30 ימים נותרו עד לפתיחת שנת הלימודים והתלמידים נמצאים בחוסר וודאות. בשנה האחרונה, תלמידי ותלמידות ישראל לא יצאו למסעות לפולין, לא חוו פעילויות חינוכיות ולא קיבלו הערכה לפרויקטים וללמידה שלהם בבית הספר. תלמידי התיכון במדינה יצאו לחופש גדול אחרי שנה שלמה בה עיצומי ארגון המורים מנעו מאיתנו לקבל את המשוב הראוי שיודע לכוון וללמד אותנו. 

קיש וסמוטריץ' ליו"ר ארגון המורים: "להתחיל במו"מ לפני פתיחת השנה"

התלמידים שרוצים לדאוג לתעודת הבגרות המסכמת שלהם, שחשובה לעתידם בחייהם הבוגרים,  איבדו כיוון ואין דרך לדעת כיצד להתמודד עם המצב. ולבסוף גם את תעודות הסיום לא קיבלנו, תלמידי כיתות י״ב סיימו את 12 שנות הלימוד שלהם בלי לדעת כלל מה מצבם הלימודי. הטיולים, הסיורים והמסעות שגם הם נלקחו מאיתנו, מהווים חלק בלתי נפרד ממערכת החינוך הישראלית, חלק ערכי חברתי, המחזק אהבת הארץ ותחושת השייכות שכל כך מהותיים הימים אלו.

אנחנו, התלמידים, מחזקים את חשיבות הסכם השכר אך לא על הגב שלנו. כתלמידים אנחנו רוצים שילמדו אותנו המורים הכי טובים, שמקבלים שכר ראוי לעבודתם, ובוחרים לבוא ולחנך את דור העתיד. לכן, אנחנו קוראים לראש הממשלה, תתערב בפתירת המשבר ותעזור לנו להציל את השנה האחרונה של התיכוניסטים. לבני ובנות הנוער השנה הזאת כבר לא תחזור, השמיניסטים יתגייסו ולא יקבלו שוב הזדמנות להשלים את המסע החשוב לפולין או סיור עם חבריהם לכיתה. 

פניית קיש וסמוטריץ' למורים, צילום: נגה מלסה, לע״מ

עוד לא מאוחר להגיע להידברות ולהסכם שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה ואת חזרתם של כלל הפעילויות החוץ בית ספריות והערכות המורים. יש לנו הזדמנות אחרונה להציל את שנת הלימודים הבאה, ולתת לתלמידים ותלמידות ישראל את השגרה שהם זקוקים לה.

הכותבת היא יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית