אם נמשיך בדרך זו, לא תהא לנו דרך חזרה, ואנו צועדים בבטחה אל תוך חושך ואפלה. כבר עכשיו אמר ביבי לבן גביר בפגישתם שאין בהסכם שעליו דיבר ביידן הפסקת לחימה. בעצם ביבי מאותת לחמאס כבר עכשיו שכאשר נגיע לשלב הפסקת הלחימה לא נסכים לכך. באמירה זו ביבי מקווה שידחה החמאס את העסקה מראש.

להציל אותו מעצמו: אלוף העולם במשיכות זמן עלול להמיט אסון על כולנו | בן כספית
בלבנון קיבלו את ההודעה הדרמטית: זה המועד שבו ישראל תפתח במלחמה | דיווח

כדי שנבין את גודל הטרגדיה שאנו נתונים בה, אציג לפניכם בקצרה להלן את אשר יקרה אותנו במלחמה אזורית כוללת, שאליה אנחנו לא מוכנים כלל, וגם היום אין מי שמכווין את אזרחי ישראל כדי להתכונן אליה. המלחמה שבוא תבוא הרבה יותר מהר ממה שאנו חושבים, כעת אנו בסיפּה של אותה מלחמה שמהווה איום קיומי מיידי על מדינת ישראל.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

 
1. מדי יום ביומו ישגר האויב מעל 3,000 טילים, רקטות וכטב״מים על העורף הישראלי, היינו מרכזי אוכלוסייה, וכן יעשה הכול כדי לפגוע בתשתיות הלאומיות, כלומר תחנות מים וחשמל, מצבורי דלק וגז, תשתיות תחבורתיות ותעשיות, לרבות מחנות צה״ל ביבשה, באוויר ובים, ויחריב לנו את המדינה.
 
הרס יישובינו בצפון שקורה לנו עכשיו הוא כאין וכאפס לעומת מה שייהרס לנו במלחמה האזורית הכוללת בשש גזרות בו־זמנית. מי שעוקב אחרי הרס יישובינו בצפון מבין שאין לנו הגנה אמיתית מפני הטילים, הרקטות והכטב״מים של החיזבאללה. ובוודאי שאין לנו מענה מול שיגור הטילים והרקטות על ישראל במלחמה האזורית מכל רחבי המזרח התיכון – סוריה, איראן, מיליציות פרו־איראניות מעיראק ומתימן.
 
2. ביבשה תפרוץ המלחמה בשש גזרות אלו: לבנון, סוריה, מיליציות פרו־איראניות מגבולנו עם ירדן שהאיראנים מקימים בה כעת, יהודה ושומרון, רצועת עזה (חמאס והג׳יהאד) שכבר כעת מתחזקים בה וקנאים בדואים וערבים שירוצו ברחובותינו ויירו לכל עבר בכל מה שזז. וטרם דיברנו על המצרים שהסכם השלום איתם הפך לנייר לא רלוונטי מבחינתם; גם הם לא יהססו להשתתף בחגיגה.

הכיצד יוכל צה"ל להילחם בשש גזרות בו־בזמן אף שהִפסדנו במלחמה בגזרה אחת במלחמתנו בחמאס. הֶפסדנו נובע בין השאר משחיקת צבא היבשה שלנו עד דק בעשרים השנים האחרונות. בשנים אלו קיצצו בו חמישה רמטכ״לים, וכיום הוא אפילו אינו מסוגל להישאר יותר מפרק־זמן קצר בשטחי רצועת עזה שכבש היות שאין לו יתירות כוחות לאחר קיצוץ של שש אוגדות, ואין מי שיחליף את הכוחות הנלחמים.

תקיפת אתר לייצור אמל״ח על ידי כלי טיס. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

3. אין למדינת ישראל "אורך נשימה" ליותר מכמה ימי לחימה במלחמה אזורית כוללת. יש חוסר משווע של חימושים ותחמושת מכל הגוונים והסוגים; הלוגיסטיקה והאחזקה של הצבא הופרטו לחברות אזרחיות, ואלה אינן כשרות במלחמה להוביל תספוקת: דלק, תחמושת, מזון, מים, חלפים לכוחות הלוחמים.

שתי סיבות ל"קוצר הנשימה" של צה"ל בשד הקרב: האחת – לא בנו מלאים של אמל"ח, חלקי חילוף , ציוד וחומרים לשעת חירום, והאחת – כמעט כל נהגי הלוגיסטיקה הם בני מיעוטים, ומכאן קצרה הדרך שלא יתייצבו בעת מלחמה מחשש שקיצונים ערבים יפגעו במשפחותיהם. 

גם אחזקת אמצעי הלחימה עברה כולה לידיים אזרחיות אף על פי שאין ביכולתם של אזרחים לחצות את הגבולות לשטחי האויב ולתקן את הטנקים, את הנגמ"שים ואת אמצעי הלחימה האחרים שייפגעו או יתקלקלו בעת לחימה.
 
4. העורף הישראלי, שיהיה המטרה העיקרית לשיגור טילי האויב, לא הוכן כלל למלחמה אזורית כוללת. תושבי גוש דן, שחיים כאילו לא קרה דבר וממשיכים את אורחות חייהם כרגיל, ממלאים מסעדות ובתי קפה, נוסעים לחו״ל, והם מזכירים לי את הנוסעים על סיפונה של אוניית הפאר "טיטניק", בדרכה להתנגשות בקרחון.

אני ממליץ לתושבים אלו לדבר עם תושבי קריית שמונה שנשארו בעיר וטעמו טעמה של הפצצה עצימה. הם אולי יבינו ויסבירו לתושבי גוש דן שהמכה שמצפה להם בגוש דן במלחמה אזורית כוללת תהא קשה בעשרות מונים מהפצצות שסופגים היום תושבי קריית שמונה במלחמה הנוכחית שמחריבה להם את העיר.
 
5. ולמרות הכול לא כלו כל הקיצים. יש בידנו היכולת לשנות את המשוואה, ויש לנו פתרונות שהצגתי עם חמישה צוותי מומחים שהקמתי לכל מקבלי ההחלטות במדינה: ראש הממשלה, שרים, יו"ר המל״ל, יו״ר ועדת החוץ והביטחון, השר גלנט והרצי הלוי. כולם קיבלו את הפתרונות שהצענו להם, אבל בפועל לא עשו ולא עושים דבר.רק החלפתם המיידית של האחראים למחדל 7 באוקטובר בדרג המדיני ובדרג הצבאי והקמת ממשלה חדשה יש בכוחם להחזיר את הרכבת למסלולה. הזמן קצר והמלאכה מרובה כדי להתכונן לבאות, אם לא עכשיו, אימתי?