כאלוף פיקוד דרום לשעבר המכיר היטב את שטח רצועת עזה ומצבי הלחימה שם, כסגן רמטכ"ל לשעבר שמכיר היטב את יכולותיה המקצועיות והערכיות של מערכת הביטחון, כשר להגנת העורף המכיר היטב את מרכזיותה של עמידות העורף האזרחי וכיו״ר תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", המצב הנוכחי מחייב אותי להגיד בקול ברור ונחרץ כי עסקת החטופים המונחת על השולחן היא הדבר הנכון כעת למדינת ישראל. יותר מכך, אם ראש ממשלת ישראל יתנער מהחלטתו בלחץ החוגים הפוליטיים, המשיחים והקיצוניים הוא יפגע אנושות בביטחונה הלאומי של המדינה ויקדם מפולת הרסנית - ביטחונית, מדינית, חברתית וכלכלית. הוא יוביל בעיניים פקוחות לקריסתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית ושוויונית.

הנשיא ביידן אמר בדרכו הוא ובמשתמע את שרבים מאיתנו כבר מבינים: ראש ממשלת ישראל "שבוי" לצורך שרידותו האישית, בין אם מרצון ובין אם לא מרצון, בידיהם של השרים המשיחיים. נתניהו, שהטיה שקרית היא אמנותו, עשוי לוותר על ההזדמנות לניצחון אסטרטגי אמיתי: ראשית - החזרת כל החטופים, שהיא ערך עליון והישג מוסרי ישראלי ויהודי לדורות; ושנית - קיום ברית אזורית אסטרטגית היסטורית נגד האויב הקיומי של ישראל - איראן.

"לא נלחמים עליכם, רוצים שתמותו": הוריו של אנדריי על ההתעללות שעבר בנם בשבי
הצדק נעשה: לוחם המילואים ששם קץ לחייו יוכר כחלל צה"ל

ברית זו עשויה להביא לנו יחסי שלום וביטחון עם סעודיה ונסיכויות המפרץ, תחזק את יחסי השלום עם מצרים וירדן ותוציא אותנו מעזה בצורה נשלטת ומבוקרת תוך שמירת יכולת ביטחונית להבטיח את ביטחונם המוחלט של תושבי העוטף, למנוע טרור היוצא מעזה ולייצר סיכוי לפתרון מדיני מול הרשות הפלסטינית והיפרדות מהפלסטינים בעזה וביהודה ושומרון. הדרך הזאת תביא לנו תמיכה בינלאומית רחבה מאוד ותמנע כניסה למועדון המצורעים. אומנם יש סיכונים בדרך זו, אבל היתרונות רבים. הבחירה בברית אזורית אסטרטגית תמנע התבוססות חסרת תוחלת של ישראל בבוץ העזתי נוסח לבנון. כך נמנע גם אסון כלכלי, מדיני וחברתי תוך שמירת ערכיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

איתמר בן גביר תוקף את בנימין נתניהו (צילום :אנה ברסקי)

קו אחד מחבר בין קיצוניות הסיקריים וחורבן בית שני לבין הקיצוניות המשיחית של כהנא ותומכיו. בין המחתרת היהודית לבין הרוצח ברוך גולדשטיין הכהניסט ובין כל אלה לבין התנועות הלאומניות המשיחיות של היום, באצטלה של השם ״הציונות הדתית״ ודומיו. חידוש חזיון התעתועים של משיחי השקר, שמובלים פוליטית על ידי השרים בן גביר וסמוטריץ', בהנחיית רבנים ידועי שם, אינו אלא תאוותם של קנאים פנאטיים הסמוכים ובטוחים שיש לספח את רצועת עזה ואת כל אזורי יהודה ושומרון ולהעביר מהעולם את הרשות הפלסטינית, כפי שמוסבר בתוכנית ההכרעה של סמוטריץ' (2017). חיזיון של מלחמת גוג ומגוג, בניית בית המקדש על הר הבית וכמיהה משיחית שבה הקב״ה ייחלץ לעזרנו, מה שלא צלח, כזכור, בחורבן בית ראשון ושני.

ברוך גולדשטיין (צילום: פלאש 90)
ברוך גולדשטיין (צילום: פלאש 90)

אני וכל חברי תנועת המפקדים שאני עומד בראשה אומרים: תדע כל אם עברייה שהפקידה את בניה בידי מי שראוי להובילם צבאית ומדינית. שתדע כי אנחנו נלחמים על צדקת הדרך ולא על שרידותם של מנהיגים כושלים שמוכנים למכור את הכל כדי לשרוד בכיסאם, או על שיגעון הגדלות של מנהיגי תנועות משיחיות שרואות במלחמת גוג ומגוג חזות הפתרון האלוקי ודרך למימוש מדינת הלכה מהים ועד הירדן, או אולי עד הפרת.

יש לעשות את הכל, אבל את הכל, לממש את הפתח לתקווה שמונח והונח לפתחנו. לקטוע את הדרך להתאבדות הלאומית וריסוקה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. זהו רגע היסטורי המציע הזדמנות יוצאת דופן להשיג ניצחון המבטא את ערכינו ומהותנו האמיתיים.

הכותב הוא סגן הרמטכ"ל לשעבר, השר להגנת העורף לשעבר ויו"ר תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל