רבות דובר במהלך הימים האחרונים על הסרטון שהופץ ברשת, שבו תוקף חייל המילואים את שר הביטחון יואב גלנט, קורא לו להתפטר ומאיים כי "100 אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר". מאוחר יותר, התברר שאותו החייל כלל אינו משרת ברצועה, וכי ככל הנראה הסרטון שעורר סערה בכלל צולם בישראל. יחד עם זאת ומסיבה לא ברורה, רבים נמנעו מלהתעסק ברמזים הברורים בעיניי, בנוגע למי שעומד מאחורי רעיון הפקת הסרטון והפצתו.

חמינאי מחכך את ידיו בהנאה: תכנית איראן להשמדת ישראל מתקדמת כסדרה
האחראים לטבח בעוטף רק חיפשו סיבה לחזור להשתחצן, והדהרה לתהום נמשכת 
בשקט בשקט: ביידן מגשים לסינוואר את חלומותיו הפרועים ביותר | דעה

הסרטון, מתחילתו ועד סופו, נראה ומרגיש כמו דף מסרים מהונדס שיצא מלשכת ראש הממשלה בירושלים. "ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסרטון הזה מיועד לך", אומר החייל בתחילת דבריו, במה שנשמע כביכול כמסר ישיר לנתניהו. 

מיד לאחר מכן, מגיעה אמרה, שנשמעת כמו חזרה על סיסמת "הניצחון המוחלט". זאת, כשהוא מציין כי "אנחנו רוצים לנצח, נישאר פה עד הסוף". בשלב מאוחר יותר, הדובר בסרטון תוקף ישירות את שר הביטחון שנמצא ביחסים עכורים עם נתניהו, תוך חזרה נוספת על סעיף "הניצחון המוחלט". 

"יואב גלנט, אתה לא יכול לנצח מלחמה, תתפטר. אתה לא יכול לנצח את המלחמה". מיד לאחר מכן מגיעה האמרה הבאה: "אנחנו נקשיב למנהיג אחד, וזה לא שר הביטחון ולא הרמטכ"ל, זה ראש הממשלה". לסיום, כך הרגשתי מצפיות רבות בו, חוזר הסרטון על המסרים הברורים ביקורת חריפה נגד גלנט וחזרה על הסיסמה השחוקה של "הניצחון המוחלט". 

בנימין נתניהו  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"אתה אדון גלנט לא יכול לעשות את זה. או שתחליף את התקליט שלך ותבין שאנחנו רוצים לנצח, או שאנחנו נלך רק עם ראש הממשלה", אומר החייל ומוסיף: "רק מי שיחליט שאנחנו צריכים לנצח, אחריו אנחנו נלך. אנחנו נראה לכם מה זאת הכרעה, ומה זה ניצחון".

לא האיש שיוביל לניצחון הדרוש

ראש הממשלה שהפקיר את ישראל במשך מעל לעשור, בגד בערכי הציונות, ובשם הישיבה הנוחה שעל הכיסא אפשר לזרועות התמנון של איראן להתהדק יותר ויותר מסביב למדינה, הוא לא האיש שיכול להוביל אותנו לעתיד טוב יותר. 

יואב גלנט (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)

ראש הממשלה שבשם סיסמת "העשור השקט ביותר", אפשר לחיזבאללה לבנות מפלצת מצפון, לחמאס להתארגן לקראת הטבח ולאיראן להמשיך ולהתקדם לעבר הגרעין, לא יכול להתיימר להעביר לציבור הישראלי שיעור כיצד שומרים על ביטחון המדינה היהודית שיושבת בציון, כפי שהוא עושה לא פעם במהלך חודשי המלחמה. 

לא הפיתרון, אלא המשך הבעיה(צילום: רויטרס)
לא הפיתרון, אלא המשך הבעיה(צילום: רויטרס)

חשוב לציין כי ההתעקשות בקרב חלקים רבים בציבור, בנוגע לכך שאין למסור את המפתחות לרשות הפלסטינים תומכת המחבלים, הינה נכונה והגיונית. הטענה שלפיה עדיף את "הגרוע פחות", היא המשך ישיר לאותה הקונספציה שהובילה לאסון הכבד בחודש אוקטובר האחרון, שנמשך עד היום. 

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]