ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ במהלך עצרת בפנסילבניה הוסיף נדבך נוסף לסיפור המשיחי. ב-13 ביולי 2024, במהלך עצרת בבאטלר, פנסילבניה, נורו יריות בזמן שטראמפ נשא נאום. טראמפ נפגע קלות באוזנו הימנית, אך שרד את ההתנקשות. התמונות של טראמפ מדמם קלות ומניף אגרוף באוויר הפכו לוויראליות, וסימלו עבור רבים את רוח הנחישות והקרבה של הנשיא לשעבר.

בדרך לרעידת אדמה בממשלה? גלנט הוציא אלף צווי גיוס לחרדים
צביקה יחזקאלי מסביר: אסור ללכת עכשיו לעסקת חטופים, נשאר עוד דבר אחד

התגובה הפוליטית להתנקשות כללה גינויים נרחבים לאלימות פוליטית ותפילות להחלמתו של טראמפ. מנהיגים נוצריים קראו לאומה להתאחד ולהתפלל לשלומו של טראמפ, ולשמירה על השלווה והצדק. ג'יי.די. גריר, נשיא לשעבר של הוועידה הבפטיסטית הדרומית, הצהיר: "זהו זמן להתאחד כנגד האלימות ולהתפלל לנשיא טראמפ ולנפגעי ההתנקשות". פאולה וייט, שהייתה יו"ר המועצה האמונית של הנשיא טראמפ בקדנציה הקודמת שלו, הדגישה את האמונה בהתערבות אלוהית בהצלחתו של טראמפ. 

וייט הצהירה, תוך יצירת תמונה שבמסגרתה ישו מניח את ידיו על כתפיו של הנשיא כמגינו, כי "זהו יום עצוב עבור כולנו כשאנחנו צופים במערכת המשפט שמנוצלת למטרות פוליטיות כדי לפגוע בנשיא טראמפ. שאלוהים יברך את ידידי הוותיק, נשיא טראמפ, ושאלוהים יברך את כולנו שנאבקים למען צדק!" 

סקר של רויטרס הראה ש-65% מהרפובליקנים מאמינים שהייתה התערבות אלוהית להצלתו של טראמפ. מאז ניסיון ההתנקשות בטראמפ, מעריציו משתמשים בכלי בינה מלאכותית כדי ליצור תמונות וסרטונים המציגים את רגע ההתנקשות, ובו יד אלוהים מצילה את טראמפ באופן פלאי. תכנים אלו מופצים ברשתות החברתיות ומחזקים את האמונה של תומכיו בהתערבות אלוהית להצלתו.

 בעקבות ניסיון ההתנקשות, טראמפ עצמו אמר כי "רק אלוהים הציל אותי", וקרא לאמריקאים להתאחד נגד הרוע.

אבל המסע הזה החל כבר לפני למעלה משנה, עת הועמד הנשיא לשורה ארוכה של משפטים, ברמה הפדרלית וברמה המדינתית. הנשיא לשעבר החליט כי זו העת לבנות קמפיין שלם סביב הנושא ואכן, בתחילת המשפט הראשון שלו בניו יורק, נרשמה עליית המדרגה בקמפיין "הבן של אלוהים" ברשתות החברתיות של מעריצי טראמפ, שמציבים הפעם את ישו בעמדת מנהל הקמפיין של טראמפ. 

חלק מהקמפיין כולל קידום מכירת ספר תנ"ך. טראמפ מציין: "כשאנחנו מובילים אל יום שישי הטוב וחג הפסחא, אני ממליץ לך לקבל עותק של התנ"ך. אלוהים יברך את ארה"ב".

הרעיון של תנ"ך מכוסה בדגל האמריקאי, כמו גם המלצתו של נשיא לשעבר, לטקסט שהנוצרים מחשיבים כקדוש, במחיר של 59.99$, הוא חלק מספירלה של שילוב הקשרי דת, היותו קדוש מעונה עם שילוב מצטבר של 560 שנות מאסר על כל כתבי האישום שלו ובהכוונה לקהל נוצרי שהוא הבייס שלו. טראמפ מפמפם את קמפיין "בן האלוהים", שבמסגרתו טראמפ "לוקח את החטא הקדמון" של תומכיו על גבו, והמוכנות לעמוד בפני כתב אישום של מאסר ממושך, באופן שעושה השוואה בין סבלו של המשיח מבשר הנצרות, לנשיא ה-45 של אמריקה.

 אבל זה לא הכל, באחת מההופעות שלו בכנסייה, טראמפ בפני אלפי אנשים ורומז שהוא ממשיך דרכו של ישו. הכוונה מובנת, היכולת של השוואה וחיבור ישיר היא הדבר האחד שיותר גדול מלהיות נשיא אמריקה.

 המאמינים עוברים הטבלה למען שמו של טראמפ, כחלק מפיתוח ריטואל דתי נוצרי, שמטרתו אמונה דתית בצדיק שעובר רדיפה קשה עוד בימי חייו. 

פסטור דניס גוואלאט מהכנסייה הבינלאומית בלאס ווגאס, מצטטת את ספר השליחים של מתיו: "יהי בהטבל כל העם וגם ישו נטבל ומתפלל ויפתחו השמים. והנה קול מן השמים אומר זה בני ידידי אשר רצתה נפשי בו".

הטרנד של התקופה האחרונה מתייחס לנושא של: "Jesus is my savior, Trump is my president". 

ככל שאנו מתקרבים לבחירות מצד אחד, והתנהלות המשפטית שנתפסת בעיניי מאמיניו כעינוי דין, שנאלץ טראמפ לעבור כפי שנאלץ ישו לעבור, זה מתמרץ את שוק המזכרות בעניין. 

פסטור דניס גוואלאט מהכנסייה הבינ"ל בלאס ווגאס, מצטטת את ספר השליחים של מתיו: "יהי בהטבל כל העם וגם ישו נטבל ומתפלל ויפתחו השמים. והנה קול מן השמים אומר זה בני ידידי אשר רצתה נפשי בו". המשמעות התאולוגית של המשפט הזה היא הוספה של רבד נוסף לקמפיין אותו אני מכנה: "הבן של אלוהים", כאשר טראמפ, בעיקר על ידי תומכיו, אך בקבלה מלאה שלו, ממשיל את עצמו לממשיך דרכו של ישו. 

המוטיב הנוצרי המקובל מדבר על זה ש"ישו חי, סבל ומת כדי לגאול אותנו. הוא הפך להיות ״איש מכאיבות״, כדי שאנו ננחל שמחה נצחית." הקורבנות של טראמפ נעשות קודם כל ולפני הכל ע"י טראמפ בעצמו, כאשר הוא מצוטט כאומר: "אני נוסע לוושינגטון להיאסר... זה כבוד גדול להיאסר עבורכם". לנוצרי שמאזין לרטוריקה הזו, ההקבלה ברורה שלוקחת אותו לאיגרת של יוחנן: "ראו איזו אהבה נתן לנו האב להיקרא ילדי אלוהים! ואכן כך אנחנו". למעשה בזה שטראמפ מעלה את עצמו לעולה עבורם, הוא מעניק להם את הסטטוס של בני אלוהים.

חשוב להבין, הרטוריקה הזו לא חדשה, בעבר טראמפ השווה את עצמו לבנו של האלוהים ואף זכה לתמיכה מצד חברי קונגרס רפובליקנים להשוואה כמו חברת הקונגרס מרג'ואי טיילור גרין. כשטראמפ מדבר לאוהדיו במונחים של 500 שנות מאסר זה משפיע דווקא בגלל הסימליות שבעניין (1000 שנות גאולת ישו בשובו השני למלוכה מירושלים). הרטוריקה הדתית-משיחית מעלה הילוך, וההערמות של כתבי האישום מחזקת ומדביקה את המאמנים של טראמפ ומצופפת שורות כאשר הוא מצוטט שהממשלה מנסה להכניס אותו לכלא.

השאלה מדוע אנשים דתיים מעריצים את טראמפ למרות שהוא לא אדם דתי היא נושא שמעסיק רבים. הטענה הקלאסית של אותם אנשים באה לידי ביטוי בהבנה כי "אלוהים בוחר לא את האדם המושלם, אלא את האיש המושלם לעבודה", שהוא משפט ששמעו אוונגליסטים רבים כאשר נשאלו כיצד הם יכולים לתמוך בטראמפ שנחשב ליברלי ולא דתי, על פני מועמד אוונגלי כמו טד קרוז. 

דר' אלמר טאונס, שותף מייסד של דוקטור פלוול בהקמת אוניברסיטת ליברטי, האוניברסיטה הנוצרית הגדולה והחשובה ביותר באמריקה, עם מעל 130,000 סטודנטים, שהיה חלק מהצוות שבחר בנשיא טראמפ ב-2016, באוניברסיטה שהפכה ל"ממליכת המלכים" בפוליטיקה של הימין הנוצרי, הסביר כי הבחירה בטראמפ לא הייתה כמועמד דתי אלא כמועמד שיקדם את בחירת השופטים ויברך את ישראל.

סיכום תחושות המאמינים של טראמפ, שעוד לפני ניסיון ההתנקשות, ראו בטראמפ כממשיך דרכו של בנו של האל, במדינה שמקדשת את הדת לנקודה שבה על הדולר נכתב : IN GOD WE TRUST קיבלו את החותמת הסופית לשידרוג של המועמד, באופן, שרק היסטוריונים עתידים, יוכלו לנתח.

הסימנים של הקמפיין פזורים לכל אורכה ורוחבה של אמריקה. כל שנותר לעשות הוא לפתוח את העיניים ולזמזם את השיר: "Donald Trump Is the Brand New Jesus Christ".

ד"ר קובי ברדה הוא חוקר בכיר בחממה לחקר דתות אוניברסיטת חיפה ומומחה להיסטוריה פוליטית אמריקאית וגאו אסטרטגיה