מלחמת חרבות ברזל: "זיכרון קצר". המשפט הזה הוא גולת הכותרת של מלחמת ההסברה שבה ישראל מתמודדת לפי שעה בעולם. הסרטונים הזוועתיים ששוגרו ע"י אנשים פרטים בתחילת המלחמה כבר מזמן לא בתודעה העולמית. ישראל ניצבת כיום בפני אתגר קשה יותר מאשר זירת הקרב בעזה.

אסור להכניס לוחמים לליבת עזה: רק כך נצליח לחסל את חמאס | אלוף במיל' יצחק בריק
עמיחי אליהו קרא להטיל פצצת אטום על עזה; נתניהו נקט בצעד חריג

המלחמה הזאת גובה מחירים גם בקרב המדינות שתומכות בנו ואלו שלא. רק היום צ'אד הפכה להיות המדינה השביעית שמחזירה את השגריר שלה להתייעצות בעקבות התמונות שמהדהדות 24 שעות בקרב ערוצי הטלוויזיה. חשוב לציין, כי למדינות ההלו גם יש "בייס" שמאיים עליהן מבחינה שלטונית, שלא נדבר על אינטרסים כלכלים שהן חוששות שירדו לטמיון בשם "ההתייצבות לצד ישראל". 

כמו שישראל לא ניצבה אוטומטית לצד אוקראינה במלחמה מול רוסיה בשם "האינטרסים" באזור, כך גם מדינות אחרות לא ממהרות להתייצב אוטומטית לצד ישראל. חודש לאחר תחילת המלחמה, הזירה ההסברתית מופקרת ולא בטוח שמישהו ייכנס לוואקום הזה.

היום נשבר שיא נוסף בראיון של השר עמיחי אליהו, שהחליט לקחת את החוק לידיים ועשה פיגוע הסברתי קשה. זאת, דווקא בזמן שרה"מ בריטניה לשעבר, בוריס ג'ונסון בישראל, ועוד טובים אחרים, שרוצים להזדהות איתנו בשעתנו הקשה.

לכן נתניהו צריך לצאת מהבונקר, ולהיות בין היתר המסביר הלאומי. אין ברירה, הוא נולד לזה. הוא צריך לצאת לסבב ראיונות בעולם, לספר את הסיפור הטרגי של ה-7 באוקטובר ולהוציא סרטונים שילחמו בתעמולה של העולם הערבי.

תקיפת פיר מנהרה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

זאת שעת מבחן של הנואם הטוב בכל הזמנים, זה שייצג אותנו באו"ם ונלחם בכל מי שניסה לפגוע בנרטיב של ישראל. נתניהו צריך לחזור לעימות הבלתי נשכח באו"ם, שם הוא כתש את כל מי שעמד מולו. הוא לא רק צריך לאיים על נסראללה, הוא צריך להתעמת עם כל מי שזז בטלוויזיה הבינלאומית. כי הוא נולד להיות המסביר הלאומי, אז ביבי, צא מהבונקר של הקרייה לכמה שעות ותן בראש לכל מבקש רעתנו.