היום, אחרי הבשורות שקיבלנו על עוד ארבע אזרחים ישראלים שנחטפו חיים בשבעה באוקטובר, אנחנו, משפחות החטופים, חוזרים ואומרים את אותם דברים שאנחנו כבר אומרים כמה חודשים. אנחנו לא רוצים להגיד ״צדקנו״. עוד חטופים שנרצחים בגלל המשך הלחימה, לא עושים אותנו שמחים בצדקתנו, אבל קריאתנו להפסקת אש במסגרת עסקה כוללת מתחזקת מיום ליום, מאירוע לאירוע ומטרגדיה לטרגדיה.

סינוואר קיבל החלטה לגבי העסקה: כך 'נקבור' את ישראל בלי לירות כדור אחד

כמה פעמים צריך לחזור ולהגיד, לחזור ולצעוק: המשך הלחימה מסכן את החטופים. סירוב הממשלה להפסקת אש תמורת עסקה - רוצח חטופים. ממשלת ישראל מושלת על גב אזרחיה. כן, התעקשות הממשלה לאלץ את צה״ל להמשיך להילחם היא רצח חטופים, שלא לדבר על המשך נפילתם של חיילים בקרב חסר טעם. שלא לדבר על חרדה של אלפי הורים מפני הודעה על מות בניהם בעזה או על פציעתם.

כן, הממשלה והיושב בראשה שורדים בשלטון על דם החטופים שהפקירו ועל גב החיילים שנלחמים, בכדי שממשלת הדמים הזו תמשיך תשרוד. נחזור על זה עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם, המציאות לא השתנתה. יש לנו ראש ממשלה, אחד בנימין נתניהו, המכונה על ידי מדינת ישראל ״הנאשם״, בשוחד והפרת אמונים, למי שלא זוכר, שמנסה תחת אמתלה של ״הניצחון המוחלט״ להמשיך להקיז את דמם של חיילי צה״ל ולהפקיר ולסכן את החטופים, בכדי לאחוז בכיסא ראשות הממשלה. 

אז עוד פעם, המילים לא השתנו, המסרים שלנו לא השתנו, הדרישות שלנו לא השתנו, כי המצב לא השתנה. מה עוד נשאר להגיד? איך עוד אפשר למחות? האם אנחנו צריכים להשתטח מתחת לפרשי המשטרה של הצורר בן גביר שישמעו אותנו? האם אנחנו צריכים להסתער על גדרות הכנסת או משרד רה״מ כדי שיתייחסו אלינו?

האם בגלל ראש הממשלה הבורח מאימת הדין אנחנו צריכים לשמוע איך חטוף אחר חטוף מקפח את חייו אחרי חודשים של סבל? וכל זה כדי שהנאשם ביבי יוכל להתחמק ממשפט, הפירומן סמוטריץ' יוכל להשלים את שליטתו בגדה המערבית והצורר בן גביר יוכל להשלים את בניית המליציה הפרטית שלו?

אז נכתוב עוד הפעם: אלצו את נתניהו ללכת על עסקה לשחרור כל החטופים בתמורה להפסקת אש. אלצו את ממשלת ישראל האיומה ללכת להפסקת אש ותמורת שחרור כל החטופים. וכדי לשמור על הבנאליות נכתוב: ״עכשיו!״.

יהודה כהן, אבא של החטוף נמרוד כהן