זה לא מקרי ולא מפתיע שרוב הציבור בישראל רואה בממשלה הנוכחית את הממשלה הגרועה והכושלת ביותר שידעה המדינה מיום הקמתה. לכן, היה ראוי ורצוי לראות כאן במציאות הזו אופוזיציה לשמה, לוחמנית, נשכנית, שעושה את כל אשר לאל ידה כדי למנוע מהממשלה הרעה הזו את החידלון וההפקרות הזו. כזו שהייתה פועלת במלוא העוצמה על פי חוק לקצר את ימיה ובכך להביא מהר ככל האפשר לשינוי במצב העגום והמדאיג שנוצר כאן.

אין יום שהממשלה הזו לא מעוררת דאגה וזעם בקרב ציבור גדול בישראל שנחרד מחוצפתה, ממחדליה ומהתנהלותה הבלתי אחראית בעת מלחמה. אותו ציבור מצפה לראות את האופוזיציה בולמת ומונעת את כל הרוע הזה.

בכיר בטחוני מסביר למה החטופים לא יחזרו: "ברגע שתהיה עסקה, ממשלת נתניהו תתפרק"   
הרצח נמצא בתהליך בישול איטי וה״שף״ הוא נתניהו בכבודו ובעצמו

בני גנץ ואביגדור ליברמן, כנסת 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בני גנץ ואביגדור ליברמן, כנסת 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במציאות, מסתבר שהאופוזיציה בהתנהלותה אינה טובה יותר מהממשלה. מדובר באופוזיציה חלבית, שוות נפש, שאומנם מבליחה מדי פעם נגד הממשלה מעל במת הכנסת או בוועדות, וחבריה מצייצים פה ושם נגד הממשלה ושריה הכושלים, אבל בסך הכל מדובר בהתנהלות אופוזיציונית רגילה כפי שהתרגלנו לראות כאן לאורך השנים, ולא כפי שהיה נדרש לפעול ולהתנהל מול ממשלה כל כך גרועה, בעיקר כשמדובר במציאות הנוכחית.

הכנסת יוצאת בימים אלה ל־91 ימי פגרה כשהמלחמה בעיצומה, כשעשרות אלפי תושבי הצפון והדרום עדיין עקורים מבתיהם, כשהאיומים והסכנות רק מתגברים. איפה האופוזיציה כאן? איפה היא הייתה כאשר הכנסת אישרה בשבוע שעבר בקריאה טרומית את הצעת החוק הפרטית של יו”ר ועדת החוקה הצדיק שמחה רוטמן שמגבילה את השב”כ מלעצור במעצר מנהלי יהודים חשודים בטרור, כאשר רק באותו שבוע התנפלו עשרות מפרחחי נערי הגבעות עם אבנים ובקבוקי תבערה על לוחמי מג”ב שבאו לפנות מאחז לא חוקי? ואיפה הייתה אותה אופוזיציה כאשר עלו לסדר היום חוק הרבנים וחלוקת הכספים הקואליציוניים, כשגזלו 18 מיליון שקלים מתקציב הספריות ומאידך אישרו 18 מיליון שקלים להילולת הבאבא סאלי?

מנסור עבאס, יאיר לפיד ויאיר גולן במליאה (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
מנסור עבאס, יאיר לפיד ויאיר גולן במליאה (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

לנגד עיניה ואוזניה של האופוזיציה הזו נשמעת זעקתם של עשרות אלפי סטודנטים לוחמים שאינם מקבלים את מה שהובטח להם מהאוצר. מה היא עושה עם זה? כלום. כך גם כשהממשלה ומכונת הרעל שלה מתנפלות כמעט מדי יום על היועמ”שית, וכשהמשטרה בישראל הופכת למיליציה אלימה בשירות בן גביר. היא גם אינה משמיעה את קולה כשיש כאן עליית מחירים מוגזמת בעת מלחמה, כשיש מי שמתעשר כאן על גב ציבור ענק שמתקשה לעמוד בנטל המחיה. זו רשימה חלקית של מחדלי האופוזיציה הנוכחית.

לכן, מה הפלא שההסתדרות והעומד בראשה יושבים על הגדר ולא נכנסים למאבק הזה, כשהם רואים את שתיקת הכבשים של האופוזיציה האנמית הזו. אילו הייתה היום ממשלת מרכז־שמאל, היינו רואים כאן רעידת אדמה רצינית. האופוזיציה הימנית הייתה “עולה עם בולדוזרים” על הממשלה הזו ומייסרת אותה לא רק בשוטים אלא גם בעקרבים, כדברי רחבעם.

המודאגים בעם אומרים שעל מנת לחולל את השינוי בשלטון ובחברה הישראלית חייבים להחליף את כל 64 חברי הכנסת של הקואליציה הגרועה הזו. כפי שזה נראה, גם את רוב חברי האופוזיציה המשותקת הזו צריך להחליף כאן במנהיגים מזן אחר, כאלה שטובת המדינה והציבור לנגד עיניהם, מנהיגות שונה ואחרת בטעם של פעם.