"החטופים לא מעניינים אותו": ביבי, אחיו של יוני ז"ל גיבור ישראל. אנו חולקים שם משפחה זהה, של סבנו הרב נתן מיליקובסקי-נתניהו.
עד בחירות 2015, אהדתי את ביבי. הייתי שותף לשמחתו בניצחונותיו ולתסכולו בהפסדיו. נסעתי בכל יום שנה לאזכרה של יוני בהר הרצל, ולשיחה אתו לאחר מכן בבית ברח' הפורצים.

הוריי חינכו אותי להאמין כי קיום מדינה דמוקרטית מחייב הפרדה, עצמאות ואי תלות של הרשויות - המבצעת, המחוקקת והשופטת. מתחייבת גם עיתונות המבקרת את השלטון ושומרי סף נטולי פניות. לכן החלטתו של היועמ"ש להעמיד, לאחר שימוע, רה"מ מכהן לדין, בשלוש פרשות של מרמה והפרת אמונים, גרמה לי לזעזוע עמוק ולהבנה שגם אני נפלתי שולל לכזביו, לאורך שנים.

בן דודו של רה"מ נתניהו: "מתבייש שהוא חלק מהמשפחה"

נתניהו מעיד בוועדת החקירה לאסון מירון (צילום: לע"מ)

העמדתו לדין העצימה את תפיסתו המעוותת ש"אני זה המדינה", ואני ביבי אלחם במדינה. ואם צריך, שתישרף המדינה, כפי שהתבטאה רעייתו. הוא פועל ללא הרף למיטוט הדמוקרטיה הישראלית, בחקיקה הפוגעת בעצמאות בית המשפט העליון, ומאז פרוץ המלחמה בשינוי הכללים שהיו נהוגים עשרות שנים: מינוי שופטים לטעמו של שר המשפטים, משטרה פוליטית המפעילה אלימות כלפי מפגינים, משפחות חטופים ונרצחים, דרישה לנאמנות אישית של שומרי סף חדשים, ומתקפה מתמדת על היועצת המשפטית לממשלה.

כל זה נעשה תוך שיסוי והפעלת מכונת רעל משומנת של מגדפים מקצועיים, נגד מובילי המאבק לשמירה על שלטון החוק ונגד גופי הסיוע האזרחיים שפעלו מפרוץ המלחמה. נתניהו וממשלתו מתעלמים ממצוקתם של תושבי העוטף שננטשו ונרצחו ובני משפחות החטופים ומפיצים רעל נגד כל מי שדעתו שונה.

הפגנה לשחרור החטופים בקפלן (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים בקפלן (צילום: אבשלום ששוני)

נתניהו מפקיר ומחרב את המדינה לאורך שנים בביטחון ובכלכלה. אלו העובדות:

  • נתניהו בנה את החמאס במשך 15 שנה באמצעות כסף מזומן, ללא שליטה על השימוש בו, ואת חיזבאללה, בהמנעותו מתקיפה לאורך שנים.
  • נתניהו מרסק את כלכלת המדינה ויכולתה לממן את הוצאות העתק של המלחמה, בהעברת כספים למטרות שאינן בקונצנזוס. לא מתקיימים דיונים לקראת תקציב 2025.
  • נתניהו הפקיר את הנהלים לקיום ההילולה במירון, בה נהרגו 45 איש ולא לקח אחריות על מסקנות ועדת החקירה הממלכתית.
  • נתניהו הפך את הליכוד ממפלגה דמוקרטית על בסיס עקרונות ז'בוטינסקי לאוסף בריונים ועבריינים.
  • נתניהו הפקיר את ביטחון ישראל בשכנוע ארה"ב להסתלק מהסכם הגרעין, ללא סנקציות מספקות.
  • נתניהו הפקיר את הביטחון הסוציאלי של אזרחי המדינה -כ 31% חיים באי ביטחון תזונתי.
  • ועדת החקירה הממלכתית בנושא כלי השיט והצוללות קבעה כי "נתניהו סיכן את בטחון המדינה ופגע ביחסי החוץ ובאינטרסים הכלכליים של מדינת ישראל".
  • נתניהו מסכל פעם אחר פעם, עסקה לשחרור החטופים מחשש שהימין הקיצוני יפרוש מממשלתו.

חורבן המדינה קטן עליו, והחטופים? באמת שהם לא מזיזים לו. תכלית כל פעולותיו אחת: להאריך את שלטונו לאין קץ ולסרב לוועדת חקירה ממלכתית לחקר האירועים שהובילו להחלשת הדמוקרטיה ולפרוץ המלחמה.

הכותב הוא בן דודו של בנימין נתניהו

מתוך הספר "מר הפקרה - מורשתו של נוטש החטופים" ביוזמת פורום משפחות להצלת החטופים