בואו נודה בעובדה שרוב העם היה באקסטזה ושיכרון חושים לאחר חיסולם של שני הבכירים של החמאס והחיזבאללה. בסקר מעריב 67% אמרו שהם מאוד מרוצים מהחיסול.

הדבר מדאיג במיוחד משום שמסתבר לנו שוב ושוב שרובו של עם ישראל הוא בור ועם הארץ בתחום ביטחון המדינה וביטחונם האישי. עם שחי את הרגע ולא מבין את המשמעויות הרות גורל של החיסולים שנוצצים עכשיו אבל עלולים להביא אסון לעם ישראל בהמשך.

החבובות שמדברות מגרונו של דו"צ יוצרות אשליה כוזבת שהכרעת חמאס קרובה | יצחק בריק
הרמטכ"ל האמריקאי במסר חריג: "לא נוכל לתמוך בישראל כמו שעשינו בעבר"

זה מזכיר לנו את חורבן הבית הראשון, את חורבן הבית השני, את השואה במלחמת עולם השנייה ואת השואה ב-7.10.23 בעוטף עזה. שום לקח לא נלמד מהעבר והכל נשכח כלא היה.

אירוע של חיסול שני בכירים של החמאס והחיזבאללה בעיתוי הכי פחות מתאים, שאין בו שום התקדמות לקראת ניצחון אלא להפך, הרע את מצבה של ישראל בעשרות מונים, יצר שמחה אצל רוב אזרחי ישראל מבלי שהם מבינים שאירוע זה מקרב אותנו למלחמה אזורית כוללת שאין לצה"ל מענה להגן על אזרחי ישראל ובדאי אין לצה"ל שום יכולת לנצח את אויבינו במלחמה אזורית כוללת.

חסן נסראללה, יאסר נמר קרבש (צילום: רשתות ערביות)
חסן נסראללה, יאסר נמר קרבש (צילום: רשתות ערביות)

בואו נודה בעובדה שיש לנו היום ממשלה על הפנים. חברי כנסת ושרים בקואליציה שבימיה הקשים ביותר של מדינת ישראל מאז ומעולם עוסקים באינטרסים אישיים, לא פוצים פה ומצפצפים על מצבה הנורא של מדינת ישראל בכל התחומים. הם מגבים את ביבי נתניהו במהלכיו שלא לעשות עסקה לשחרור החטופים ולהמשיך בלחימה שאיבדה את תכליתה, המקרבת אותנו כל יום שעובר לעברי פי פחת.

מדובר בחבורה של בורים ועמי ארצות בתחום הביטחון הלאומי ובכל שאר התחומים, והולכים ככבשים אחרי המשכוכית (ביבי) בעיניים עצומות ובאוזניים אטומות לעבר התהום יחד עם כל אזרחי ישראל. בואו נודה בעובדה שיושבים בתוכנו מפקדים בכירים בדימוס שזורים חול בעיני הציבור ומגינים על "הבית" (הבית בשבילם הוא צה"ל שבו שירתו עשרות שנים והוא לעיתים חשוב להם יותר מאשר ביטחון המדינה ואזרחיה).

חלקם מטאטאים את המחדלים הקשים מתחת לשולחן של הרמטכ"ל ואלופיו לפני המלחמה וגם בזמן המלחמה. כולכם שומעים אותם באולפנים מאשימים רק את הדרג המדיני ומתנהגים ביחס לצבא על פי המשפט "חושך שבטו שונא בנו". מבחינתם הרצי הלוי וגלנט צחים כשלג. מילת ביקורת אחת הם לא משמיעים עליהם.

אף חמור מכך, באחת מהרשתות החברתיות הפנימיות שמאגדת בתוכה כמעט את כל הפיקוד הבכיר של הצנחנים, אלופים ותא"ל במילואים ובדימוס, לאחרונה התייעצו ביניהם כיצד לנקות את שמו של הרמטכ"ל הרצי הלוי, ועלו רעיונות להוציא כתבות בעיתונים לטיהור שמו, כמו גם לצאת לשטח לטיהורו. מבחינתם "חברות" זה מעל כל נורמה, ערך, מוסר ואמת.

הרצי הלוי (צילום: דובר צהל)
הרצי הלוי (צילום: דובר צהל)

זו הדרך מבחינתם לשמור על כוחם והשפעתם בצבא הקבע ע"י מינוי רמטכ"לים ואלופים השייכים לקליקה של הצנחנים כבר שנים רבות מאז מלחמת יום הכיפורים. בחירתם נעשתה לפי שייכותם ולא עפ"י כישוריהם, ללא קריטריונים, פשוט חבר מביא חבר. ראו כיצד בני גנץ כשר הביטחון מינה את חברו הטוב הרצי הלוי מחבורת הצנחנים, בניגוד לכל הנהלים המקובלים, בתפר שלפני הבחירות.

מיכה לינדנשטראוס, בהיותו מבקר המדינה, הוציא ביקורות קשות מאוד על דרך מינויים של רמטכ"לים ואלופים בצה"ל - בחשכה, מתחת לרדאר, ללא שום קריטריונים. חבר מביא חבר. האלופים בדימוס בראיונות בתקשורת מתעלמים לחלוטין ממחדלי הצבא שבמקרים רבים עולים בעשרות מונים על מחדלי הדרג המדיני.

בואו נודה בעובדה שרבים מאוד מהכתבים והפרשנים הצבאיים משרתים את המציאות המדומה שהפיקוד הבכיר ודוברות צה"ל זורה חול בעיני הציבור ומקדשים את שקריהם. כישלונות הם הופכים להצלחות ואינם נותנים לציבור תמונה אמיתית על מה באמת קורה ברצועת עזה. הם הפכו ליחצנים של היחצנים הגדולים במדינת ישראל, הרי הם דוברות צה"ל, ויש להם חלק גדול מאוד באשמה על הסתרת האמת מהציבור.

אני פונה לאלו שמתיימרים להיות כתבים ופרשנים צבאיים. הפכתם להיות שופרות של יואב גלנט והרצי הלוי ומאז תחילת המלחמה לא העברתם אפילו מילת ביקורת אחת עליהם.

ההבדל היחידי שנותר ביניכם לבין דובר צה"ל הוא שהגרי לובש מדים ואתם לא. אתם יוצרים מציאות מדומה באשר למהלך המלחמה, חוטאים לתפקידכם העיתונאי ומונעים מהציבור לדעת את האמת. אתם צריכים להתבייש בעצמכם.

בואו נודה בעובדה שבכל מדינה דמוקרטית מתוקנת, כאשר הדרג המדיני והצבאי הביאו למחדל הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל ב-7.10.23 ובהמשך מביאים אותנו אל סיפה של מלחמה אזורית כוללת שתביא אסון נורא על המדינה, היו כבר מזמן מפוטרים מתפקידם וחלקם היה עומד לדין.

הבכירים שבהם - ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל - היו מפוטרים על פגיעה אנושה בביטחון המדינה עד כדי סיכון לעצם קיומה. אך מדינת ישראל נתנה להם להמשיך ולהוביל את המלחמה.

בנימין נתניהו נואם (צילום: נועם רבקין פנטון פלאש 90)
בנימין נתניהו נואם (צילום: נועם רבקין פנטון פלאש 90)

במידה והם ימשיכו, הם יקרבו אותנו לדרך ללא מוצא, ואז הנותרים שישארו בארץ והבורחים לחו"ל יזעקו למה לא הקשבנו למעטים שהציגו לנו את האמת, כפי שזעקו היהודים בשואה שלא הקשיבו להפצרותיו של ז'בוטינסקי שיעזבו את אירופה עוד לפני שהחלה מלחמת העולם השנייה.

לאחר התגובה של איראן וגרורותיה שהביאו עלינו שלושת הפרומנים - ביבי, גלנט והרצי הלוי, צריכים השלושה לפנות את מקומם באופן מידי. לשם המשך חיינו התקינים במדינה, העם צריך להראות להם את הדרך החוצה.

עם הצוות החדש בדרג המדיני והצבאי צריך לשקם את המדינה בתחום הביטחון, הכלכלה, היחסים הבינלאומיים וחוסן החברה על מנת שנוכל להמשיך לחיות בארצנו האהובה.