בשב"כ מבוצעים בימים אלה מינויים חדשים. כל מי שמתמנה אינו קשר למחדל 7 באוקטובר. בשב"כ מקפידים מאוד שהמינויים של בעלי התפקידים החדשים, ובהם ראשי אגפים שדרגתם מקבילה לאלופים בצה"ל, ראשי חטיבות שמקבילים לתתי-אלופים וראשי מחלקות המקבילים לאלופי משנה ייעשו במקצועיות, כפי שנהוג בכל השנים בשב״כ.

את המינויים מאשר אישית ראש השב"כ רונן בר. אני ממשיך להחזיק בדעתי, שעל בר להתפטר. אני מציע שיסיק מסקנות אישיות, אך יעשה זאת רק אחרי שמי שאחראי עליו ישירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יקבל אחריות ויפנה את כיסאו ביוזמתו, או לחלופין יפזר את הממשלה ויכריז על בחירות חדשות ובהקדם.

ראש השב''כ, רונן בר (צילום: אבשלום ששוני)
ראש השב''כ, רונן בר (צילום: אבשלום ששוני)


לצערי, אין לראש הממשלה כוונה להתפטר. לרונן בר אין ברירה, הוא חייב להמשיך להפיח רוח חדשה בשב״כ, בדרך של מינויים חדשים, ולהמשיך לנהל את הארגון במלחמתו הקשה. אנו כפסע מהתלקחות של אינתיפאדה שלישית, כשברקע טרור יהודי שמסלים את פעולותיו כנגד אוכלוסייה ערבית מעורבת.

שירות הביטחון הכללי פועל בארבע חזיתות בכל הקשור בסיכול טרור. בנוסף לסיכולים שהוא מבצע, הוא נאלץ להתמודד עם שחיקה של מנהלי ועובדי השירות. תקופות הכהונה בשירות מוגדרות, ויש צורך להמשיך ולפעול במרץ רב על מנת למנוע מחדלים נוספים.

ראש הממשלה נתניהו יחד עם ראש השב''כ וראש המל''לבביקור במרחב שומרון (צילום: עומר מירון)
ראש הממשלה נתניהו יחד עם ראש השב''כ וראש המל''לבביקור במרחב שומרון (צילום: עומר מירון)


רכזי השב"כ פועלים לילות כימים על מנת לסכל פיגועים ולהציל חיי אזרחים, והם עושים זאת יחד עם לוחמי צה"ל ובשיתוף פעולה מלא עם חוקרי השירות, אנשי המבצעים, הטכנולוגיה והסייבר.

כל הגופים האלה פועלים כדי לדלות ידיעות מודיעיניות חיוניות ולהשלים מארג מודיעני שיכוון את כוחות צה"ל לבצע את שתי המשימות העיקריות של המלחמה: השבת החטופים הביתה ומיגור הארגונים חמאס והג׳יהאד. על שב״כ להמשיך ולשמש ארגון ערכי, מוסרי, יעיל ופעיל.

בנסיבות הקיימות אין לרונן בר חלופה אחרת, עליו להמשיך בשלב זה לפקד על הארגון. השירות התריע מספר פעמים בפני ראש הממשלה על כוונות חמאס לבצע פעולה צבאית נגד יישובי העוטף והבסיסים הצבאיים הסמוכים, ואולם למרות ההתרעות החמורות, מערכת ההגנה המבצעית לא נהגה כפי שהייתה צריכה לנהוג. ועדת חקירה ממלכתית שחייבת לקום בהקדם צריכה לחקור ביסודיות ובאומץ את מחדלי 7 באוקטובר ולפרסם לציבור את מסקנותיה.