אם יאומת חיסולו של מוחמד דף, וכפי שהדברים נראים ברגע זה הוא אמנם חוסל, הרי מגיעים לשב"כ ולכל שותפיו למבצע מילות שבח והוקרה, וברכות חמות לעושים במלאכה.

עקיצה לבן גביר? אשתו של המפכ"ל: "נאבקת בכוחות השחור"
בצל הלחימה בצפון: הועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל סיירה בעיר צפת

כמי שניסה משך שנים רבות ללוכדו יחד עם מורו יחיא עייאש, "המהנדס", אני יודע להעריך ולהוקיר את לוחמי השב"כ, שעושים ימים ולילות במאמץ ללא ליאות בשמירה על ביטחון ישראל.

אני מצר מאד שראש ממשלתי לא מצא לנכון במסיבת העיתונאים, שבה ציין את הקרדיטים המגיעים לו, להעלות על נס ולשבח את אנשי השב"כ ואת כל הנוספים שעבדו עמם .

מי כמוני יכול להעריך עד כמה חשוב להוקיר ולשבח את העוסקים במלאכה. מילות שבח והוקרה מהווים "דלק" ותמרוץ להמשך העבודה הקשה והתובענית של אנשי המודיעין.

אין כלל ספק שהחמאס הוכה חזק כתוצאה מחיסולו של מחמד דף. הוא הפך ברבות השנים לסמל המאבק המזוין הפלסטיני בשטחים ולמי שהצליח לשרוד למרות אין ספור ניסיונות לחסלו.

החיסול שוב הדגיש, פעם נוספת, כי ידה של ישראל ארוכה, ואותת לצמרת הארגון כי היא תשיג את כל ראשי החמאס במוקדם או במאוחר. לכן החיסול משרת מספר מטרות סיכוליות.

ייתכן מאד שהחמאס יצהיר בעקבות התקיפה במוואסי כי פניה של ישראל הם למלחמה ולא להפסקת אש, וישהה זמנית את המו"מ, אך אין לי ספק שבמהרה הוא יחזור לשולחן המו"מ.

חיסולו של דף מאושש את העובדה שמודיעין השטח של השב"כ מאוד זמין, ומאפשר פעולות סיכוליות מהירות ויעילות. כתוצאה מהעובדה ששב"כ מהווה חלק בלתי נפרד מהכוחות הלוחמים והוא לוחם לצידם בצמידות, המודיעין המופק משבויים תוך כדי הקרבות, מאפשר לכוחות הלוחמים להתקדם ולסכל תוך כדי תנועה. וזהו יתרון גדול,שיש לנצלו כדי להגיע ליעדי הקרבות.

המלאכה עוד ארוכה ,ותמשיך להיות כבדה ומתישה, אך עלינו להתברך בהצלחות ולהודות על כך שידינו על העליונה, ולצפות להצלחות נוספות בעתיד הנראה לעין.