את המחדלים בשב"כ, במודיעין הצבאי ובפיקוד העליון של צה"ל שאפשרו את קטסטרופת 7 באוקטובר יחקרו ועדות חקירה. בכירים בארגונים הנזכרים כבר הודו באחריותם לאסון הנורא ביותר שחוותה מדינת ישראל מאז היווסדה. בתחום אחד, מרכזי וחיוני ביותר לישראל, קורה ומתחולל הרס באופן גלוי. אין צורך בוועדות חקירה. האחראים והאשמים ידועים. הם עושים את מלאכת ההרס בפרהסיה ואפילו בגאווה.

האמירה של השר עמיחי שיקלי שווה מועמדות לפרס | זלמן שובל

התחום הוא יחסי ישראל וארצות הברית. זהו תחום שמבחינה מדינית נחשב לקודש קודשים. ממשלות קודמות, ראשי ממשלות, שרי חוץ, שרים ופוליטיקאים בכירים, עסקו, דאגו, שמרו וטיפחו את היחסים עם ארצות הברית, לא רק בכובד ראש כנושא המועדף שעומד בראש סולם האינטרסים של ישראל, אלא בזהירות מוקפדת, בהתאפקות ובריסון מוצהרים ומופגנים.

הממשלה הנוכחית כאילו המתינה לימים טרופים וחיכתה לתקופת המשבר שמלחמת “חרבות ברזל” יצרה כדי להפגין במקרא הטוב אדישות מתריסה וקנטרנית כלפי הבית הלבן ובמקרה הגרוע, שמתחולל מול עינינו, זלזול ובוז כלפי הנשיא ג'ו ביידן – הנשיא הכי ידידותי, תומך ומסייע לישראל שאי פעם אכלס את הבית הלבן.

שר האוצר סמוטריץ' תקף באחרונה את וושינגטון ותבע מארצות הברית “יחס טוב והגון יותר לישראל”. סמוטריץ' לא פגש אף פעם בכיר בבית הלבן ואין לו שבריר של מושג בנבכי ערוצי היחסים בין ישראל לארצות הברית. לשר התפוצות שיקלי תחביב מיוחד - לשחרר מדי פעם אמירה מתריסה, מעליבה ולעומתית כלפי וושינגטון. לשיקלי צילום משותף עם הפוליטיקאית הצרפתייה לה־פן, ממשפחה אנטישמית ידועה לשמצה. שיקלי לא נפגש, לא שוחח אף פעם עם בכיר בבית הלבן. גם אורית סטרוק אוהבת להביע מדי פעם “מורת רוח ממדיניות ארצות הברית כלפי ישראל”.

לפי דיווחים בתקשורת, שר המשפטים יריב לוין מחדש את מאמציו לקדם את הרפורמה המשפטית. האם לוין חשב לרגע, הרהר שנייה, עד כמה הרפורמה היא גורם מרכזי, מניע שמזין את הביקורת נגד ממשלת ישראל בוושינגטון וגרם לערעור מעמדה של ישראל בבירות המעצמות? נראה שיחסי ישראל וארצות הברית בכלל לא מעניינים אותו. ומדוע שיעניינו אותו? מהיכן המריאו, הגיעו ונחתו בישראל מטוסי תובלה עמוסים בנשק ואמצעי לחימה שסייעו לישראל באופן קריטי במלחמה נגד חמאס? ומי בדיוק הנשיא שיזם, ארגן ואישר סיוע פיננסי לישראל בסכום של 14 מיליארד דולר כסיוע למימון המלחמה נגד חמאס? זה לא מעניין את לוין ולא את סמוטריץ' ושיקלי.

הממשלה הנוכחית כבר זכורה ותיזכר כממשלה הימנית־דתית הקיצונית שכיהנה אי פעם בישראל. ממשלה שלשריה המרכזיים אין שום קשר, ידע, ניסיון וזיקה לתפקידים שמונו למלא. אבל דבר אחד הם יודעים לעשות - לזלזל באופן מלא־מלא בבעלת הברית, בידידה התומכת והנאמנה, המסורה והאיתנה של ישראל - ארצות הברית של אמריקה.