פסק הדין בעתירה נגד גיוס חרדים בפועל, וביטול המשך מימון הישיבות שניתן פה אחד על ידי תשעת שופטי בג"ץ, הוא לא רק הוכחה שיש שופטים בירושלים. ההחלטה הזאת כנראה מסמנת "פעמי משיח".

אחרי הכל, אסור לשכוח שנעשה כאן צדק שממתין לגאולה וזועק לשמיים כבר יותר מ־75 שנה. מעבר לכל זה, פסק הדין בהחלטה החשובה הוא נדבך נוסף בכישלונה הקולוסאלי של ממשלת הימין מלא־מלא, ממשלה הזויה שנכשלה בכל צעד ושעל לאורך דרכה הקצרה מיום הקמתה, ממשלה שמה שאפיין אותה מיומה הראשון הוא "החזירות השלטונית", תוך רמיסת כל מה שניצב בדרכה ברגל גסה.

סוף הדרך? המפלגות החרדיות שוקלות לפרוש מהממשלה | דיווח
לאחר מתקפת הטילים של איראן - חיזבאללה למד פרט דרמטי על ישראל

זה החל מהניסיון לבצע במדינת ישראל הדמוקרטית הפיכה שלטונית במסווה של הפיכה משפטית, שהייתה אמורה לסלול לממשלה הזאת את הדרך להשתלטות על חיינו כראות עיניה ולהגשמת רצונה וכוונותיה. הפיכה שנחלה כישלון חרוץ בזכות מאות אלפי אזרחים שיצאו לרחובות ולכיכרות, בגשם וברוח, בחום ובשרב, והביעו את התנגדותם הנחרצת להפוך את מדינת ישראל מדמוקרטיה לתאוקרטיה.

מחאת חרדים נגד חוק הגיוס (צילום: דוברות המשטרה)

ממשלה שהוקמה על בסיס של הבטחות, הטבות, תקציבים ומענקים של כספים קואליציוניים, שכמוהם לא ידעה מדינת ישראל מיום הקמתה; כספים שהוקצבו בחזירות מעוררת חלחלה, בלי שמץ של התחשבות, בושה ודאגה למדינה; כספים שחולקו בעזות מצח, בשעות קשות של מלחמה קשה, כשעשרות מאזרחי ישראל בצפון ובדרום עקורים מבתיהם.

כל זאת כאשר בתים, עסקים, שדות ומטעי פרי עמל של עשרות שנים עולים באש. דווקא אז מצאה הממשלה ההזויה הזאת זמן לקיים הבטחות קואליציוניות כמו העברת חוק הרבנים, או אם תרצו "חוק הג'ובים", שכמובן נזרק לפח האשפה כמו רוב ההחלטות והכוונות שלה לאורך הדרך. החלטת בג"ץ אתמול הייתה עוד מסמר בארון הקבורה של הממשלה הזאת, שמוליכה את עצמה במו רגליה אל סופה, ממשלה שהייתה חייבת לסיים את דרכה כבר ב־8 באוקטובר ולמעשה ממשיכה לאחוז בקרנות מזבח השלטון בציפורניה.

אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

איך שלא יסובבו ויציגו את החלטת בג"ץ, למעשה היא פרי הבאושים מסל ההבטחות שפיזר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביסס את ממשלת הימין שלו על הרבה הבטחות ללא כיסוי, שנבעו מהתקווה שחזון ההפיכה השלטונית ימומש ואז לא תהיה לו בעיה לקיים את כל ההבטחות שניתנו לפני הבחירות ברוחב לב, בלי חשבון, בלי בושה. המציאות וההתנהלות של הממשלה ההזויה הזאת הולידו את פסק הדין הזה. כמו שהממשלה נכשלה בהבטחות שלה לעם ישראל לספק ביטחון, משילות, ביטחון כלכלי ודאגה לפריפריה ולחלשים, כך היא נכשלה בעניין גיוס החרדים.

נתניהו, הידוע בקרב מאמיניו כ"קוסם" כל יכול, שתמיד שולף ברגע האחרון את ה"אס" המנצח, הוצג אתמול לאור יום במערומיו, כשחשב שבעזרת טריקים ושטיקים יגרור את החלטות בג"ץ למבוי סתום, ירוויח זמן, ושוב גיוס החרדים יידחה ויימרח, כפי שהוא הבטיח להם. ראש ממשלה שנאמן לדרכו, אדם ציוני, פרגמטי וחכם, היה נוהג בשעות אלה של מלחמה בדרך שונה לגמרי.