חמאס לימדונו: יהודי חשוב יותר מערבי־פלסטיני־עזתי. סנוואר מכיר, כנראה, את האמרה "ובחרתנו מכל העמים", והראיה: עבור ילדה יהודייה בת 3, התמורה היא שלושה מחבלים רוצחים הנמקים בבתי כלא בישראל. תמורת עשרה מבוגרים בגיל השלישי, שחרור 30 טרוריסטים נתעבים. זה ה"תעריפון" שקבעו הנייה וסנוואר.

מטה החטופים מגביר את מאבקו בממשלה להחזרת החטופים בקריאה "עכשיו", לחץ שמשנה את המשוואה לעתיד: "כמה זה עולה לנו". עתה הנייה וסנוואר מחככים ידיים. הם מודעים לרגישותנו הרבה לחטופים ולנעדרים, והם מעלים דרישה למחירים מופרזים להמשך תהליך החזרת השבויים והחטופים תמורת מחבלים נתעבים. דרישתם האחרונה: הפסקה טוטאלית של המלחמה, ואז המחיר: תמורת החטופים נאפשר למחבלים־עזתים לשוב לארץ מכורתם עזה.

ממשלת ישראל חייבת להשיב בשלילה לדרישות אלה. רק ישראל תכתיב את התנאים למובסים האלה. הלחצים הלגיטימיים של בני משפחות החטופים מקשים ומקשיחים את לבותיהם של המחבלים, המעלים מחירים להמשך עסקת השבת החטופים.

בעבר, רק הלחץ הצבאי העוצמתי הוא שהביא את חמאס לבקש הפוגה לצורך שחרור חטופים. השאלה "כמה זה עולה לנו" מקבלת משמעות כבדה: העמדת החטופים ברף גבוה יותר פוגעת בישראל ובאינטרס המרכזי שלה מאז 7 באוקטובר - למוטט את חמאס ולא לאפשר בעתיד מסע רצח שיטתי. המלחמה הנחושה כיום היא איום כבד על שלטונו של סנוואר, וכל תבוסה לחמאס כיום תאדיר את כוחו ומעמדו של רב־המרצחים. זה לא מקרי שסנוואר הורה לחטוף ישראלים רבים ככל האפשר. הם מהווים עבורו תעודת ביטוח להשגת הפסקת הלחימה. אם תיפסק הלחימה, הוא יהיה גיבור עבור הפלסטינים ועבור עמי ערב כולם, שעד כה התייחסו אליו בביטול.

המחיר הכבד של החשבון "כמה זה עולה לנו" יהיה הפסקת ההתיישבות ביישובי הדרום והצפון. אם תיפסק הלחימה, יהיה מעכשיו איום מתמיד על החיים כאן. חטיפות עלולות להיות אורח חיינו מכאן ואילך. ומשום כך, הניצחון חייב להיות חד־משמעי, כתשובה לרצח ה־7 באוקטובר.

לממשלה, וגם לקבינט המלחמה, יש מחויבות לחיי העם היושב בציון ולהמשך הקיום שלנו כאן בארץ חמדת אבות. ניהול המלחמה צריך להיעשות מתוך שיקול מרכזי: לנצח במערכה. המופקדים על הקבינט יודעים את מחיר המלחמה: איזנקוט איבד את בנו במלחמה הזאת. נתניהו, גלנט וגנץ אחראים ללחימה כשבניהם מגויסים. הורים ללוחמים יודעים את מחיר המלחמה. הם מנהלים את התמרון הקרקעי, ועלינו לתת בהם אמון מלא כשהם שוקלים "כמה זה עולה לנו": את מחיר המלחמה ואת מחיר החזרת החטופים.

אנו מצפים שקבינט המלחמה יפעל במשותף, ללא רמיזות או איומים לפרישה ממנו. כרגע, המאמץ המלחמתי חשוב מכל, ורק ניצחון יוריד את מחיר החטופים. האחדות של כולנו חשובה בשעות אלה יותר מכל, והחבירה של כוחות מימין ומשמאל לממשלת חירום היא התשובה הנכונה, כדי להציל את עתיד ישראל. 

בן שטרית הוא נשיא הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו; חקק הוא משורר