מתוך המספר הכולל של 3,949 צירים בסך הכל, סגנית הנשיא קמלה האריס הצליחה להשיג כבר 2,668 צירים נכון לעכשיו. זה הרבה יותר מהמספר הנדרש לרוב, כאשר לקח להאריס 31 שעות בלבד להשיג את תמיכת מספר הצירים הדרושים מאפס.

ההתלהבות במחנה הדמוקרטי נראית לעיני כל. מאז הודיע ביידן על פרישה, הצליחה האריס לגייס מעל 80 מיליון דולר. מתוך 888,000 התורמים שתרמו לקמאלה האריס ב-24 השעות האחרונות, כ-60% תרמו את התרומה הראשונה שלהם. זה בערך 532,800 אמריקאים שיצאו מגדרם כדי לתרום לקמפיין של האריס.

כיפופי הידיים בין ש"ס לעוצמה יהודית: ההתכתשות בין המפלגות נמשכת
קרב פנים מול פנים: אלוף פיקוד צפון שכב במארב מול מחבלי החיזבאללה

44 אלף נשים שחורות היו בשיחת זום אחת שעסקה באיך לנהל את הקמפיין לטובת האריס בקהילות השחורות, וגייסו 1.5 מיליון דולר תוך שלוש שעות. מדובר באמירה חשובה מאוד ברמה של תמיכה עממית של ה – GRASSROOTS.

קמלה האריס מושבעת לתפקיד סגנית הנשיא (צילום: רויטרס)

 לאחר השלמת מספר הצירים הנדרשים ממדינת קליפורניה, היא הוציאה את ההודעה הרשמית הבאה: "כשהכרזתי על הקמפיין שלי לנשיאות, אמרתי שאני מתכוונת לצאת ולהרוויח את המועמדות הזו. הערב, אני גאה שזכיתי לתמיכה רחבה הדרושה כדי להיות המועמדת של מפלגתנו, וכבת קליפורניה, אני גאה שהמשלחת של מדינת הבית שלי עזרה להעלות את הקמפיין שלנו לפסגה. אני מצפה לקבל רשמית את המועמדות בקרוב".

לגבי המועמדים האפשריים לתפקיד, הסגן או הסגנית המיועדת, הקמפיין של האריס ביקש חומרי בדיקה על סגנים פוטנציאליים. הנה סקירה קצרה על כל אחד מהמועמדים:

רוי קופר (צפון קרוליינה)
רוי קופר הוא מושל צפון קרוליינה מאז 2017. לפני כן שירת כעורך דין כללי של המדינה וכחבר בבית המחוקקים של צפון קרוליינה. קופר נחשב למנהיג יציב ובעל ניסיון, עם דגש על חינוך ציבורי, יצירת מקומות עבודה והתמודדות עם משבר הסמים הסינטטיים (אופיאטים). הוא גם ניהל את המדינה במהלך מגפת הקורונה והקים משרד להתאוששות וחוסן להתמודדות עם אסונות טבע.

מארק קלי (אריזונה)
מארק קלי הוא סנאטור מאריזונה מאז 2020, ולפני כן היה אסטרונאוט של נאס"א וקצין בחיל הים. קלי התמודד על מושב בסנאט בעקבות הירי באשתו, חברת הקונגרס לשעבר גבריאל גיפורדס. הוא מתמקד בנושאים כמו ביטחון לאומי, איכות הסביבה וזכויות נשק, ומקדם מדיניות של שינוי אקלים ובריאות הציבור.

ג'וש שפירו (פנסילבניה)
ג'וש שפירו היהודי הוא המושל הנבחר של פנסילבניה ושירת קודם לכן כתובע הכללי של המדינה. במהלך כהונתו כתובע הכללי, שפירו הוביל חקירות משמעותיות נגד ניצול מיני בכנסייה הקתולית ונגד חברות תרופות בהקשר של משבר האופיאטים. הוא נחשב למנהיג פרוגרסיבי עם דגש על צדק חברתי וזכויות אזרחיות.

גרטשן ויטמר (מישיגן)
גרטשן ויטמר היא מושלת מישיגן מאז 2019. היא נודעת במיוחד על התמודדותה עם מגפת הקורונה והצעדים הנוקשים שנקטה כדי להגן על בריאות הציבור, לצד ביקורת שהפרה בעצמה את החוקים עליהם חתמה כמושלת. בנוסף, ה-FBI הצליח לסכל ניסיון חטיפה של המושלת. ויטמר מתמקדת בנושאים כמו חינוך, בריאות תושבים ופיתוח כלכלי, והיא נחשבת לדמות מרכזית במפלגה הדמוקרטית עם שאיפות פוליטיות גבוהות.

טים וולז (מינסוטה)
טים וולז הוא מושל מינסוטה מאז 2019, ולפני כן שירת כחבר קונגרס. וולז התבלט בזכות מנהיגותו במהלך מהומות ג'ורג' פלויד והמאמצים שלו לרפורמה במשטרה ולשיפור צדק חברתי. הוא גם מתמקד בנושאים של חינוך, בריאות הציבור ופיתוח כלכלי.

ג'יי בי פריצקר (אילינוי)
ג'יי בי פריצקר הוא מושל אילינוי מאז 2019. הוא איש עסקים מצליח וחבר משפחת פריצקר העשירה. פריצקר מתמקד בנושאים כמו בריאות הציבור, זכויות עובדים וחינוך, והוביל את המדינה במהלך מגפת הקורונה עם דגש על צעדים כלכליים ובריאותיים מקיפים.
האריס מוכיחה כי היא מסוגלת לייצר מהלך פוליטי לאיחוד סביבה ואת היכולת לגייס פעילי שטח וכסף, וזה הופך את התמונה של המירוץ מול המועמד הרפובליקני טראמפ לעימות מרתק.

ד"ר קובי ברדה הוא מומחה להיסטוריה פוליטית אמריקאית וליחסים בינלאומיים, המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט ובעל ההסכת "אמריקה בייבי".