מאז חורבן בית שני לא הייתה נבואת ישעיהו "מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו" כל כך משמעותית וקרובה למציאות, כמו בשעות אלה. בתוך פחות משנתיים של כהונה, הצליחה הממשלה ההזויה הזו לקרב אותנו לחורבן בית שלישי, כשנכון לשעות אלה אין מי שיבלום, ימנע את הסחף המדאיג הזה.

לאן שלא פונים, חשים את חטאיה ומחדליה. למעשה, זה החל לפני אסון 7 באוקטובר, בחטא המהפכה המשטרית, בכוונה להפוך את הדמוקרטיה בישראל לסוג של תיאוקרטיה, על מנת לחלץ את ראש הממשלה נתניהו מהצרות המשפטיות שלו וליצור כאן משטר חדש והזוי, שעושה ככל העולה על רוחו והופך את בג"ץ ללא רלוונטי, למעין פרח קישוט על קיר הזיכרון של הדמוקרטיה שהייתה כאן.

הטמטום הישראלי: העיקר להיות הראשון לדווח - ולעזאזל העולם
חשבתם שישראל שנאתו העיקרית? זהו האויב האמיתי של חמינאי

בלחץ ההמונים שיצאו לרחובות והבהירו לממשלה הזו באופן ברור - "לא יקום ולא יהיה", המהפכה נכנסה להקפאה, כששר המשפטים לוין, אבי המהפכה, מופקד על הטמפרטורה שלה במקפיא, כשבמקביל הוא עושה ככל אשר לאל ידו כדי למנוע את כינוס הוועדה לבחירת שופטים בראשותו, כדי למנוע בחירת נשיא לעליון, שאמור להתמנות במקום הנשיא הזמני, השופט עוזי פוגלמן, שיפרוש לגמלאות.

יריב לוין (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
יריב לוין (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

כשהבין שר המשפטים לוין שבבג"ץ הוא ייאלץ לקבל בעל כורחו את המינוי של השופט הוותיק ביותר יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון, הוא שלף שוב מהמקפיא את דגל ההפיכה המשטרית והציע כפשרה למנות נשיא זמני לשנה, את השופט יוסף אלרון. למה זמני? למה לשנה? כי זה המשך ישיר לאותה הפיכה ולדאגה של הממשלה הזו מוועדת חקירה ממלכתית ומשמעותית שאמורה לקום ושאת הרכבה יקבע נשיא בית המשפט העליון.

כאן אין צורך בהסברים. נתניהו, כמו חבריו לממשלה, יודעים היטב מה המשמעות של ועדת חקירה ממלכתית ומה יהיו מסקנותיה. על כן הם עושים ויעשו הכל על מנת שתקום כאן ועדת חקירה ידידותית.

המציאות הנוכחית וההתנהלות של הממשלה הנוראה הזו הוכיחו לנו שאסור להקל ראש. המהפכה המשטרית לא מתה, למרות המלחמה. למרות כל הצרות שנחתו על המדינה, היא גם לא נגנזה ולא נשכחה. היא פשוט עברה שינוי ושיפוץ. את מנוע הדיזל הרועש של הדי־9 שהיה אמור לעלות על בג"ץ החליפו במנוע חשמלי שפועל בשקט שלא יורגש.

בלי קשר, רואים את שריה של הממשלה הופכים את החוק והסדר לחוכא ואטלולא - איש הישר בעיניו יעשה. השר לביטחון לאומי בן גביר הופך את ביטחון המדינה לבדיחה, עולה להר הבית כדי להוכיח שהוא מצפצף לא רק על היועמ"שית, אלה גם על כל המוסלמים בעולם, ומכופף את נתניהו שנאחז בכנף מעילו כדי שממשלתו לא תתפרק.

איתמר בן גביר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

הוא משתלח בראש השב"כ, בעל פה ובמודעות ממומנות מכספי המדינה, ולקינוח ממנה את מי שהוא רוצה, תוך התעלמות מצווים וחוקים. עכשיו צריך להמתין ולראות מתי יקיים את הבטחתו לבנות בית כנסת על הר הבית.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מקבל גיבוי מלא מראש הממשלה, אף שהוא מצפצף על נגיד בנק ישראל, כלכלת ישראל ויועצי משרד האוצר, פורץ את מסגרת התקציב הנוכחי, כשעדיין לא החלו לדון באוצר בתקציב 2025. מתברר שאת שר האוצר, כמו את ראש הממשלה, המלחמה הזו והמציאות הכלכלית הזו לא מדאיגות.

אין הסבר אחר להפקרות הזו בכל מה שקשור לפריצת התקציב ולהתעלמות מדיון בתקציב המדינה. הם מתעלמים ועוצמים עיניים מהטרור היהודי ביהודה ושומרון, שמשתולל ועלול להצית כאן בכל רגע אינתיפאדה נוספת, שלא לדבר על הנזק שהטרור המסוכן הזה גורם לנו בעולם הרחב, ובעיקר פוגע בקשר עם מדינות שנוטות לתמוך ולהצטרף לקואליציה נגד ציר הרשע האיראני.

מעל כל אלה מככב ראש הממשלה נתניהו שכולו נתון בהישרדותו. לא מפריע לו שהמלחמה הזו תימשך כמה שיותר, כשהוא מתנהל במשא ומתן להשבת חטופינו כמו במשחק פוקר, ושוכח שמדובר בחיי אדם, שכל יום שם עבורם הוא שאלה של חיים ומוות.

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש ממשלה שהפקיר את צפון המדינה ומתעלם מתושביה. ראש ממשלה חדלת אישים ויכולת אלמנטרית להנהיג, שחוץ מלפזר הבטחות ולהטיל את האשמה על מחדליה על כל העולם, אינה מסוגלת לכלום. ממשלה הזויה שעדין מאמינה שרק בעזרת ההפיכה המשטרית, תצליח לשרוד, לכן היא דבקה בה, כשלמעשה כל יום היא מקרבת אותנו לחזון ישעיהו.