בדיון בטחוני שהתקיים אתמול אצל ראש הממשלה בנוכחות שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכל הרצי הלוי, ראש השכב רונן בר ואלופי המטה הכללי , בן גביר לא נכח ולא הוזמן ומכאן מיהרו להסיק שראש הממשלה מידר פעם נוספת את השר לביטחון לאומי בן גביר כפי שעשה לאחרונה בדיונים ביטחוניים אחרים. עוד מסרו מקורבי הליכוד  "כי הישיבות עם בן גביר נראות כמו משחק ילדים והוא נוטה להעלות הצעות שמסבכות את ישראל בעולם " וגורמים בליכוד אישרו כי קיימת מחלוקת גדולה בין נתניהו לבן גביר לגבי המדיניות הביטחונית של הממשלה. 

נתניהו מחפש שקט ובן גביר הישגים, אין להם ברירה אלא להיפגש באמצע | אנה ברסקי

היה ברור שלשכת ראש הממשלה תמהר להכחיש שקיים מתח בין ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי, ואמנם ההכחשה לא איחרה לבוא ומהלשכה נמסר שבאותו דיון, בכלל לא דנו בעניינים הקשורים לביטחון פנים, אלא בנושא איראן, ההסכם עם סעודיה ואפשרות הגרעין הסעודי. במילים אחרות, נוכחותו של בן גביר ממילא לא היתה נחוצה. 

אלא שהדיווחים השונים מיהרו לסתור את תגובת הליכוד, בין היתר כדי להלהיט את הרוחות ולהחריף את המשבר בין נתניהו לבין גביר, ודיווחו כי בדיון עלו אף עלו סוגיות הקשורות לביטחון פנים, כמו בעיית חמאס המאיימת בגדר או העלייה להר הבית.

כמו כן דווח  שמקורביו של נתניהו העבירו מסר תקיף למקורבים של בן גביר, שלראש הממשלה נמאס מזה שבן גביר תופס חזית אחרת מזו של נתניהו, בכל הקשור לנושאים ביטחוניים. כמו הקריאה שלו למאמינים, לעלות להר הבית. באותו מסר, אף היה איום מרומז, שאם בן גביר ימשיך בהצהרות הפרובוקטיביות שלו, תימצאנה הדרכים להפסיקו.

בואו נעזוב לרגע אם קרה או לא קרה, מה שבטוח שאנחנו עדים לניצנים ראשונים של משבר בקואליציה. האם המשבר הזה יגרום לבן גביר להפיל את הממשלה, ברור שלא.

מה שבעיקר מסתמן ומעניק לנו רגע של עדנה, שנתניהו מתחיל להראות סימנים ראשונים של התעשתות. נראה כי קצה נפשו בכל הקיצוניים בממשלתו, והוא החליט סופסוף להחזיר את השליטה לידיו.

מה גרם לזה אתם וודאי תוהים? לי מרגיש שהפגישה עם ביידן בארה"ב והנאום חוצב הלהבות של נתניהו באו"ם החזיר אותו היישר למסלול הנכון והזכירה לו שהוא צריך לייצג את ישראל כולה ולא רק את מצביעיו ואת עצמו. 

נראה שהפעם לנתניהו נפל סוף סוף האסימון והוא מתחיל להקשיב קשב רב לגורמי ביטחון הטוענים שבן גביר מסוכן, לביטחון המדינה ו"הוא משחק באש", שעלולה להבעיר את כל האזור. אם לומר את האמת, תמיד ידענו שבתוך תוכו, בן גביר הוא לא בדיוק ספל התה של ראש הממשלה, והוא מחזיק בו בממשלתו על מנת שלא תתפרק, אבל אם נתניהו מתחיל לאותת שהוא חוזר להיות נתניהו של פעם שיודע לשלוט במצב, ובאנשים הסובבים אותו שהם תחת פיקודו, הרי זו בשורה שאולי תתברר כנחמה פורתא, אך עדיין היא סימן לאופטימיות זהירה בימים טרופים אלה.