התחושה שהולכים בקרוב לבחירות מתחזקת מיום ליום, ועל פי הסקרים הממשלה תובס קשות, במיוחד הליכוד שסופג כמעט את כל הירידה של גוש ביבי לבדו. ‏זה הזמן להזכיר למה עזבתי את המפלגה הזו ששינתה את פניה בעיקר מאז 2019.

הם לא אחראים לכלום

‏הם בשלטון מאז 1977 כמעט כל הזמן אבל הם משוכנעים שהם באופוזיציה. הדיפ סטייט בשלטון והם חסרי כוח וסמכויות אבל בו זמנית גם אחראים לכל מה שעובד ומצליח, ו-10 השניים השקטות והמשגשגות של 2009-2019 הן לגמרי עליהם. ‏זו הסתירה הקבועה שהם חיים בה. 
‏הם לקחו ליקויים אמיתיים שהליכוד סירב לתקן והפכו אותם למהות הכל. כן יש בעיות בפקידות, במערכת המשפט וביחסים עם הרשויות. ועדיין הממשלה היא זו שמושלת. הליכוד תמיד חשב שהוא מושל עד לשנים האחרונות. השיח הזה הגיע מהקצוות האידאולוגיות והמיינסטרים הליכודי תפס אותו כשלל רב כי הוא הבין שבזכותו הוא יוכל לפטור את עצמו מכל אחריות לשום דבר. זה עובד עם הגרעין הקשה של המפלגה אבל אף אחד מעבר לזה.

בש"ס הודיעו - מוותרים על חוק הרבנים: "בן גביר חולל קרע מיותר"
מיקי זוהר מודאג: "הקואליציה מתפוררת, ניזרק לשנים ארוכות באופוזיציה"

ניאו מרקסיסזם

‏הליכוד אמור להיות מפלגה לאומית ליברלית, אך בפועל הוא אימץ רטוריקה ניאו מרקסיסטית של מדכאים לבנים עשירים נגד מדוכאים שחורים עניים, הכוללת שנאת עשירים ויזמות, פוליטיקת זהויות פרוגרסיבית, ושנאה לכל המוסדות של המדינה. זה כמובן סותר את היותם מפלגת שלטון ולכן זה התפשט רק אחרי שהם אימצו את התפיסה שהם לא בשלטון באמת.

‏הנרטיב הזה אומץ כי הוא נותן גם מסגרת כאילו אינטלקטואלית לתיאוריות על הדיפ סטייט וגם בא לשרת את נתניהו אישית במשפט שלו. אף אחד למעלה לא מאמין בזה ומי שמפיץ את הקשקושים הללו שייכים בעיקר לחוגים של מכונת הרעל הביביסטית אבל זה משרת אותם.

ג'ובים

‏זה אולי לא חדש אבל מעולם לא היה ברמה הזו. עבור מרבית פעילי הליכוד ונבחריו, כל מהות המפלגה היא לספק להם ולמקורבים שלהם ג'ובים. לא אכפת מכישורים, לא אכפת מטובת המדינה, הם כאן כדי לבזוז את הקופה הציבורית כי בכוחות עצמם הם לא מספיק מוכשרים כדי להרוויח את הסכומים הללו.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פעילי ליכוד (צילום: אבשלום ששוני)
פעילי ליכוד (צילום: אבשלום ששוני)

‏תודעה של מלחמת אזרחים

‏וזה אולי החמור ביותר - הם רואים את הכל במשקפת של "הם ואנחנו". כל מי שלא חלק מהגוש שלהם הוא "אסמול", כלומר אויבים. אין לזה כל קשר לעמדות מדיניות או כלכליות חברתיות. הרי זה כולל אנשים הרבה יותר ימניים מהם. המבחן היחיד הוא שבטיות - אתם איתנו או נגדנו. וזה המניע העיקרי שלהם להישאר בשלטון - שהם לא נמצאים בו לדעתם - למנוע מ"הם" להיות שם. הם לא באים לקדם שום דבר, הם בשלטון כדי להיות בשלטון וזו כל המטרה. להשפיל ולדכא "אותם" כמה שיותר עד שהם ייעלמו יום אחד.

‏למפלגה הזו אין שום זכות קיום. היא כתם על הימין הישראלי ונזק אדיר למדינה. זה שהיא מקבלת עדיין 17 מנדטים בסקרים אחרי כל מה שקרה מדכא אותי. אבל קשה לחסל הרגלים וכמו שלקח למפלגת העבודה 20 שנה כדי להגיע לארבעה מנדטים, כנראה ייקח זמן עד שהליכוד יתרסק לגמרי. אבל זה יקרה.

הכותב הוא חבר מרכז ליכוד לשעבר ממקימי הליברלים בליכוד