״זה הבשיל. אבל זה עוד לא בשל״, הוא אמר לנו. ‏הסתכלתי על התמונה של כרמל וכמעט התחלתי לבכות. ‏כבר 290 ימים שהיא מחכה שזה יבשיל. 290 ימים שבהם היא בידיים של טרוריסטים שביצעו זוועות נוראיות ב-7/10. ‏אבל נתניהו מחכה שזה יבשיל. זה עוד לא בשל.

‏בעצם נסעתי עד וושינגטון כדי לפגוש את ראש הממשלה ולשמוע ממנו את מה שידענו ושמענו כבר שבועות: כל ראשי מערכות הבטחון אומרים. יש עסקה ונתניהו מעכב. ונתניהו בעצם אמר בדיוק את זה - העסקה כבר הבשילה, אפשר להציל נשים וגברים עכשיו, אבל הוא מחכה שזה יהיה עוד יותר בשל.

בן דודה של החטופה שלא עודכן בדיווח על הנותרים בחיים בשבי
"מגדיר אותי מ–7 באוקטובר": גיל דיקמן נלחם למען חזרת בת דודתו .

בנימין נתניהו והמשלחת הישראלית  (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
בנימין נתניהו והמשלחת הישראלית (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

‏אנשים שאנחנו הפקרנו מתים ונרצחים שם. יגב ואלכס, רק הודיעו על זה אתמול. עשרות אחרים עוברים גיהנום. ‏אנשים נרקבים שם. אבל הוא מחכה שזה יהיה בשל. פסיכולוגית ילדים שנכחה בפגישה אמרה שלילדים צריך לומר את האמת. גם אם היא קשה.

‏אז ראש הממשלה, הנה האמת: ‏רגע האמת הגיע. רוב מוחלט בעם וכל ראשי מערכת הבטחון אומרים לך את זה. גם המשפחות אומרות את זה. גם חטופה אמיצה אחת שראתה את המוות בעיניים באה עד וושינגטון כדי לומר לך את זה. ‏אבל ברגע הזה אתה בוחר להשאיר חטופות וחטופים בשבי.

‏אם חלילה בימים הקרובים יקרה מה שתמיד קורה, וההזדמנות להציל אותם תחמוק או תתפוצץ - מי ישלם את המחיר? ‏אתה, או 120 חטופים שהופקרו במשמרת שלך?

‏בפגישה אמרתי לך תודה. תודה שחתמת על העסקה של נובמבר, שהצילה יותר מ-100 חטופים. סיפרתי לך שהרגע היחיד שבו חברים שלי שמפגינים נגד הממשלה היו מוכנים להניח את המגפונים, היה כשנחתמה עסקה. כשחטופים חזרו הביתה. הבחירה בחיים מאחדת את העם הזה, חוצה גבולות פוליטיים. יותר מכל דבר אחר.

בנימין נתניהו  (צילום: חיים צח, לע''מ)
בנימין נתניהו (צילום: חיים צח, לע''מ)

‏זה מה שיכול לקרות גם עכשיו. כי הגיע הרגע. רגע למנהיג אמיתי שבוחר החיים, מעל כל שיקול אחר. ואתה קמת מהכסא, כבוד ראש הממשלה, ואמרת ״לא בשל". ‏מנהיג אמיתי לא מחכה שזה יהיה בשל. ‏מנהיג אמיתי מקבל החלטה, מבשיל את העסקה, ומציל חיים ומשיב חללים.

‏אנחנו נדאג שתהיה בשל אדוני ראש הממשלה. ואתה יודע שאנחנו לא נתעייף ולא נוותר, גם אם נישבר. אין לנו ברירה אחרת. ולכן אנחנו גם נצליח. נהיה במסדרונות, ובפגישות, ומול העיניים שלך כשתנאם בקונגרס. בכל מקום, כל הזמן. ‏כי לכרמל ול-119 חטופים אין זמן לחכות עד שתהיה בשל.

גיל דיקמן, בן דוד של כרמל גת