מבצע חילוץ ארבעת החטופים עוד יסופר וילמד בכל הצבאות ויחידות ללוחמה בטרור ברחבי העולם. המבצע עלה על כל דימוין. ומכאן ההצלחה שלו. ביחידה המבצעית של השב״כ יושבים אנשים שכל יום וכל היום חושבים אחרת מכולנו. הם מאתגרים את קצה היכולת האנושית שלהם כלוחמים: בתחבולה, ביצרתיות, בהפיכת הדמיון למציאות, בנועזות. החיבור שלהם ללוחמי הימ״מ של משטרת ישראל היא יצירת השלם. הכוח הטוב בעולם ללוחמה בטרור. וזה מה  שהביא לתוצאה אתמול.

סערה ברשת: משרד רה"מ צייץ את השיחות של שרה נתניהו עם משפחות החטופים
הציל חיים ב-7 באוקטובר, ונפל במבצע לשחרור החטופים: "פעל בגבורה עילאית"

בשבי החמאס מוחזקים 120 ישראלים, נשים וגברים, ילדים וקשישים. ההגיון אומר שלשכפל מבצע חילוץ נוסף הוא מעבר למציאות. החמאס נחשף ליכולות, הוא דרוך, הוא חשדן, הוא לא יפול למלכודת החוזרת ועוד. האמת, שגם אני חושב כך. ונראה לי שאני לא היחיד. אבל סביר להניח שביחידה המבצעית של השב״כ כבר חושבים על המבצע הבא. בדיוק מאותן סיבות שעולות במשפט הקודם.

החמאס סבר עד אתמול, שישראל לא תיכנס למקום כל כך צפוף ״ללוע האריה״ (כפי שכינו זאת בכירים במערכת הביטחון). הם לא חשבו שמבצע חילוץ יתבצע במקביל על שני מוקדים שונים בו זמנית, הם לא חשבו שזה יקרה בצוהרי יום, ביום הכי עמוס ברחוב העזתי. אבל לוחמי הימ״מ ולוחמי היחידה המבצעית של השב״כ הפתיעו וחילצו את החטופים.

תיעוד מרגעי המראת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה מרצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

הכותרות בכלי התקשורת בכל העולם דיווחו על מבצע החילוץ. אבל גם העלו תמונות של עשרות עזתיים הרוגים. היו כאלה שטענו כי צה״ל טבח בעזתיים במהלך המבצע. במשרד הבריאות העזתי טענו כי נהרגו 130 בני אדם. ישראל כבר מתמודדת עם הגינויים. 

אבל התמונות הללו מסבכים את החמאס. למה? כי מאתמול עזתים בין אם הם פעילי חמאס או אזרחים חצי תמימים שיודעים שבקרבתם מוחזקים שבויים יתחילו לחשוב פעמיים. אנשי החמאס עכשיו יתחילו לעשות חשבון איפה ומתי יתקיים המבצע הבא. בחמאס ובעזה יתחילו להבין ש״היהלומים״ אותם הם מחזקים הם בעצם ״מוקשים״ שיכולים להתפוצץ להם בפנים ולגזור את דינם ואת דין משפחתם למוות.

יש בעזה משפחות שקיבלו הרבה כסף כדי להחזיק את החטופים, יש הרבה חמושים שקיבלו כסף כדי לשמור על החטופים, יש הרבה תושבים בעזה שיש להם את המידע על חטוף כזה או אחר. כל תפיסת האבטחה של החמאס קרסה. החמאס צריך לחשב עכשיו מסלול חדש. יכול להיות אפילו שזה יביא אותו לשנות את הסירוב שלו מול עסקת שחרור החטופים.