היום התארחתי ברדיו ב-103FM כדי לדבר על עסקת החטופים המוצעת. הסברתי כי העסקה המוצעת כיום היא הרעה מכל העולמות, משום שאין סיכוי שחמאס ימלא את שלב ב' בעסקה ויחזיר את כל החטופים אחרי שבפועל נפסיק את המלחמה כבר בשלב א'. שיהיה לישראל קשה מאוד לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש. במקום זה, שבתי והצעתי עסקה "בפעימה אחת" שבה ישראל תפסיק את המלחמה דה-יורה ובתמורה יוחזרו כל החטופים מייד בשלב הראשון.

כשכספית שאל אותי מה אומר לעינב צנגאוקר, השבתי שהבן שלה לא יחזור כך. זאת משום שבשלב א' יוחזרו רק נשים ומקרים הומניטריים, וכאמור, אין סיכוי שחמאס יממש את שלב ב' וישחרר את שאר החטופים. בלהט התשובה ציינתי כי אמרתי לה זאת בפנים. זה היה ניסוח גרוע מצידי. רציתי לומר שכך כתבתי בטוויטר בפנייה אישית אליה.

להלן לשון הציוץ המדובר מ-11 ביולי:

"עינב צנגאוקר היא לביאת הלביאות. המאבק הנחוש שהיא מנהלת למען החזרת בנה ושאר החטופים מעורר השתאות והערצה. ברגעים אלו ממש עינב צועדת בחום היוקד בדרך מתל אביב לירושלים, כדי ללחוץ על מקבלי ההחלטות לחתום על עסקת החטופים המוצעת. 'העסקה שמונחת עכשיו על השולחן היא ההזדמנות האחרונה שלי'.

עינב, אני פונה אליך בדחילו ורחימו ומתוך הערכה רבה, כי חשוב שתדעי את האמת. אם ישראל תקבל את מתווה העסקה הנוכחי, הסיכויים שחמאס ישחרר את מתן הם קלושים ביותר. בשלב הראשון של העסקה, ישוחררו 33 חטופים, שכנראה רק 20 מתוכם חיים ושביניהן יהיו רק נשים, חיילות, פצועים, ילדים וקשישים. לאחר מכן, חמאס יעשה הכל כדי להתחמק מהגעה לשלב השני בעסקה בו אמורים להחזיר את כל שאר החטופים החיים.

צריך להבין כי את מטרתו העיקרית – סיום המלחמה בפועל – חמאס משיג מייד בתחילת השלב הראשון. ולכן אחרי שתושג הפסקת המלחמה, חמאס לא יבצע את השלב השני מתוך ידיעה שהשקט בדרום ובצפון שיתלווה להפסקת האש ושיימשך לפחות שישים יום, יקשה מאוד על ישראל לחדש את הלחימה, הן מסיבות פנימיות והן מסיבות חיצוניות. כלומר, כל החטופים שלא ישוחררו בשלב הראשון ידונו להישאר בשבי החמאס עוד הרבה מאוד זמן.

כדי שיהיה סיכוי אמיתי להחזיר את מתן ואת יתר החטופים הביתה, משפחות החטופים צריכות ללחוץ על ראש הממשלה לדרוש עסקה בשלב אחד. אתם צריכים לתבוע מראש הממשלה להצהיר בפומבי שישראל מוכנה לסיים את המלחמה באופן רשמי – מה שבמתווה הנוכחי הוא גם ככה נותן לחמאס באופן בלתי רשמי – בתנאי שכל החטופים, החיים והמתים, חוזרים כאן ועכשיו לישראל. אם החמאס יסכים לעסקה בשלב אחד, נוכל לקבל את כל החטופים בחזרה, ומתן ביניהם. ואם החמאס לא יסכים, תדעי בוודאות שהם מעולם לא התכוונו להגיע לשלב השני במתווה העסקה הנוכחי."