לפני מספר שבועות, בתגובה לדבריו של המנהיג העליון האיראני עלי חמנאי כי "מה שחמאס עשה ב־7 באוקטובר סיכל את הנורמליזציה של ישראל עם סעודיה", אמר נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן: "הפלסטינים משלמים את מחיר המלחמה, וההצהרות של חמנאי מבהירות כי המטרה (של איראן) היא... להקריב את הדם הפלסטיני. זה לא יוביל לעולם להקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים... מה שאנחנו רוצים הוא סיום הכיבוש".

"צבא קטן וחכם": העקיצה של אורית סטרוק נגד צה"ל

חילופי הדברים הללו הבהירו את חלוקת הצדדים בסכסוך, המחישו את הפער התהומי בין חמאס והג'יהאד האסלאמי נתמכי איראן לבין הרשות, ומדוע הרשות הפלסטינית הייתה ונותרה גם לאחר 7 באוקטובר השותף המרכזי לאינטרסים של מדינת ישראל. למרבה האבסורד, בתוך ממשלתנו ישנם שותפים מובהקים לחזון של חמאס ושל איראן, שמשמעותו מלחמת חורמה אינסופית.

לאחרונה העביר השב"כ התרעה אסטרטגית לדרג המדיני ולמערכת הביטחון על כך שמספר מהלכים שבוצעו בשנים האחרונות נגד הרשות הפלסטינית, עלולים להביא לקריסתה הכלכלית. ההתרעה באה בעקבות סדרת החלטות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהוא גם שר במשרד הביטחון שבאחריותו המדיניות כלפי הגדה, הפועל במוצהר ובעקביות נגד הרשות הפלסטינית.

בעוד הרשות מוכיחה פעם אחר פעם שהיא פרטנרית ביטחונית ויכולה להיות גם פרטנרית מדינית, הממשלה בהובלתו של סמוטריץ' עושה כל שביכולתה כדי למוטט אותה, וזאת בניגוד לעמדת כל גופי הביטחון. סמוטריץ' פועל לניתוק הקשר של הרשות עם המערכת הבנקאית הישראלית, עוצר את העברתם לרשות של החזרי המס המגיעים לה, וממשיך יחד עם שותפיו לממשלה למנוע חזרה של פועלים פלסטינים לישראל. החנק הכלכלי שמטילה ממשלת ישראל על הרשות הפלסטינית מתרחש בשעה שהכסף מאיראן ממשיך לזרום ליהודה ושומרון, במטרה לקדם פיגועי טרור.

סמוטריץ' אינו טיפש, הוא מבין את הסכנות הביטחוניות שיש בהתמוטטות כלכלת הרשות, אבל זו בדיוק מטרתו. בהקלטות שלו שפורסמו לאחרונה ב"ניו יורק טיימס", הוא תיאר במפורש את תוכניותיו לבצע סיפוח דה־פקטו של ההתנחלויות. פירוק הרשות הפלסטינית הוא רק שלב בתוכנית גדולה לסיפוח ולהשתלטות על השטחים הפלסטיניים.

מדיניות מעוותת
שותפו האידיאולוגי של סמוטריץ', השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מסייע גם הוא לחזון הכאוס האיראני ולמאמצים להחליש את הרשות הפלסטינית. בן גביר הצהיר לרגל יום ירושלים כי מדיניותו היא שיהודים יכולים להתפלל בהר הבית.

זוהי הפעם הראשונה ששר בישראל האחראי על האכיפה בהר הבית סוטה באופן פומבי מהסטטוס־קוו הנהוג במקום, האוסר על תפילת יהודים. אפילו בנימין נתניהו נאלץ להגיב לדבריו בעקבות בקשת כוחות הביטחון: "הסטטוס־קוו בהר הבית לא השתנה ולא ישתנה".

במציאות, הסטטוס־קוו מופר לעתים קרובות בגיבוי משטרת בן גביר, לצהלות האיראנים וחמאס ולחרדתם של הרשות הפלסטינית, הירדנים ומערכת הביטחון שלנו – שיודעת כי שינוי הסטטוס־קוו בהר הבית יביא בוודאות להתלקחות דמים, כפי שקרה פעמים רבות בעבר.

ממשלת ישראל עושה כל שהיא יכולה כדי לרסק את הרשות הפלסטינית. לא מכיוון שהיא מסוכנת, אלא משום שהיא מתונה. לא מכיוון שהיא אויבת, אלא משום שהיא יכולה להיות שותפה. אין חשש גדול יותר לקיצונים ולמשיחיים כמו סמוטריץ' ואורית סטרוק מאשר פלסטינים שמעוניינים בהסדר שלום, ואין פרטנרים נאמנים וטובים יותר לקיצונים שלנו מקיצוני הצד השני – חמאס והג'יהאד. שיתוף הפעולה ארוך השנים ביניהם זוקק בהתבטאותו של סמוטריץ' ש"חמאס הוא נכס".

דבר לא השתנה בתפיסתם לאחר 7 באוקטובר, שכל כולו פרי מדיניותם המעוותת להחליש את השותפים ולחזק את אויבי ישראל. בשעה שחמאס חטף את האחיות והאחים שלנו, ממשלת ישראל נחטפה על ידי קבוצה משיחית ומסוכנת, שבעבורה הטבח והמלחמה הם הזדמנות לחזור וליישב את כפר דרום, נצרים וגוש קטיף – והם לא ירפו עד שישיגו זאת.

בדרך לשם הם לקחו בשבי ראש ממשלה חלש וציניקן מוחלט, שמסתבר שאין דבר שלא יעשה כדי להישאר בשלטון, כולל להקריב את 120 החטופות והחטופים, לפגוע אנושות באינטרסים החיוניים ביותר של ישראל ולהפוך אותה למדינה מצורעת ומוחלשת.

בזמן שחיילי צה"ל יצאו למלחמה בעזה כדי להחזיר את הביטחון לדרום, המטרה של חלק גדול מהקואליציה והממשלה היא שונה. 7 באוקטובר הפך בעבורם תירוץ למטרה החשובה באמת, שהיא הקמה מחדש של ההתנחלויות ברצועה וטרנספר מאזורי C בגדה. כשזו המטרה, ברור שאין מקום לעסקה שתחזיר את החטופים ותאפשר לאמריקאים ולמדינות ערב לקדם תחליף מתון לשלטון חמאס בעזה.

כדי "להלבין" את המטרה האמיתית של התיישבות ברצועת עזה, הומצאה סיסמת "הניצחון המוחלט", מטרה שברור לכל שלעולם לא תושג, פשוט כי אין דבר כזה "ניצחון מוחלט" על ארגון טרור. לא היה עד עכשיו ולא יהיה בעתיד.

כולנו נפלנו בשבי קואליציית המשיחיות והשחיתות, שמובילה למלחמה ללא סוף. ממשלת ישראל בהובלת סמוטריץ', סטרוק, בן גביר ונתניהו מממשת בדיוק את החזון של איראן ושל חמאס. ברית הקיצונים הזו היא הסכנה הגדולה ביותר למדינת ישראל.

הכותב הוא מנכ"ל ג'יי סטריט ישראל ולשעבר קונסול ישראל בבוסטון ויועץ מדיני לנשיא המדינה

[email protected]