תיאטרון האבסורד המזרח תיכוני זימן בחמישי האחרון עוד מופע הזוי, והפעם של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן). בכבוד השמור למלכים התקבל אבו מאזן בפרלמנט הטורקי כדי לשאת נאום אודות "רצח העם בעזה המבוצע על-ידי ישראל". כן, המדינה שבמו ידיה עיצבה את המושג רצח עם, זו שהשמידה כמיליון וחצי ארמנים בשנים 1915-1916 היוותה לבכיר אש"ף, שהוא עצמו היה בין מתכנני טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן 72', אכסניה לפיזור כזבים המאומצים לצערנו כאמת לאמיתה בבתי הדין הבינלאומיים.

הפתגם "אין הגמל רואה את דבשתו" הוא פתגם ערבי. לא במקרה הוא הומצא בחברה זו, שכן אין כמו הערבים להבין שלפני שאתה מטיח האשמות באחרים, בדוק היטב את עצמך. פתגם ערבי נוסף מציע למי שביתו עשוי מזכוכית שלא יידה אבנים באחרים. העולם הערבי ממציא לנו פתגמים קליטים ומחכימים, אך לצערנו הוא עצמו לא לומד מהם דבר. הוא האחרון להפיק לקחים ולהסיק מסקנות, והראשון להטיח בוץ ורפש במדינת ישראל ובתושביה.

פירוק הממשלה או ממשלת מיעוט? הערכה: זה מה שיקרה אם העסקה תאושר
מי צריך גרעין? "איראן מבינה שהיא יכולה להגיע למצב של השמדת ישראל באופן קונבנציונלי"

מפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' העולם הערבי מרבה להשתמש בצמד המלים הערביות "איבָּאדה גַ'מָעִיה" (רצח/השמדת עם) כדי לתאר את המתרחש ברצועת עזה. הוא מקפיד לנקוב במספר ברזל של 40 אלף שהידים עזתיים, כשמחבלי החמאס נכללים בתוכם כאילו היו "בלתי מעורבים". גנרלים מצריים בדימוס תוקפים בשצף קצף ברשתות התקשורת את ישראל, בעוד גילם המתקדם מעיד כי הם זוכרים היטב את התערבות הצבא המצרי במלחמת האזרחים בתימן בשנים 1970-1962. תזכורת: המצרים רצחו אז עשרות אלפי תימנים, כאשר את חלקם המיתו בגז חרדל. בעיניהם זהו אינו רצח עם אלא "סיוע לבת הברית התימנית להשתלט על מורדים". 

תקיפות צה"ל ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

פרשנים סורים צווחים ממקומות שונים בעולם שיש להעניש את ישראל על הג'נוסייד בעזה. רצח העם, הג'נוסייד ממש זר להם. מה שעשה נשיאם חאפט' אל אסד ב-1982 בעיר חאמה, כשרצח 20 אלף סונים שקראו תיגר על המשטר העלאווי, ומה שעשה בנו הנשיא בשאר אל אסד במרידת הסורים הגדולה בשנת 2010, כאשר רצח מיליון אזרחים סורים, לא מכונה בעולם כג'נוסייד כי אם דֶמוֹסייד (רצח בני אדם על ידי השלטון במדינה).

מחמוד עבאס (צילום: REUTERS/Mohamad Torokman)
מחמוד עבאס (צילום: REUTERS/Mohamad Torokman)

והירדנים, שרובם מזדהים כיום כפלסטינים, שכחו את אירועי "ספטמבר השחור" ב-1970 כאשר המלך חוסיין טבח באלפי מחבלי אש"ף ברחובות הערים הירדניות. אלה המאשימים את ישראל בג'נוסייד צריכים לדעת שמה שעשה להם חוסיין לא היה ג'נוסייד היה פוליטיסייד, כלומר: רצח המוני של בני אדם על בסיס השתייכותם לתנועה פוליטית שמתנגדת לשלטון. אש"ף ביקש להשתלט על ירדן בטרור והמלך חוסיין התנגד לכך.

המלך חוסיין (צילום: רויטרס)
המלך חוסיין (צילום: רויטרס)

וישנו גם האתנוסייד, כלומר: הרס תרבותה וזהותה של קבוצה אתנית, בדיוק מה שעשו למשל אנשי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) ליזידים בעיראק או מה שעשו האיראנים והטורקים לכורדים ולמיעוטים אחרים. כן, הכל קרה במזרח התיכון, הכל קרה בעולם הערבי.

מופע הצביעות של אבו מאזן נמשך כשהזיל מעיניו דמעות תנין על כך שישראל חיסלה את רוצחי החמאס. זה מה שנקרא ש"פיו וליבו שווים". מי שמשתף פעולה עם צה"ל באיו"ש לשם ביעור קיני הארגון הדתי-הקיצוני ובכך נהנה מהמשך שלטונו, לא מתבייש לבַכּות את מותם של רוצחים נפשעים שזרעו הרס וחורבן בארגונו ביוני 2007, טבחו במאות מאנשיו ואיימו בעבר לרצוח גם אותו. קשה להאמין שרק לפני כמה עשרות שנים שתי המדינות החילוניות, איראן וטורקיה, התאמצו לכרות ברית עם ישראל, "ברית הפריפריה" כדי לעמוד בפני התפרצות הקנאות הדתית האסלאמית.

הכותב הוא מזרחן ומרצה במכללה האקדמית גליל מערבי, לשעבר ראש התיאום הביטחוני עם הפלסטינים ומושל ג'נין ובית לחם