מה שהתרחש במג׳דל שמס, היה צפוי. לאורך זמן שיגרו מחבלי חיזבאללה אלפי רקטות לגליל, לעיתים זה נגמר בהרס בתים ולעיתים בעשרות אלפי דונמים שרופים, פעמים נפצעו אחדים ופעמים גם נהרגו כמה מהם. היה ברור לי שמבחינה סטטיסטית זה רק עניין של זמן עד שתפגע רקטה אחת בכמות גדולה של אנשים. תוצאת הפגיעה היא פציעתם של עשרות ילדים ומבוגרים; מהם נרצחו 12 ילדים תמימים שלא עשו רע לאיש בעולם.

"גם הג'וקים לא ישרדו": מומחה חימוש מסביר על הנשק החדש של חיזבאללה

בשל כך, עלולה להתפתח הסלמה בצפון שתגרור מלחמה אזורית כוללת ותחריב לנו את המדינה. מי שיגיב עכשיו מתחושות בטן ומתוך נקמה, ולא מתוך מחשבה תחילה - עלול לגרור את ישראל למלחמה אזורית שתביא שיגורים של אלפי טילים, רקטות וכטב״מים מדי יום ביומו. השיגורים יהיו על מרכזי האוכלוסייה, כמו גוש דן ומפרץ חיפה, על תחנות הכוח, על משק המים, על אסדות הגז שלנו בים, על תשתיות התעשייתיות והתחבורתיות, על בסיסי צה״ל של זרוע האוויר והחלל, זרוע הים וזרוע היבשה. עקב כך, ייגרמו אבדות כבדות מאוד לישראל ותיהרס המדינה.
 
יש רק דרך אחת לעצור את מחול השדים הזה: צריך לסיים מייד את מלחמת ״חרבות ברזל״, שממילא אינה מובילה אותנו למיטוט חמאס. ״מיטוט החמאס באופן מוחלט״ זאת קלישאה שביבי, גלנט והרצי הלוי מפיצים וזורים חול בעיני הציבור. כל עוד המלחמה ״ חרבות ברזל״ תמשך, זה רק עניין של זמן עד שתפרוץ מלחמה אזורית כוללת (אולי זה יקרה כבר הפעם, כתוצאה מהחלטה לא רציונלית של ״הקברניטים״). תגובה צריך לתת, אבל בשיקול דעת שלא תבעיר את כל המזרח התיכון.

במידה ונפסיק את המלחמה בעזה, יש להניח שגם חיזבאללה ינצור את אשו ויסכים להפסקת אש. כך יהיה בידי ישראל הזמן להכין את העורף למלחמה ולשקם את הצבא ולהכינו למלחמה אזורית, שהיום הוא אינו מסוגל לעמוד בה: לא בהגנה על אזרחי מדינת ישראל ולא בהתקפה על איראן ועל כל גרורותיה (חיזבאללה בלבנון, מיליציות פרו־איראניות בסוריה, בעיראק ובתימן ואיראן בעצמה). כיום, ניצבים סביב ישראל כטבעת חנק כ־250 אלף טילים, רקטות וכטב״מים. מהם ישוגרו עלינו מדי יום ביומו מעל 3,000 טילים, רקטות וכטב״מים ויחריבו את מדינתנו.

נוסף על שיגור אלפי החימושים על ישראל, תפרוץ המלחמה האזורית בחמש גזרות יבשתיות בו־זמנית (לבנון, סוריה, גבול ירדן, יהודה ושומרון, אלפי פורעים קיצוניים בתוככי מדינת ישראל). בעטיו של קיצוץ גודל הצבא בשש אוגדות בעשרים השנים האחרונות, אין בידי צה״ל יכולת להילחם ולנצח אפילו לא בזירה אחת.
 
החלטות הרות הגורל אלה נתונות בידיהם של אותם "קברניטים" שהביאו עלינו ב־7 באוקטובר 2023 את האסון ואת המחדל הקשה ביותר מאז היווסדה של מדינת ישראל לפני כ־75 שנה. אותם ״קברניטים״ כמעט סיבכו אותנו במלחמה אזורית עם איראן ועם גרורותיה כשהרסו את הקונסוליה האיראנית בסוריה, שהייתה עלולה לגרור אותנו למלחמת עולם. שניים מהם, גלנט וארצי הלוי, המליצו לראש הממשלה לתקוף גם את חיזבאללה בעוצמה בעת ובעונה אחת עם תקיפת חמאס; לוּ היה האירוע מתבצע, כבר היינו במלחמה אזורית נוראה.

לסיום, אם גם הפעם הם יחליטו לפי תחושות הבטן ולא מהראש, צפויה לבוא כליה על עם ישראל. איני סומך על שיקול דעתם של השלושה: ביבי, גלנט והרצי הלוי, שהם פירומנים שאיבדו באופן מוחלט את שיקול דעתם וע״י החלטה אחת לא נבונה ומתוך יצר נקם ללא שיקול דעת ענייני - הם עלולים להצית תבערה ענקית בישראל ובמזרח התיכון כולו. למען עם ישראל; הלוואי שהפעם אתבדה.