עולמיות, אך הריכוזיות במשק לא. יש לא מעט שניתן לשפר, ודרושה אולי תזכורת לשר האוצר, שממשלה ימנית היא לא רק כדי להכשיר עוד יישוב או עוד גבעה אלא גם כדי לממש מדיניות כלכלית של שוק חופשי והגברת התחרות כדי להתמודד עם יוקר המחייה. אומנם רשת קארפור נפתחה השבוע והיא עתידה לשנות מעט את שוק המזון, אך במקביל אליה, היבואנים ששולטים במרבית מוצרי המזון ממשיכים ומעלים מחירים למוצרים שלא בהכרח אפשר להוציא מסל הקניות. הצעדים הפופוליסטים של הפחתת המס על השתייה המתוקה והחד פעמי לא באמת מסייעים לכיסו של האזרח קטן, כל עוד הריבית משק ממשיכה לעלות. גם סבסוד החינוך לגיל הרך רחוק מלהיות מדיניות ימנית, המדינה צריכה לאפשר שוק בשירותי החינוך לגיל הרך, אך היא לא צריכה להיות הבעלים  של הענף הזה. סמוטריץ, מכריז על עצמו כימין כלכל, אך מעשיו, נכון לעת עתה, אומרים אחרת. 

גם בביטחון התעוררנו השבוע לבוקר מעודד יותר, בו גילנו שמדיניות ההכלה הסתיימה עם חיסולם של בכירים בגיאהד האיסלמי, בהחלט נצעד נכון של מערכת הביטחון לאור מטח הטילים שפגע בחייהם של תושבי הדרום, אך צריך לתהות האם זה היה מבצע העלת המורל בקרב בוחרי הימין, או שאכן מדובר בחלק ממדיניות ביטחון סדורה להעלת הביטחון בקרב אזרחי העוטף. לא רק הגזרה בעוטף חמה, באיו"ש יש פיגועים על בסיסי יומי, בקט"בים, זריקת אבנים וניסיונות רצח הפכו לשגרה לתושבי האזור, והעדר העיסוק של התקשורת במתרחש שם לא פוטר את נציג הצבא בממשלה לדאוג לביטחונם כי שם הוא ייבחן. 

צריך גם להתייחס גם לסוגית המינויים, שם אכזב גלנט בבחירותיו, ולימד אותנו אותנו שכמו בבית משפט העליון, גם צמרת הצבא עוסקת במבצע חבר מביא חבר ולא מקדמת על סמך שיקולים מקצועיים בלבד. נראה שאולי  גלנט צריך תזכורת שתפקיד שר הביטחון נתן לו על מגש של כסף ע"י בוחרי הימין שבחרו במשילות, ולא ע"י הקליקה החברתית שלו שמפגינה בכל מוצ"ש בקפלן. 

אז נכון, נתניהו שועל קרבות ותיק וידוע ביכולתו לחשוב מספק מהלכים קדימה ועוד מוקדם לשפוט את מצב הממשלה, מאידך ייתכן והפעם נתניהו מפספס שהוא "נפל" על הדור הלא נכון והממלכתיות שלו כבר לא מתקבלת באותה סלחנות ואורח רוח. יש כאן ימין חדש, חזק יותר, אמיץ יותר שלא מספיק לו שהנציגים שלו מדברים ימין הוא בוחן אותם לאור מעשיהם והוא לא מפחד גם להעניש אותם בקלפי.