עכשיו, כשממדי האסון שצפויים לנו במלחמה אזורית כוללת מתחילים להתברר לציבור גם מפיהם של אחרים ולא רק מפי שלי, אני מקווה שיתעוררו ההדיוטות מתרדמת החורף שלהם, ובמקום שידברו על נביא זעם וימשיכו לישון שנת ישרים - יקומו גם הם לעשות מעשה ולהציל את המדינה מכְּלָיָה.

החבובות שמדברות מגרונו של דו"צ יוצרות אשליה כוזבת שהכרעת חמאס קרובה | יצחק בריק

הנהגת המדינה נתונה במצב של טירוף הדעת, והחלטה כה מכרעת לגורלה – יציאה למלחמה על חיזבאללה באוויר, ביבשה ובים – נתונה בידי השלושה: ביבי, גלנט והרצי הלוי, שאיבדו באופן מוחלט את שיקול דעתם ואת אחריותם לנעשה סביבם. בשמונה חודשי המלחמה בעזה, הם כבר קיבלו עליהם החלטות שהיו עלולות להבעיר את כל המזרח התיכון ולהחריב את ישראל. מדובר באנשים שאסור לתת בידיהם את מוסרות השלטון שיחליטו על גורל המדינה, אם חפצי חיים אנו, כי הם לא יובילונו אל חוף מבטחים.
 
שורת ההיגיון מצריכה לשלול מביבי, מגלנט ומהרצי הלוי את רישיון ההנהגה להובלת המלחמה. הדבר דומה לשלילת רישיון לנהג שיכור שכבר נסע כמה פעמים ברמזור אדום וגרימת תאונה קטלנית היא רק עניין של זמן - לנהג כזה שוללים מייד את רישיון הנהיגה.

קצר המצע מהשתרע, ולהלן אסתפק בכמה ראיות המוכיחות באותות ובמופתים את החלטות האיוולת של השלושה:
1. בשבעה באוקטובר 2023 השלישייה נכנסו לרמזור אדום כשהפקירו שנים את יישובי הדרום והצפון לפני המלחמה וחודשים רבים בשעת המלחמה וגרמו לתאונה קטלנית, ואף על פי כן לא נשלל רישיון הנהגתם.
 
2. גלנט והרצי הלוי המליצו לביבי לתקוף את חיזבאללה בו־זמנית לתקיפת חמאס. נס גדלו היה פה כשנמנעה מלחמה אזורית שהייתה מחריבה את המדינה, אני הייתי מי שהמליץ לביבי לא לעשות זאת.

3. השלושה החליטו לתקוף את הקונסוליה האיראנית בסוריה, תקיפה שהביאה עלינו מטח כבד של יותר מ־300 שיגורי טילים בליסטיים, כטב"מים וטילי שיוט. עימות ישיר עם איראן הייתה עלולה להובילנו למלחמה אזורית, ואפילו למלחמת עולם. החלטתם האומללה שינתה מקצה לקצה את התנהלות איראן מולנו, ומעתה תתערב איראן ישירות בכל מלחמה אזורית נגדנו. גם באירוע זה השלושה הימרו הימור שרק שוטים וחסרי אחריות היו מחליטים כך.
 
4. כניסת הצבא לרפיח הביאה עלינו רק נזק עולמי של בידודנו (ככתוב "עם לבדד ישכון") והפכנו למדינה מוקצית מחמת מיאוס: הוכנסנו לרשימה השחורה של האו"ם, וצווי מעצר נגד ביבי ונגד גלנט הם בדרך. אבדותינו בלחימה ברפיח רבות, ללא שום הישג ממשי, וגם אמירת הצבא:"חסמנו את צינור החמצן של החמאס כשכבשנו את ציר פילדלפי ברפיח" היא זריית חול בעיני הציבור ושקר מוחלט.
 
״הקברניטים״ שאיבדו את שיקול דעתם, מתכננים עכשיו לתקוף את חיזבאללה בעוצמה ביבשה, באוויר ובים. תקיפה זו תגרור אותנו למלחמה אזורית כוללת שגם איראן תשתתף בה. ישוגרו אלפי טילים, רקטות וכטב״מים על העורף הישראלי מדי יום ביומו והמלחמה תפרוץ בו־בזמן בשש זירות יבשתיות. לצה״ל אין מענה אף לא לזירה אחת מול חמאס – הכול מחמת הקיצוץ הדרסטי של זרוע היבשה בשש אוגדות, בעשרים השנים האחרונות.
 
מלחמה כזו תביא חורבן על ישראל, כי שנים רבות לא התכוננו אליה. אין בכוחנו לעצור את אלפי הטילים, הרקטות והכטב״מים שישוגרו מדי יום ביומו אל העורף הישראלי. אין לנו היכולת להגן לא על תושבי הערים ביישובים ברחבי ישראל ולא על חצי מיליון תושבי יהודה ושומרון מפני עשרות אלפי מחבלים, שביניהם גם ערבים קיצוניים שהם אזרחי ישראל. הם יפשטו על ערינו ועל יישובינו ויעשו בהם שפטים: יירו ביהודים ויהרגו ויהרסו כל העומד בדרכם, ואין מי שיוכל לעוצרם היות שכל הצבא כמעט יהיה במלחמה בחיזבאללה. עד רגע זה, לא השכילה הממשלה להקים משמר לאומי בערי ישראל וביישוביה כדי להגן על התושבים, ומוגנתנו תהא לרוע המזל שכל אדם ייאלץ לשלוט בגורלו.
 
אם יוסיף העם לתמוך בביבי, בגלנט ובהרצי הלוי, שינהלו את המשך המלחמה ולהיות תלוי בהחלטותיהם, למרות חוסר כוח שיפוטם - הישארותנו בארץ אהבתנו היא רק עניין של זמן. אי־אפשר לסמוך עליהם באופן מוחלט, כי החלטותיהם לא רציונליות, חסרות שכל ישר, מסוכנות עד אימה ועלולות להביא עלינו את חורבן המדינה. מדינה שלמה נפלה לידיהם של השלושה ומאפשרת להם להמשיך בתפקידם אחרי כל הביזיונות, המחדלים והאסונות שכבר הביאו על עם ישראל, וכל אלה הם רק קצה הקרחון לעומת מה שהם עלולים להביא עלינו בהמשך.

צריך לסיים באופן מידי את הלחימה ברצועת עזה, שאיבדה את תכליתה. חיילינו נהרגים ונפצעים בה לשווא, אין ביכולותינו למוטט את החמאס בגלל שאין ביכולותינו להישאר בשטח שכבשנו.הפשיטות שלנו לא מרסקות את החמאס, שנמצא רובו במנהרות, אלא שוחק את צה״ל עד דק עם הרוגים ופצועים קשה. החמאס שולט ביד רמה בעיר המנהרות עם עשרות אלפי לוחמים. אנחנו הורסים נדל״ן, אבל כמעט לא פוגעים בלוחמי החמאס, שאיתם אנחנו לא נלחמים פנים אל פנים, אלא נפגעים ממטענים ומילכודים שהם מטמינים וטילי נ״ט שהם משגרים. סיפורי הצבא שאנחנו בכל קרב הורגים להם עשרות או מאות לוחמים - הם שקר מוחלט, שיספר לכם כל לוחם שנלחם ברצועת עזה, שלא נפגש כמעט פנים אל פנים עם החמאסניקים.

כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צהל)
כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צהל)

ברצוני להביא בפניכם ציטוט מקטע של מכתב מטלטל ששלח לי לוחם בגדוד הנדסה קרבי המדבר על חוסר אפקטיביות מוחלט של הפשיטות שלנו על החמאס: ״הרגשנו בתמרון המדובר בג'בליה מרומים. הרגשנו מרומים, כי הייתה לנו משימה מאוד מוגדרת של השמדת אזור מסוים שהיינו בו ובסוף, כשהתקפלנו, לא השמדנו אפילו 40% ממנו.

"ההיגיון היה שנכנסים לאזור שצה"ל לא נכנס אליו ומשמידים את כל התשתיות, כדי שהחמאס פשוט לא יוכל לחזור אליו פיזית לאחר שנצא משם. מה קרה בפועל? יצאנו ללא השלמת המשימה ההנדסית שלנו, שהייתה בסה"כ אולי המשימה מהחשובות בפעילות שם, מלבד איתור שבעה גופות החטופים והשמדת הגדוד - שהתבסס באותו המקום מחדש, כאילו כלום לא קרה לו במלחמה.

"סיפור זהה היה עם הגדוד שחזר לעיר עזה לשכונת סברה. יש לו רחפנים, צלפים, נ"ט, הכל. הם חוזרים דרך מנהרות מתחת לציר נצרים, כאילו אנחנו לא שם, לא מפריעים להם בשום צורה. יתרה מכך, אתה מדבר בשבועות האחרונים על הבלוף של צה"ל על מספרי ההרוגים לחמאס ואכן, תהיתי בקול בתמרון בג'בליה, כיצד הגיוני שנהרגו 300 מחבלים בתמרון כפי שצה״ל דווח, אם אנחנו לא ראינו שום אויב בעיניים? גם גדוד צנחנים שנלחם לידינו לא ראה אויב.

"תהיתי בקול בפני נגד בגדוד השריון, היכול להיות שכל מספרי המחבלים ההרוגים שצה״ל מדווח הם מהירי של השריון? שהרי חי"ר לא רואים אויב. הוא אמר לי שממש לא. בקיצור, אני תוהה אם צה"ל משקר גם כאן. בכל מקרה, צה"ל יצא בהילולה מג'בליה בחסות ההישג של החזרת שבע גופות חטופים בלבד, ללא השמדת החמאס.

"ומילה לגבי המילואים: כאמור, אנחנו היינו בעצם בשמונה חודשים מתמשכים של שירות מילואים בגדוד ההנדסה שלנו. בשבעה באוקטובר הייתה התייצבות מרשימה של כ-90 לוחמים בפלוגה שלי. אני יכול להגיד שלעזה נכנסנו רק 40 איש, כי חלק מהנשים שמו אולטימטום - בגלל שיש ילדים, חלק בלימודים ובקיצור - אחוזי התייצבות צנחו בצורה קיצונית.

"שאלתי חבר, שהיה במקביל אלינו בגדוד בחטיבת שריון, מה היה אחוז ההתייצבות אצלם? הוא עבר איתי פלוגה פלוגה ואמר שפחות מ-50% מהאנשים התייצבו! נזומן כנראה למילואים שוב באזור ספטמבר-אוקטובר. למה מצפים שם? שאנשים יגיעו? על איזה תמרון בלבנון אנחנו בכלל מדברים עכשיו...״.

המשך הלחימה בעזה משרתת רק את השלושה: ביבי, גלנט והרצי הלוי וגרורותיהם, שחוששים מסיומה, פן הם יעלמו מנוף האומה. סיום הלחימה ברצועת עזה יאפשר את שחרור החטופים בהסכמה, יביא בסבירות גבוהה גם את החיזבאללה לסיום המלחמה בצפון , יאפשר שיקום הצבא והכנתו למלחמה אזורית, שיקום הכלכלה, החזרת העקורים לביתם, שיקום היחסים הבין לאומיים ושיקום חוסנה של החברה.