השיח סביב נועה גולדנברג - אותה צעירה בת 27 החשודה ש"השליכה חול" אתמול (שישי) על השר איתמר בן גביר בחוף גאולה בתל אביב ונעצרה בעקבות כך - הולך ומתגבר בשעות האחרונות ובעיקר באולפני החדשות.

השר, תועד מטייל בחוף הים יחד עם ילדיו ופמליית מאבטחים כשסביבו נשמעו קריאות תמיכה ונגד גם יחד. בינתיים ובזמן שבן גביר מצטלם עם תומכיו, נראה כי מושלך חול, כך לפי התיעוד, לעברו ולעבר מאבטחיו על ידי אדם שנמלט ככל הנראה מהמקום, כך לפי הדיווחים.

איתמר בן גביר בחוף הים בתל אביב לפני שהותקף (צילום: צילום מסך,צילום מסך לפי סעיף 27א)
איתמר בן גביר בחוף הים בתל אביב לפני שהותקף (צילום: צילום מסך,צילום מסך לפי סעיף 27א)

אמה של החשודה בהשלכת החול, שרון, התראיינה לחדשות 13 בדמעות, וקראה לשחרר את בתה חולת האפילפסיה שעצורה, לדבריה, בגלל "כמה גרגרי חול".

אז במקום לומר לאימא של נועה: "גברתי, הבת שלך חשודה שזרקה חול לעברו של שר בממשלת ישראל, אין ברירה, זה החוק. מי שמטריד עובד ציבור עלול להיעצר, זה לא בסדר" - נותנים לה את מלוא הבמה ומשכנעים אותה שהבת שלה עוכבה על לא עוול בכפה. וככה רבותיי, נראית הסתה.

ובכן, אני, שלא בוחרת בעוצמה יהודית וכלל לא תומכת בהיותו של השר כחבר בממשלה, תוהה האם הסיקור הזה היה דומה אילולא מדובר בשר מהקואליציה הנוכחית.

נניח שחבר בארגון לה-פמליה או להב"ה, היה משליך "כמה גרגרי חול" לעברו של עובד ציבור אחר כמו ראש האופוזיציה יאיר לפיד או לעברה של ח"כ מירב בן ארי, האם הזעם כלפי המשטרה וכלפי מעצרו של החשוד במעשים היה זהה? תנו לי לגלות לכם: לא.

למה בעצם? כי מדובר כרגע באחד האנשים השנואים כביכול במדינה וכמובן, החוקים על "תקיפת עובד ציבור" ככל הנראה לא חלים על מי שתוקף בדרך לא דרך, באמצעות חפץ או "כמה גרגרי חול", את אחד מחברי הממשלה הנוכחית.

כשעובד ציבור מותקף, התוקף ייעצר, תחת "משטר" בן גביר או תחת כל ממשל אחר, כך לפחות במדינת ישראל. אמנם קצת איבדנו את הראש, התחלנו לפרוץ לבסיסים צבאיים ולבתי מעצר, לחצות את גבול עזה ולחסום כבישים, אבל רגע, אנחנו מדינת חוק, בכל זאת.

הפריצה לבסיס שדה תימן (צילום: פלאש 90)
הפריצה לבסיס שדה תימן (צילום: פלאש 90)

אבל הקרקס התקשורתי הזה קצת מזכיר לי את פרשת נעמה יששכר, שנעצרה ברוסיה בגין אחזקת חשיש, זוכרים? איך התקשורת הישראלית הפכה אותה למעין "גיבורה לאומית"?

חוק הוא חוק? כנראה שלא בכל המקרים.

אז נכון שחול עוד לא הרג אף אחד, אבל היום זה חול ומחר זה חפץ אחר לעברו של ח"כ או שר אחר, מהממשלה הנוכחית או הבאה אחריה. אם השלכת חול או כל חפץ אחר לעברו של שר בממשלת ישראל יעבור ל"סדר היום", הדבר יהווה הבלגה ונרמול, מה שיהפוך ללגיטימציה שגם ככה מרחפת מעל ראשנו.

נכון לרגע זה, נועה בת ה-27 החשודה במעשים שזוכה לאהדה ברשתות החברתיות ומכונה "גיבורה", שוהה במעצר בכלא נווה תרצה ומכחישה את המיוחס לה. מעצרה הוארך אתמול על ידי השופט רועי פרי, סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב.