שבעה ימים מתום הפסקת האש הזמנית, במהלכה שוחררו כשמונים חטופות, נערות, נערים, ילדים וטף. כאשר שקט שברירי שרר בגבולנו הדרומי והצפוני, אך ביהודה ושומרון מנסים להרים ראש ולבצע פעולות טרור שחלקן לצערנו, מצליחות וגובות קורבנות חפים מפשע.

"רציתי להמשיך להילחם": הסמ"פ שנפצע מ-RPG ורגלו נקטעה משחזר את הדרמה
המחזאית והסופרת המוערכת עדנה מזי"א הלכה לעולמה בגיל 74

בעת הזו, מתרחשת תופעה מעודדת, המעידה על סימנים ראשונים של כניעת ארגוני הטרור ברצועת עזה. עשרות מרוצחיו מרימים ידיים, מסגירים עצמם לידי צה"ל הלוחם בשטח ומייד מובלים לחקירה על מנת להפיק מודיעין עדכני ואיכותי, שיסייע לכוחות הלוחמים ויצביע על מקומות המצאם של חטופים. הם נכנעים בהבינם שהינם מופקרים על ידי מנהיגיהם, רבי המרצחים - מוחמד דף ויחיא סינוואר המסתתרים.

הם מרימים ידיים ביודעם שהעם הפלסטיני אשר הורחק מביתו למען שלא יפגע, אלה הדוגלים בחיים שלוים, חיי שלום, רווחה, בריאות ,פרנסה וכלכלת המשפחה, מאס בשלטון הרצחני והדיקטטורי.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

העם היושב ברצועה הגיע למסקנה שמנהיגות הטרור מעוניינת להשמיד את ישראל, אך יחד עם זאת פוגעת אנושות בתושבים ומפקירה אותם לנפשם. בימים אלה כולם מבינים שהמנהיגים הפחדנים של החמאס והג'יהאד דואגים רק לעצמם ולא לעמם ומשתמשים באזרחים הבלתי מעורבים כמגן אנושי לביטחונם האישי.

הכניסה והתנועה במנהרת הטרור מתחת לבית חולים שיפאא' בעזה. צילום: דובר צה"ל

מי אשר מנהיג את ארגוני הטרור בימי מלחמה קשה זו, הינו לא אחר מאשר מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית, אשר למדינת ישראל, צה"ל ושב"כ, חשבון דמים ארוך שנים עימו. הרוצח האכזר והשפל, אשר שם לו למטרה, להשמיד את מדינת ישראל, הינו מטרה בורחת ומסתתרת מפני סיכול ממוקד.

דף, אשר השליט טרור רצחני ביהודה ושומרון, הצליח לצערנו, לחמוק לרצועת עזה.

דף, אשר ידיו מגואלות בדם יהודים רב וכל גופו חבול וקטוע מניסיונות הפגיעה בו, אך מוחו השטני נותר שפל, אכזרי ורצחני ומטרת חייו הינה השמדתה של מדינת ישראל, מצליח להפעיל את רוצחיו ברצועת עזה ויהודה ושומרון ולא נרתע, גם לאחר שבני משפחתו נפגעו אנושות בניסיונות לפגוע בו.

במצב עניינים זה בו רוצחי החמאס והג'יהאד מגלים סימני שבירה והעם הפלסטיני מתחיל למרוד במנהיגיו, ישראל חייבת להסיק מסקנות מידיות. עכשיו, בטרם יחליטו שני רבי המרצחים להמיט אסון טוטלי על עמם.

לדעתי הם קרובים מאוד למות מות שהידים, יחדיו עם סביבתם, בהבינם שמה שנותר בידיהם הוא להיכנע או למות. 

מחבלי חמאס נכנעים בג'באליא (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
מחבלי חמאס נכנעים בג'באליא (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

החלטת קבינט המלחמה עתה, בטרם יפגעו גם החטופים, הינה לחתור להסכמה, שחרור כל החטופים כולם, כולל כל מי שנחטף לפני השבת השחורה, להסכים לשחרור כל הרוצחים כולם מכל בתי הכלא, ואלה שרצחו, אנסו ושרפו ב-7 באוקטובר.

בנוסף, להסכים להשיג את כוחות צה"ל לגבול וכך לדאוג להשבת בנותינו ובננו כולם, לגבולם. זו חובה עליונה, בשל הכשלון הצורב ותוצאותיו הקשות והבלתי נתפסות. 

כל מחיר יש לשלם בעבור השבת החטופים, כל מחיר. עד יום ה-7 באוקטובר הנורא, לא הייתה כלולה בתוכניות ממשלת ישראל תוכנית למיטוט ארגוני הטרור בעזה וניתן להמתין עם מטרה חשובה זו. 

אני מבקש להעלות על נס, בימי חג החנוכה, את לוחמי צבא הגנה לישראל ושירות הביטחון הכללי, אשר נלחמים כנגד האויב האכזר באופן מקצועי יוצא דופן, בזהירות עקב בצד אגודל, באומץ, נחישות, חתירה למגע ודבקות במטרה לשם השגת יעדי המלחמה. ראוי לציין במיוחד את הרגישות וההומניטריות, ההתחשבות באזרחים והבלתי מעורבים תוך סיכון חיים, חירוף נפש והקרבה עצמית.

צה"ל ושב"כ הצליחו מהר מאוד להתעשת אחרי הכשלון הנורא והאסון שפקד אותנו, למגר את האויב שכבש את יישובינו ולהדוף אותו. זה אינו מנחם ולא ישכיח את הכשלון, אך מצביע על יכולות, ועם יכולות אלה - ננצח.

הכותב הוא חבר כנסת לשעבר שכיהן בשורת תפקידים בכירים בשב"כ

התמונה השניה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]