אין ימים ראויים יותר מאשר השבוע הזה של תשעה באב כדי להעלות על נס את מצבנו מכל ההיבטים, כשהנסיבות שהביאו לחורבן בית שני דומות במידה רבה למציאות של ימינו, ביטחונית, חברתית ולאומית. מה שמביא אותי לשאלה ההזויה שהתעוררה בעקבות דברי סמוטריץ’ ובן גביר שהדהדו השבוע ברחבי העולם: מדוע הממשלה ה”מוצלחת” הזו אינה מאמצת ומיישמת לאלתר את תורת שריה הנכבדים סמוטריץ’ ובן גביר, ולא מרעיבה את תושבי עזה ומונעת מהם דלק?

אחרי הכל, אנחנו עם למוד שואה, פרעות, רדיפות והגליות. איך לא למדנו ממה שעבר על עמנו ולא יישמנו את זה עד היום על שונאינו? האם לא הגיעה העת שנפיק לקחים, שניישם משהו ממה שעשו לנו אויבינו לאורך ההיסטוריה? לכן, מספיק עם ההתייפייפות המוגזמת. הגיע הזמן לפעול כמו אויבינו ולהפסיק להיות היהודונים הנרדפים, המסכנים, הסובלים, המוכים והמייללים.

עם מי אנחנו לא במלחמה? 
לא הכתובת: אסור להפוך את הנשיא הרצוג לכלי במשחק הפוליטי | יורם דורי

זה הזמן לזקוף קומה ולהתייצב מול המציאות, מול אויבינו בגאון ובעוצמה, בפרט כשיש לנו היום ממשלת ימין מלא, איתנה בדעתה ובעמדתה, שיודעת מה היא רוצה ולאן היא מובילה, ועושה זאת במלוא העוצמה והנחישות תוך התעלמות מהיועמ”שית, מחוקים ומנהלים, פועלת לאור יום ובגאון כמו אומרת: מי שלא טוב לו שיחפש לו מדינה אחרת. אנחנו המושלים פה, אנחנו הקובעים פה, על פינו יישק דבר, זה מה שטוב היום ליהודים.

יתריסו רוב תומכיה של הממשלה הזו וידגישו: רק תורתם ודרכם של סמוטריץ’ ובן גביר יסללו את הדרך לפתרון סינדרום עזה שמעיק על חיינו 76 שנים, כי רק סמוטריץ’ ובן גביר יכולים להביא למיגור שלטון חמאס ולניצחון מוחלט. ויוסיפו על כך: תודה לך ביידן, תודה לך אמריקה על הרצון הטוב, על המאמץ וההשתדלות להביא לפתרון. אנא הניחו לסמוטריץ’ ובן גביר לעשות זאת.

רק דרכם היא הנכונה ורק בזכותם העזתים יבינו מה זה לחיות ברעב, בצמא ובלי דלק למערכות האוורור שלהם במנהרות, רק בזכות זה חמאס ייכנע ובכך נשיג את מטרות המלחמה הזו ונחזיר לחיקנו את החטופים. ואם זה לא יעזור, סמוטריץ’ ובן גביר ידאגו לבנות ולהפריח על חורבותיה של רצועת עזה את נצרים, נווה דקלים, גדיד, כפר דרום, ניסנית, רפיח ים, נצר חזני וכו’ כדי "להחזיר עטרה ליושנה" ולהגשמת יישוב ארצנו הקדושה.

רק כך נגיע לניצחון המוחלט, רק כך ניישם את חזון “ושבו בנים לגבולם” עם החזון הציוני ורק כך ייעלמו מחיינו חמאס והג’יהאד האסלאמי שמיררו את חיינו, כשהעזתים שיחיו לצדנו ימשיכו להיות שואבי המים וחוטבי העצים, כנועים וממושמעים, למען ישמעו, ידעו ויראו ביהודה, שומרון ובלבנון, למען תצהלנה בנות גבעת רונן ואיתן ח"כ לימור סון הר־מלך ויעלוזו נערי הגבעות, יחד עם בן גביר, כשיעלו להר הבית ויטריפו מיליוני מוסלמים ברחבי העולם.

אכן, זהו תיאור מטורף של אפוקליפסה הזויה שלגמרי אינה דמיונית ואינה רחוקה מהמציאות שמלווה אותנו בשעות אלה. אחרי ששמענו השבוע את סמוטריץ’, בן גביר וסון הר־מלך, מסתבר שזה הלך הרוח ששורר היום בממשלה ההזויה ביותר שהייתה למדינה מיום הקמתה. ממשלה שמעבר לכישלונותיה הרבים בכל התחומים לאורך 20 חודשי כהונתה, פועלת לקרב אותנו להתנהלות הברברית של אויבינו ושל כל המפלצות שפגעו בעמנו לאורך ההיסטוריה. התנהלות שהופכת אותנו להפך הגמור ממה שכל יהודי מאמין אומר בתפילת שחרית בכל בוקר: “ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו והבדילנו מן התועים”.