מסתבר שעמירם בן אוליאל, הרוצח של משפחת דוואבשה שנידון לשלושה מאסרי עולם, אינו הצדיק היחיד שנולד לנו בימים שחלפו כאן בין כסה לעשור. החלטת בית הדין של הליכוד ביום שישי האחרון לקבל את התנצלותו של איציק זרקא ולהחזירו לשורות הליכוד “בזכות פועלו” הופכת את זרקא ל”צדיק” נוסף ברשימת צדיקי הדור, כפי שזה מוצג באותה החלטה: “פעילותם הבלתי נלאית של איציק זרקא ורעייתו חני בשירות התנועה, כפי שרק יחידי סגולה מעטים זכאים להתברך בממדיה והיקפה”.

מה נותר לומר כאן? אשרי העם שאלה “צדיקיו”. ראוי להציג כאן תזכורת קטנה ממעשיו היפים להתפאר של יחיד הסגולה. בהפגנה של מתנגדי ההפיכה המשפטית שנערכה ביולי האחרון בבית שאן, אמר “הצדיק” זרקא בין השאר לאותם מפגינים: “אשכנזים, טפו עליכם, יא שרמוטות, תישרפו בגיהינום, לא סתם שישה מיליון הלכו, אני גאה, עוד שישה מיליון שיישרפו הלוואי”. כלומר זרקא לא מסתפק בששת המיליונים שנטבחו, הוא מייחל לכך שעוד שישה מיליון אשכנזים יישרפו. על זה נאמר כל המוסיף גורע.

אילו הדברים הנוראיים הללו היו נאמרים על ידי הארכי־טרוריסט אבו מוסעב זרקאווי, יליד זרקא, שחוסל ביוני 2006, אפשר היה להבין ממי ומהיכן זה בא. אבל פה, במדינת היהודים, במקום שאודים מוצלים מאותה שואה עדיין מתהלכים בינינו, ושכל ציוץ של אנטישמיות והכחשת שואה מציתים מיליוני נשמות, זרקא, כמו חבריו לדרך רמי בן יהודה ומשה מירון, הוחזרו לשורות תנועת הליכוד לאחר שבית הדין של התנועה בראשות עו”ד מיכאל קליינר קבע: “מדובר בפעילים מסורים, אוהבי עמם וארצם המקדישים ימים ולילות כדי לקדם מאבקים פוליטיים ואידיאולוגיים של תנועת הליכוד”.

כידוע, ה"צדיקים" הללו הוכיחו את נאמנותם לא רק בדברי בלע של ה”צדיק” זרקא ובאלימות שהם גילו לאחרונה נגד המפגינים בהפגנות נגד ההפיכה המשפטית אלא גם בהפגנות הברוטליות שהם ערכו נגד ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ומשפחתו ליד ביתו ברעננה, נגד ח”כ זאב אלקין, רעייתו ובתו ליד ביתם, וכמובן קשה לשכוח את ההכפשות וההפגנות שלו נגד משפחתה של עידית סילמן ומשפחתו של ח"כ לשעבר ניר אורבך. במפלגה נורמלית “צדיק” כמו זרקא לא רק שהיה נזרק מהתנועה, היו מעמידים אותו לדין. איך אפשר לומר על “צדיק” כזה “אוהב עמו וארצו”?

כמי שמכיר את נשיא בית הדין של הליכוד, מיכאל קליינר, מקדמת דנא, אני מופתע לחלוטין מההחלטה המוזרה הזו. לזכותו של היועץ המשפטי של הליכוד עו”ד אבי הלוי צריך לומר שהוא התנגד נחרצות להחלטה ואף הודיע שחרף החרטה וההסברים של זרקא הוא עומד על הדרישה להרחיקו משורות הליכוד וטען כי “אין לנו סמכות לסלוח בשמם של הקורבנות בשואה”.

שאלה נוספת שמתבקשת מהחלטת בית הדין היא האם ה”צדיקים” הללו באמת מקדמים את המאבקים האידיאולוגיים של הליכוד. מסתבר שזה פרצופה של התנועה הוותיקה שלאורך שנים התגאתה בהדר הז’בוטינסקאי שאפיין אותה. איפה ז’בוטינסקי ואיפה זרקא.

ואולי החלטת בית הדין נובעת מהאיום של זרקא שאמר מיד לאחר שנזרק מהתנועה: “בטלפון שלי יש דברים שיכולים לשלוח הרבה מאוד אנשים לכלא”. כך, או כך, אם אלה “צדיקי” הדור שלנו, אוי למדינה הזו ואוי לעתידה.