חדשות 12 בצעד מפתיע יצאו אמש (שישי) מגדרם להחמיא לערוץ המתחרה ערוץ 13 ששידר את התחקיר המטלטל של העיתונאי רביב דרוקר נגד מירי רגב וסודותיה הכמוסים, המסתתרים בתוך "רמזור" מטפורי, שבו צבעי הרמזור מסמלים עבורה קבוצות אנשים שיכולים לקדם אותה פוליטית ולהם היא תיתן הטבות כלכליות, בעוד שהיא תתעלם מצרכיהם של ראשי ערים ורשויות שלא תוכל להפיק מהם תועלת פוליטית.  

תדהמה בצה"ל: חיילי מילואים מאיימים על שר הביטחון והרמטכ"ל במרד
מול העיניים של הבן שלו: נהג איבד שליטה על רכב יוקרה ונשרף למוות

אברמוביץ' כינה את תחקיר דרוקר, "תחקיר משובח של עיתונאי משובח". גיא פלג אף הוא גמר עליו את ההלל: "זה המקום לפרגן לדרוקר על תחקיר משובח על שרה שכל עשייתה הציבורית מכוונת רק למירי רגב" . כרבע שעה, שזה זמן נצח במהדורת החדשות המרכזית של קשת, הקצו לתחקיר המצוין של דרוקר, כשהקרינו קטעים נבחרים מהכתבה וניהלו על כך דיון באולפן.

הפגנה מול ביתה של מירי רגב נגד ההשבתה של הרכבת הקלה בשבת. צילום: ניקי שריר

אברמוביץ' הביא את התובנות שלו: "הליכוד לא מעניין את מירי רגב, המדינה לא מעניינת אותה. היא לקחה את משרד התחבורה (ולא את משרד החינוך כפי שהוצע לה) כי יש בו 20 מיליארד, שניתן להוציא החוצה והיא יכולה לתת מה שהיא רוצה מתי שהיא רוצה. אברמוביץ' סיכם: "מירי רגב היא תערובת של בורות, שחיתות ויומרה להיות ראשת ממשלה, היא לא הייתה עוברת שימוע של תלמיד כיתה י"ב באזרחות והיסטוריה ישראלית. מוטציה פוליטית כמו סמוטריץ".

דפנה ליאל הוסיפה כי זה בכלל לא מפתיע, יש עוד שרים שמתנהלים כמוה, רק שבמקרה שלה, היא פשוט נתפסה ונחשפה. גיא פלג הרחיק לכת וכינה את שרת התחבורה, "שרת הרקב", ודיווח שהמשטרה החלה לבדוק את הפרשה ומירי רגב הצטיידה בשירותיו של העו"ד עמית חדד שמא תואשם בהתנהלות עבריינית.

אני שמחה לשמוע שהמשטרה פתחה בבדיקה, שהוא צעד מתבקש ומחויב המציאות. יחד עם זאת, אני לא רואה איך זה יתגבש לכדי כתב אישום, כשמי שממונה על המשטרה הוא לא אחר מבן גביר, וההמשך כבר ידוע מראש.

עד פה הכל נהדר, וכל הכבוד לחדשות 12 שהפגינו מקצועיות עיתונאית כשהתייחסו בכובד ראש ונתנו משקל לחשיפה של דרוקר בערוץ המתחרה, חשיפה שכמובן מתיישבת עם הנרטיב של חדשות 12 להביא לציבור מחדלים של ממשלת הימין על מלא.

אממה, האם עוד מישהו שם לב, שהם בחרו במודע להתעלם מפרט קטנטן, פרט שזכה לאזכור של שניות ספורות בכתבה של דרוקר אבל היווה פיצוץ גרעיני בעולם התקשורת.

ואני מתכוונת לחשיפה המטלטלת שהטילה צל כבד על אמינותו של עמית סגל, עיתונאי חדשות 12 שיש המכנים אותו עלה התאנה של הערוץ. ורק לתזכורת: בתחקיר נחשף עמית סגל כמי שמשמש כתב החצר של מירי רגב והוצג בעליבותו כמי שמצטרף לעדת הלקקנים של שרת התחבורה, כאשר לקח חלק במשחק גרסאות מכוער, ושינה את הנרטיב של השרה בסיפור הכמעט דריסה, כשפרסם גרסה שקרית על הראש של השבכ והמחאה כדי לנקות את שמה של השרה מירי רגב  ובעשותו כך, אמינותו כעיתונאי, הוכחה כעורבא פרח.

ערוץ 12 בחר במודע להתעלם מחשיפת המסרונים בין עמית סגל לשרה, כדי להגן על העיתונאי שלהם. זה צורם, כי מאידך הם לא התעלמו מאירוע הדריסה ולא מהתחקיר עצמו של דרוקר.

לא אופתע אם לפני שידור המהדורה היו לא מעט שיחות חשובות של בכירים מאחורי הקלעים של האולפנים, ואפילו התייעצות עם סגל עצמו, להבהיר לו עד כמה חשוב שהם יתייחסו לכתבה במהדורה. כמה הייתי רוצה להיות זבוב על הקיר באותה שיחה. אינני יודעת אם לשפוט אותם לחומרה על החלטתם להתעלם מהחשיפה על עמית סגל, או להבין את המילכוד אליו נקלעו, אבל מה שבטוח הוא שעמית סגל עולה היום לשידור עם צאת השבת, בתוכניתו "פגוש את העיתונות  עם בן כספית, וכולי צפייה לשמוע מה יש לו לומר להגנתו.