בזמן שהעולם הערבי כמרקחה והכל ממתינים לתגובה מלבנון שעלולה להצית אש במזרח התיכון, ישנם קולות שבטוחים בחוסר הנכונות להיכנס לעימות ממושך עם ישראל, שהרי "כלב נובח לא נושך". אלא שמה שינחה את נסראללה הוא הציווי השיעי בנאמנות לסמכות הרוחנית, חמינאי, שלהוט לפגוע בישראל בכל מחיר.

לא רק אצלנו מנסים לנחש את מועד התגובה של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה על חיסולו של יועצו הצבאי הקרוב פואד שוכר, אלא בכל מדינות ערב. בבירות הפכה השאלה ללהיט הימורים של ממש, במיוחד לאחר שהתפרסמו ידיעות על אזהרה צרפתית לחיזבאללה, פן ינסו לפגוע בטקס הסיום של האולימפיאדה שיתקיים הערב בפריס. "ארבע שנים טרחנו על הטקס הזה ועתה יבואו אלה וימשכו את מלוא תשומת הלב", הזהירו הצרפתים את בני חסותם, במין גרסה חדשה של ה Don't האמריקאי.

דיווח דרמטי: לפי התגובה הקשה של חיזבאללה - ישראל הולכת על מתקפת מנע
היועמ"שית בסכנה? ש"ס מיישרים קו עם בן גביר: "החלטה אומללה"

בעודם מנסים להבין את המשמעויות של איומי הצרפתים, נוחתת על ראשי ארגון הטרור השיעי צרה חדשה: "מצרים וקטר מזהירות את נסראללה בגיבוי אמריקאי, לבל יפתח במתקפה לפני הפסגה המתוכננת בדוחא בירת קטאר ב-15 באוגוסט, בה ידונו הצדדים, אולי בהזדמנות האחרונה, למימוש עסקת החטופים והפסקת אש. גם הערבים מסרו לנסראללה את ה"דונט" משלהם: דיר באלאכ! אם הפסגה הזאת תיכשל – נקבל אולי אינתיפאדה ישראלית.

כטב"מ טס מעל דרום לבנון וכורז (צילום: רשתות ערביות)

הנה כי כן, גם נסראללה החל להבין כי במזרח התיכון אין אף פעם מועד אידיאלי. ובכל זאת, הוא כנראה כבר משתוקק להראות לישראל ולעולם הערבי כי אצלו מילה זו מילה ולכן ספק אם הוא ימתין עד ל-15 לחודש, מתוך מחשבה שגם בעזה ממשיכים לירות, מה שלא ממש מפריע לוועידת דוחא להתקיים במועדה.

כדי להסות את מי שמקניטים אותו שהוא הססן, שלא לומר פחדן, נסראללה מודיע בימים האחרונים כי הוא יכה בתדהמה את כל העולם בהפתעה שהוא מכין לישראל.

בלבנון ובעולם הערבי סיימו כבר לנחש את כל מנעד האפשרויות: מחיסול ממוקד של דמות ישראלית בכירה ועד לתקיפת אסדות הגז, מפגיעה במל חיפה ועד הצתת בתי הזיקוק לנפט, מפגיעה בקריה בתל אביב ועד להפעלת סוכנים סמויים של חיזבאללה הממוקמים כבר מזמן בישראל ומוכנים לפעולה. שוק ההימורים הערבי מנסה לנחש גם את עומק ורוחב התגובה הישראלית שתבוא לאחר מתקפת חיזבאללה ובתחום זה ההערכות הן אפוקליפטיות למדי.

לצד הרושם על רוחות מלחמה שמתקרבות ונושבות, ישנם גם קולות בעולם הערבי שבטוחים בחוסר נכונותו של נסראללה להיכנס לעימות רב ימים עם ישראל. שלא כבעבר, הם טוענים, הוא נובח חזק כדי שלא ייאלץ לנשוך. אבל אלה הם מיעוט מבוטל. הרוב בטוחים שבשם הסיסמה השיעית "ויליאת אל פקיה" הנאמנות לסמכות הרוחנית, חמנאי, נסראללה לא יתחשב בשום שיקול דעת הגיוני ויורה על פגיעה בישראל "ולעזאזל עם לבנון". אכן, הכל סובב בין אולימפיאדה לאינתיפאדה.

אל"מ (מיל') ד"ר משה אלעד הוא מזרחן ומרצה במכללה האקדמית גליל מערבי, מומחה לטרור וללבנון ושימש בעבר מושל העיר צור.